Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mål på tds-4
#1
Hej
Er der nogen her på forummet der har mål eller en tegning på Swarovskis tds-4 trådkors i moa?
Kikkerten er en 6-24.

Hilsen platfod
Svar
#2
Mål...et bueminut er vel et bueminut (1/60 grad)!

[Image: TDSReticleImage.jpg]

Swarovski har lavet en, forøvrigt udmærket, ballistisk kalkulator hvor der er et par billeder af trådkorset.

[Image: button_en.jpg]



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#3
Hej ID
Jeg ved ikke lige helt hvad du mener med den første sætning?
Du har ret i at det program er godt, men de eneste billeder jeg kan finde i det er noget med hvor meget man skal holde over ved skud på lange afstande. Ikke nogen mål eller tegninger med mål på.
Svar
#4
Du skriver at trådkorset er i MOA, det er jo for så vidt lige meget (set i lyset af måden det anvendes på) - derfor skriver jeg at et bueminut er et bueminut (Bueminut = Minut of Angle = MOA).
For så vidt behøver du heller ikke bruge nogen mål - jeg går ud fra, at det du savner er målet imellem barrene (som ikke er ens). Swarovski har opfundet et nyt trådkors med endnu en (ubrugelig) løsning - en løsning på et ikke eksisterende problem.
Som jeg læser pdf-filen er man faktisk nødt til at anvende deres kalkulator for at få det fulde udbytte af TDS trådkorset.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#5
Du har ret ID det er de mål jeg søger i moa. De står i manualen som cm/100m og tommer/100y, så jeg kan bare selv regne det ud, men det var jo noget nemmere hvis der er nogen der har regnet det ud.
Om trådkorset er ubrueligt skal jeg ikke kunne sige, da min erfaring på kikkertområdet ikke er så stor. Men du har jo nok ret. Jeg er ihvertfald ikke i tvivl om at det mere kompliceret end nødvendig.
Svar
#6
Citat:quote:

Som jeg læser pdf-filen er man faktisk nødt til at anvende deres kalkulator for at få det fulde udbytte af TDS trådkorset

..ja, eller en PDA med f. eks. Exbal som kan sættes op til TDS trådkorset.
Jeg har haft en Swarovski med TDS-4, men stregerne passer alligevel aldrig med den afstand man skal skyde på. Så skal man til at regulere forstørrelsesgraden indtil det passer.
Det er godt nok nemmere bare at klikke på afstanden og holde lige på.
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by TRG-S

Det er godt nok nemmere bare at klikke på afstanden og holde lige på.



Det er også det jeg plejer at gøre. Men jeg kunne godt tænke mig målene alligevel, det skader jo ikke at kende sit grej.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)