Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Så er mit længe ventede Vernier-sigte kommet.....
#1
JUBII <+:

[Image: vernier800.jpg]

Den forreste plade med indsatse til forreste tunnel-sigte er den som kom sammen med det høje Vernier-sigte, det er det bagerste sigtemiddel - og det lille tunnelsigte som forreste sigtemiddel. Fabrikatet er Davide Pedersoli.

Så bestilte jeg en ekstra plade, med lidt ekstra indsatse som passer i også.
Fordelen ved det jeg har købt, er at jeg kan lægge to indsatse over hinanden - og customize det forreste sigtebillede. =o)

Det høje Vernier-sigte, har jeg valgt, da det mellemlange og det korte... ja de så ikke helt rigtige ud syntes jeg.

Det korte kan efter sigende bruges ud til 3-400m, det mellemlange bruges ud til 6-700m - og det lange bruges ud til 1000-1200m.

Og nej, det nægter jeg at tro jeg har talent til med åbne sigtemidler i denne riffel.
Men det skal nok blive et flot sæt når det bliver monteret.

Jeg sender riflen og alting over til Tasiilaq i morgen - da jeg skal derover i 6½ uge.

Det skal forøvrigt sættes på min Marlin 1895CB i cal 45/70Govt.

Den her :
[Image: IMG_3097.JPG]

Håber det bliver godt. [:p]

[Image: Polarbear.gif]
Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#2
Tilykke[:p], så mangler du bare at kikkerten når frem [Big Grin]

men du har jo sladret, at den næsten er der [:o)]

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#3
Ja, og der skylder jeg en STOOOOOOOOOOOOOR tak til et forummedlem her... =o)

(ved ikke lige om jeg må sige det.. men har da ikke sagt nicket..)

Men det ser ud til at blive RIGTIG godt med Vernier-sigtet - det er måske ikke det allermest typiske på en leveraction, men det er i det mindste tidstypisk, hvilket er ok for mig.

Det ser bedre ud end en Schmidt&Bender, så S&B'en er rykket tilbage på sin gamle plads på Anschütz'en. =o) det gør den sig også perfekt.

Men jeg GLÆDER mig virkelig til at den kommer - den "gamle" kikkert... så vil der jo være både vernier-sigte OG kikkert.

Det lader sig gøre, da kikkerten sideforskydes. =o)

Men det skal NOK blive sjovt... men nu får jeg jo 6½ uge i østgrønland, i kanten af isbjørneterritorie, hvor jeg kommer til at skyde en del med det gamle åbne sigtemiddel. =o)

[Image: Polarbear.gif]
Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)