Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mundingsbremse / rekyldæmper
#1
Hej

Er der nogle af jer der har prøve at lave en rekyldæmper selv? Havde tænkt på jeg ville prøve at lave rekyldæmper til 300 WM og 9.3x62 så jeg vil godt have nogle gode råd fra jer autister.. Jeg har set nogle dæmpere med lige huller og nogle med skrå huller der vender fremad, hvad er bedst? Hvis der er nogle af jer der har en tegning på en effiktiv dæmper ville det være fint. Er der altid standart med M14x1 gevind?

Mvh. Jakob
Mvh. Jakob

Svar
#2
Citat:quote:

Originally posted by Sako

Hej

Er der nogle af jer der har prøve at lave en rekyldæmper selv? Havde tænkt på jeg ville prøve at lave rekyldæmper til 300 WM og 9.3x62 så jeg vil godt have nogle gode råd fra jer autister.. Jeg har set nogle dæmpere med lige huller og nogle med skrå huller der vender fremad, hvad er bedst? Hvis der er nogle af jer der har en tegning på en effiktiv dæmper ville det være fint. Er der altid standart med M14x1 gevind?

Mvh. Jakob



Prøv at kigge på denne side http://home.snafu.de/l.moeller/8x68S.html#1.%20Mündungsbremse
Så må vi jo bare håbe at du kan læse og forstå germansk.

Husk lige at rigtige mænd er bange for mundingsbremser! [8D]
Rig eller fattig? Det er altid rart at have penge!
Svar
#3
Den ovenfor omtalte mundingsbremse kan ses på nedenstående foto
og minder meget om den jeg har på min Weatherby, og den virker effektivt.

[Image: 8-mm-hdp-5-Kreuz-Bremse.jpg]

Claus the Dane

Vi ses tilDRALF12 marts på Langeland 2005.
Svar
#4
Hej Claus

Er hullerne boret 90 grader i forhold til løbet på din dæmper?

Mvh. Jakob
Mvh. Jakob

Svar
#5
Kig her Sako http://groups.msn.com/TheMarylandAR15Sho...vices.msnw

JP'en er til dato den mest effektive Muzzle Braker jeg har prøvet.
Husk høreværn, selv til jagt, når du bruger mundingsbremse!
Med venlig hilsen


Don't Eat the Yellow Snow
Svar
#6
Hej Sako

Ja hullerne er boret i 90 grader.

Claus the Dane

Vi ses tilDRALF12 marts på Langeland 2005.
Svar
#7
Hej Sako.

Det er unødvendigt at støjen forøges med en "stjernemotor" monteret såfremt den udformes på denne måde.

Og så er 9,3mm på lager hos Kongsberg[Wink]Fås med M12X1, M13X1,M14X1



[Image: Rekylbremse.jpg]

--
mvh M@X. emil:max@dralf.dk
When guns are outlawed,
only outlaws will have guns!!!!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#8
Nej, denne her er Jysk.[8D]

--
mvh M@X. emil:max@dralf.dk
When guns are outlawed,
only outlaws will have guns!!!!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#9
Hej Sako.

--
Jeg kan varmt anbefale den jyske model,[8D]jeg har en på den pibe jeg har til salg,du kan se den på Langeland og den har virket perfekt, der er ikke nogen som har opdaget at jeg skød med en rekyle dæmper, har bestilt en ny til min nye pibe.
MVH
Steyr Lars [8D]
Svar
#10
Den ser spændende ud Max, men det er ikke alle rekyldæmpere, der er lige ophidsende.

I øvrigt mener jeg, at designeren bag Browning BOSS burde have en riffel i 300 Win MAG monteret med BOSS limet fast på venstre øre og en 7 MM med Browning BOSS på højre øre.

Så kan han stå på banen mens nogle rykker i aftrækkeren (riflens altså) og spørger om hans mening......for der fame aldrig nogen, der har spurgt, om jeg havde lyst til at ligge ved siden af en klaphat der havde BOSS monteret på sin riffel i Ulfborg!

(beklager det usaglige indlæg, men "rekyldæmpere" er noget djævlen har skabt og folk monterer dem fuldstændigt ukritisk, ofte på rifler og til formål, hvor det er fuldstændigt unødvendigt).

....for øvrigt: Hvad er der nu galt med rekyl?
Svar
#11
Hej Scout.
Det var netop den oplevelse der satte gang i udviklingen af denne model.[Sad!]
Gassen opsamles i et kammer rundt om piben og projektilet virker som en ventil der afdækker flere og flere huller på sin vej. Den undslupne gas vinkles fremad lidt forsinket over forlænget tid og støjen er ikke forøget overhovedet i forhold til
inden montagen.
Du kan få den i løs vægt og hvis der er gods nok kan du få den drejet og boret direkte i piben. Så er der ingen der bemærker andet end den tynde spalte rundt om mundingen.[Smile]

--
mvh M@X. emil:max@dralf.dk
Mød op på skydebanen
og "træf" nye venner!!!!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#12
Hej M@x

Den ser da rigtigt spændende ud - den vil jeg overveje til min 9,3*62.

Der er nogle der snakker om et Kick-stop - hvordan virker et sådant???
Mvh.

Yeti
Svar
#13
Hej Max, det lyder unægeligt noget mere gennemtænkt end BOSS.

Max, hvilken kaliber skal den på?

Yeti, Kickstop er noget helt andet: Det er en rekyldæmper i form af en cylinder, der sidder i skæftet ef en Blaser. Der er et wolfram-granulat i cylinderen, der vejer 600 gram og formindsker rekylen med 20 procent ifølge Blaser.

Yeti, pas meget på med at spørge Max, om det han laver har noget med Blaser at gøre,hehe (Max er nemlig den største Blaserfan på nettet).
Svar
#14
halløj MAX
laves denne nydelige dæmper af sydlig oprindelse også med tommesgevind ? Og hvad koster den sådan cirka på jysk ?
mvh

Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#15
Hej Scuot

Jeg er helt med på det med M@x og Blazer - jeg er nu heller ikke selv til den side...

Any way så er der nogle der har snakket om et kick-stop også i forbindelse med min S&L - jeg tror også at der var en der snakkede om kviksølv, men efter din beskrivelse kan det vel også lade sig gøre.
Mvh.

Yeti
Svar
#16
Ja, det er muligt.

Jeg troede det specifikt var Kick Stop vi snakkede om, mon navnet er registreret varemærke hos Blaser eller hedder sådan en pjort altid det, når den sidder i skæftet ....og drømmer Max i virkeligheden om at eje en LRS 2 og mange andre ubesvarede spørgsmål?
Svar
#17
Er de skrå huller og riller kun for støjen ??
Bryder en magnaport riffelgangen ??
Jakob har du talt med Morten ?
Svar
#18
Alle disse spörgsmål. Det lyder snart som et afsnit af "the julekalender" [Big Grin]

Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#19
Hej igen

Nej det er ikke et afsnit af the julekalender der er bare Just Shot og mig der er ved at blive udlært autister[Smile]

Nå jeg har lige et par spørgsmål mere.. Hvor meget skal diameteren inde i rekyldæmperen være større end kaliber diameteren? Og skal det være noget specielt godt stål/rustfri stål?

Mvh. Jakob
Mvh. Jakob

Svar
#20
Hej Sako
Hullet skal være så snævert som muligt.Dvs. at en god opretning vil lønne sig.
Stål kvalitet er ikke så vigtig, blot det kan bruneres hvis det er det man ønsker!!
Søren
"Once upon a time in the West"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)