Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Uheldig lam
#1
Vi var på fællesjagt i slutningen af december hvor vi skød det uheldige lam. Jeg tror den som meget lille er kommet i en snitter/skårlægger eller ligende hvor den har fået kappet benende af, og er blevet meget hæmmet meget i vækst siden, benene er kappet meget lige over, men det er groet meget pænt sammen. Lammet vejede 8 kg.brækket og forbovene var to meget tynde plader. Så det var godt det var den vi fik skudt. Havde set den 2 gange før på lang afstand og kunne kun se at den løb som en hare.

[Image: Lam1.jpg]

[Image: Lam2.jpg]

Bine[V]
Svar
#2
Ja, man kommer ud for mange ting derude.

Jeg kom på et tidspunkt her i efteråret gennem en såt, hvor et lam havde kilet sig fast under en væltet stamme.

Hvor længe den havde siddet i klemme, var ikke til at sige, men et stort område var fuldstændig skrabet rent for fyrrenåle.

Det var en barmhjertighedsgerning, hurtigt at få det stukket.

Naturen er barsk ...

K&B Clax [Wink]

Patroner er ikke noget værd, før de bliver brugt ...
K&B Claxel Wink




Svar
#3
Hej Bine

Er det små klove der sidder på stumpen ? Så er det nok en medfødt misdannelse, og ikke en skårlægger eller anden ulykke.

Hvis du har gemt benene kan jeg godt grave en adresse frem på Dansk Fødevareforskning i Århus hvor du kan indsende dem og få en korrekt diagnose. Det koster ikke noget, og det er altid spændende at få besked om hvad det egentlig er man har fundet.

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#4
Desværre har jeg ikke benene endnu. Ellers kunne det have været sjovt at finde ud af.

Bine[Wink]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)