Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lee classic loader???
#1
Hej forum.Har nogen prøvet at lade med en lee loader?[Smile]
Er der nogle erfaringer med precision og lignene??[8D]
Svar
#2
Hejsa
Jeg har ladet ca ½ år. Jeg fik anbefalet at købe denne til at begynde med, for at se om genladning overhovedet var noget jeg gad når det kom til stykket. Jeg har ladet patroner i kaliber 243W, 308W og 30.06. Jeg har startet med at lade 5x4 testpatroner i hver kaliber for at finde den rette ladning - og i min sidste test (308W med 180 gr Norma Vulcan) havde jeg 2 serier der kunne dækkes af en 2 krone Smile
Efter min mening ser den billig ud, og o-rings die er måske ikke det helt optimale, men alt i alt, så er jeg vældig godt tilfreds - og så kan man jo altid bruge det man har sparet på nogle ekstra kugler
mvh

Jesper
Svar
#3
Hej igen.[Smile] Undskyld hvis jeg ikke har udtrykt mig klart nok.[:I][:I][:I] Det er den manuelle version hvor man køber en pakke til eks 30/06 og så ved hjælp af en hammer laver en patron!!Der skal hverken bruges presse eller andet.Det eneste man skal bruge, foruden pakken til det kaliber man vil lade, er en hammer.[:o)]
Den er i jens perto´s bog om handladning.[8D]
Svar
#4
Hej ultra light

er det denne du mener :

[Image: leeloader.jpg]

Instruktion se : http://www.leeprecision.com/cgi-data/ins...RE1422.pdf

Jeg har ikke prøvet den; men den er da på en måde lidt sej.

Lee påstår at patroner lavet på denne har sat Bench resting rekord; men det er der jo nok så mange producenter der kan påstå deres grej har.

JBN
JBN

Have been there, have done it and have got the T-shirt.
Svar
#5
Hej jbn.[Smile]Ja det er præcis sådan en jeg mener.[Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin]Det er for mig en besnærende tanke at købe en i 223 rem, 243win og 7mm rem. Midway har dem til ca 200 kr pr styk. Det eneste jeg behøver ud over dem er en vægt.Så skal man aldrig fedte hylstre ind eller så meget andet kompliceret.Hvis det altså virker!!!![:I]
Jeg er godt klar over at kapaciteten ikke er særlig stor. Men det er for mig ligegyldigt, da prisen på 223 rem er så lav, at det til baneskydning, ikke kan betale sig at lade selv![:o)]
Så det er til alternative jagt projektiler, de har min interesse[8D]
Svar
#6
Halvgammel tråd, men ser den først nu:

Jeg har ladet en del patroner med Lee Classic Loader i 6,5 x 55. Sigtet var først og fremmest at kunne lave bedre/billigere jagtpatroner end købeammunitionen.

Uden de store eksperimenter var jeg hurtigt i stand til at lade patroner med fuldt tilfredsstillende præcision til jagtbrug (Lapua Mega projektiler). Værktøjet er enkelt at bruge, og det tager faktisk ikke ret lang tid at lade en æske med 20 skrald.

Jeg har desuden købt et sæt powder dippers fra Lee, som er et sæt faste krudtmål med forskelligt rumindhold. Hvis man ikke absolut vil op og lege med maksimumladninger, forenkler disse mål processen endnu mere, da man slipper for at veje krudtladningerne af. Præcisionen er stadig fuldt tilstrækkelig til mine jagtlige formål (3 skud med en spredning på omkring 25 mm på 100 m., og enkelte gange noget bedre).

Jeg kan klart anbefale værktøjet, som for mit vedkommende tjente sig hjem da jeg havde ladet 20 patroner med Mega projektiler.

Umiddelbart vil jeg dog mene, at værktøjet bedst kan bruges ved kalibre, hvor der er adgang til billig træningsammunition, idet der herfra kan fås hylstre til genladning. Da værktøjet kun sizer halsen på hylstret, kan hylstre normalt kun bruges én gang, idet de derefter normalt ikke kan kamres ordentligt.

Skal man lade til kalibre, hvor der ikke findes billig træningsammunition, står man sig nok bedst ved at vælge et traditionelt ladeværktøj/-sæt, hvor hylstrene kan fuldsizes når det er nødvendigt.

Mvh
Lundgaard
Mauser M03 - .243 Win., .308 Win., 9,3x62
Tikka 695 Master Pro Continental - 6,5x55
Otterup M70 - 22 lr
Air Arms S510 Xtra FAC - 5,5 mm
Swarovski Z6(i) 2-12x50 BT
Meopta R1r 3-12x56 RD
Hawke Airmax 30 SF 4-16x50
Svar
#7
Hej lundgaard.[Smile]
Jeg vil stadig være tilfreds med 1 genladning! I hvert fald i 7mm rem![8D]
Mit forbrug i dette kaliber kigger på 200-250 årligt.Skov i bording tager 1250 kr for 100 hornady. Selv med kun 1 genladning til 5,5-6 kr pr skud er den jo hurtigt tjent ind!Det giver jo for mit vedkomne i dette ene kaliber alene en årlig besparelse 1500-1700 kr bare på træningsammunitionen.[Smile]
Hvis jeg så propper en swift eller en nosler pt i bliver besparelsen da til at tage og føle på.(De koster 500-600kr /20 skud i vejl. udsalg)
Men bortset fra det, så lyder det til at du har haft positive erfaringer, det var dejligt at høre![Big Grin][Big Grin]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)