Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
9,3x57 /62
#1
Hej
jeg har mulighed for at få fingre i en billig 9,3x57. Er der nogen der ved om det muligt det muligt at ændre den til 9,3x62 og er det et overkommeligt indgreb??
Hilsen Job

Svar
#2
Hej Job
Der kræves en kammerrival,og selvfølgelig en låselængde der kan rumme den længere patron.
Indgrebet koster vel 500+ ved en bøssemager!

Søren
"Once upon a time in the West"
Svar
#3
Hej Søren.
Tak for dit svar... jeg er vel nødtil at tjekke med en bøssemager, så han kan sige god for indgrebet, inden jeg køber. kender du eller andre en kvalificeret bøssemager i det nordjyske (Aalborg området)

hilsen Job

Citat:quote:

Originally posted by WSM

Hej Job
Der kræves en kammerrival,og selvfølgelig en låselængde der kan rumme den længere patron.
Indgrebet koster vel 500+ ved en bøssemager!

Søren



Hilsen Job
Hilsen Job

Svar
#4
Du kan jo prøve Vendsyssel Våbenservice, hvis du er god til at vente..[Wink]

JPL
JPL
Svar
#5
Der er jo også muligheden at lade den være som den er!! hvor langt skal du skyde og hvor meget power er nødvendigt?? 9,3X57 er ikke så dårlig som mange tror...
Leif R.

The Shootist
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#6
Tak for tippet med vensyssel våbenservice.

nej der kan jo være noget om det med behovet for ændringen.. men efter at ha' kigget rundt på nettet bla. på http://www.riffeljagt.com/K%209,3x62.htm er jeg blevet lidt hooked på 9,3x62'eren. men det er måske bare en fiks ide?? jeg har også tænkt på en 300 Winchester Magnum. som suplement til min 308'er.

hilsen Job

Hilsen Job
Hilsen Job

Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by job

Tak for tippet med vensyssel våbenservice.

nej der kan jo være noget om det med behovet for ændringen.. men efter at ha' kigget rundt på nettet bla. på http://www.riffeljagt.com/K%209,3x62.htm er jeg blevet lidt hooked på 9,3x62'eren. men det er måske bare en fiks ide?? jeg har også tænkt på en 300 Winchester Magnum. som suplement til min 308'er.

hilsen Job

Hilsen Job



Den eneste fordel ville da være at du kan bruge de samme
projektiler[Wink][B)]
For at vinde noget skal du da mindst op i en 338er (8.5mm)

Som Shootisten skriver så er en 9.3x57 da ok!

Søren
"Once upon a time in the West"
Svar
#8
Hatting har bygget en Husqvarna om for mig fra 9,3*57 til 9,3*62

.....nu også ejer af en 9,3x62 :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#9
Hvis riflen er en gammel sag med en M 96 lås, så skal du vist ikke regne med den kan klare det forøgede tryk fra en 9,3 X 62.

Hvis der derimod er tale om en velholdt M 98, så er chansen for at den kan ombygges meget større.

Jeg har selv en meget fin Husqvarna med M 98 lås fra FN i belgien. Den vil helt sikkert kunne klare en ombygning, men da jeg endnu ikke har så meget som affyret den, må det være udtryk for, at behovet er til at overse [:I].

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#10
Hej Lasse

det er en gammel M96 så det er nok bedst at laden den fortsætte som 9,3x57 på dens gamle dage[Smile]

er der andre der har positive / negative erfaringer med ændringen fra 57 til 62

Hilsen Job
Hilsen Job

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)