Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Garvning
#1
Hej,

Jeg har været så heldig at skyde en flot hanræv her i weekenden. Planen er så at få den garvet, men det har vi nu prøvet to gange ved to forskellige og stadig ikke fået nogen af de skind tilbage, og det er efterhånden nogen år siden. Defor, er der nogen herinde der kender en omkring Vejle der garver skind, man kan regne med? Det er så træls at vi har mistet de andre, der er jo en historie bag dem, og der var sat af til dem i jagtstuen. Håber der er nogen der kan hjælpe.

Sauer 202 - 308 W. m. Zeiss 3-12x56 Diavari T* m. lys
Beretta Ultra Light 12/70
Svar
#2
Novrup, ude på strandvejen. Han har engang fået garvet et skind for mig. Det kostede 500,- Men det tog også lang tid.
Det har ikke noget med uhæderlighed at gøre.... det taer bare lang tid...

Problemet er, at konservatorerne ofte ikke selv garver skind, men sender dem ud af huset. Der ligger de så i en stak, indtil der er plads i produktionsflowet til at tage en stak diverse ukurante skind fra diverse jægere under kærlig behandling... noget der formentlig er lidt bøvlet i forhold til et mere ensartet industrielt fremstillet skind, som flyder lige gennem produktionsapparatet, så det kan godt tage lang tid....

Hvis ikke du vil vente osv. så synes jeg du skulle prøve og se, om ikke du kunne finde et garveri, og så selv tage direkte kontakt.

.....nu også ejer af en 9,3x62 :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#3
Men du fik det da i det mindste igen. Vi sendte tre virkelig flotte skind indtil en for nok snart fem år siden, der har self. været rykket for dem adskellige gange og det endte da os med han måtte indrømme de var gået tabt. Træls udfald [V]

Ja det er jo nok den bedste ide at prøve det. Skal da forsøges, og hvis ikke det så Novrup [Smile]

Tak for hjælpen

Sauer 202 - 308 W. m. Zeiss 3-12x56 Diavari T* m. lys
Beretta Ultra Light 12/70
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)