Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kommer fra Norma.
#1
I sæssonen 2008 introducerer Norma 3 nye kalibre, som alle er baseret på et 416 Rigby hylster, som er kortet så det kan være i en standard lås.

kalibrene bliver .30, .338 og .375.

På programmet er også kommet 8x68 S, ladet med 200 grains Swift A-frame.

Ligeledes kommer der også Norma hylstre i 35 Wheelen, hvilket også er på vej som færdig patron, ladet med 250 grins Oryx.

Til alle jer der er ejer af en 375 H&H Flanged, er der også gode nyheder, i form af patroner ladet med 350 grains Woodleigh Soft og solid.

Af nye hylstre er der tale om .260 Rem, 300 SAUM, 300 H&H Mag og 45-120

Det bliver spændende.

Venlig hilsen

375ras

Rigtige autister har deres eget kaliber
Svar
#2
Det er lidt sent du kommer med de nyheder.
Jeg har lige fået fløjet en frisk forsyning ind af Remington hylstre til min 35 Whelen....

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Murphy's far brugte kondom.
[Image: caveman-fred.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by 375ras

I sæssonen 2008 introducerer Norma 3 nye kalibre, som alle er baseret på et 416 Rigby hylster, som er kortet så det kan være i en standard lås.
Det er da spændende for de ca 0.001% riffelejere der har en standardlås der er i stand til at klare denne diameter og deraf følgende boltbelastning, for slet ikke at tale om at der vel er ca halvt så mange rifler der kan håndtere så tykke hylstre i magasinet
Eller sagt på en anden måde, "de sov i timen da de skulle have udviklet en patronserie på basis af en forlænges shortmagnum eller 404 jefrey" Nu var det så ruger/hornady der valgte vinderløsningen[xx(]

kalibrene bliver .30, .338 og .375.

På programmet er også kommet 8x68 S, ladet med 200 grains Swift A-frame.

Ligeledes kommer der også Norma hylstre i 35 Wheelen, hvilket også er på vej som færdig patron, ladet med 250 grins Oryx.

Til alle jer der er ejer af en 375 H&H Flanged, er der også gode nyheder, i form af patroner ladet med 350 grains Woodleigh Soft og solid.

Af nye hylstre er der tale om .260 Rem, 300 SAUM, 300 H&H Mag og 45-120

Det bliver spændende.

Venlig hilsen

375ras

Rigtige autister har deres eget kaliber



jbn
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by 375ras

I sæssonen 2008 introducerer Norma 3 nye kalibre, som alle er baseret på et 416 Rigby hylster, som er kortet så det kan være i en standard lås.

kalibrene bliver .30, .338 og .375.



Er der tale om 300 Lapua magnum, 338 Lapua magnum og 375 Lapua magnum? [Image: headscratch.gif]

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
Hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by Dr. Strangelove

Citat:quote:

Originally posted by 375ras

I sæssonen 2008 introducerer Norma 3 nye kalibre, som alle er baseret på et 416 Rigby hylster, som er kortet så det kan være i en standard lås.

kalibrene bliver .30, .338 og .375.



Er der tale om 300 Lapua magnum, 338 Lapua magnum og 375 Lapua magnum? [Image: headscratch.gif]

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
Hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove



Hej Dr. Strangelove.

Jeg ved det ikke, men jeg læser i deres nye prospekt, at der er tale om patroner som kan gå i en standard lås, altså patroner i længde med 30.06, max 84,84 mm, og jeg tror at kaliberbetegnelsen kommer til at slutte på Norma.

Venlig hilsen

375ras

Rigtige autister har deres egen kaliber.
Svar
#6
Jeg kunne ikke finde info på Norma's egen hjemmeside...

Men spændende lyder det da...

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
Hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)