Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
375 Ruger Løb
#1
Hej.. Er der nogen som kender nogen som kan lave et 375 Ruger løb som passer i en Sauer 202. Den skulle eftersigende kunne passe på et std. system.
Walk softly, and carry a big stick....
Svar
#2
Hej Poul
Std. system er med en max. patronbunds ø på ca. ø12.2mm (6.5x55)og Ruger 375 er ø13!
Støttebunden kan måske bores op til ø 13, men da patronen er rebated er max ø for denne patron ø13.5mm. Kan dit magasin håndtere denne tykkelse?
Hvor stor er din udkasterport i recieveren?

Mht. fremstilling løb er der ingen tekniske hindringer/undskyldninger for at dette ikke er muligt!

Søren
"Once upon a time in the West"
Svar
#3
Hej Søren
Ved du hvilket hylster den er lavet på oprindelig... så prøver jeg at bestille hylstre, så kan jeg prøve dem i magasinet.
Ang. udkasterport..?? ØØØØhhh jeg er desværre ingen teknik nørd, men det undersøger jeg.
Vh. Poul
Walk softly, and carry a big stick....
Svar
#4
.375 Ruger er en original konstruktion, der ikke er baseret på noget eksisterende kaliber.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#5
Hej Poul
Hvis du er interreseret kan jeg da lave dig et par dummies![^]

Søren
"Once upon a time in the West"
Svar
#6
Hej Igen

Ja tak til dummies...[Big Grin]
Hvad skal du have for dem og hvilken kugle sætter du på..??

Vh. Poul
Walk softly, and carry a big stick....
Svar
#7
Ps. Udkasterport er 7,6cm
Walk softly, and carry a big stick....
Svar
#8
Hej Poul
Tilmeld dig PM-systemet
Behøves der være et projektil i dine dummies?

Søren
"Once upon a time in the West"
Svar
#9
Nej det behøver der vel ikke..

Hvad er PM systemet..?

Poul
Walk softly, and carry a big stick....
Svar
#10
Private message!
(Det er de 2 stykker papir med rød tegnestift ikon)![Wink]

Søren
"Once upon a time in the West"
Svar
#11
Hermed gjort.[:p]
Poul
Walk softly, and carry a big stick....
Svar
#12
Hej Poul

Bare af interesse.

Hvad har gjort du har valgt 375 Ruger og ikke 375H&H eller en Weatherby kaliber ?

JBN
JBN

Have been there, have done it and have got the T-shirt.
Svar
#13
Hej JBN

Af den simple grund at jeg har fået at vide at Ruger'en kan passe på en Sauer 202 Std låsestol, det gør H&H ikke...På den måde slipper jeg for at købe en ekstra riffel og får en "magnum kaliber" ind i samlingen.
Nu prøver jeg så at finde udaf om det passer....[8D]

Vh. Poul
Walk softly, and carry a big stick....
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by Poul

Ps. Udkasterport er 7,6cm



Længden er ok, men hvad med bredden[?]

Søren
"Once upon a time in the West"
Svar
#15
Basen og Rim har samme dia som en .300 Win mag.
skulderen er på 13,1mm.

Øvrige dimensioner, se Wiki link.

http://en.wikipedia.org/wiki/.375_Ruger

http://en.wikipedia.org/wiki/.300_Winchester_Magnum

En af de FEDE ting (IMO) ved de nye RCM, det er at man får samme performance med f.eks. en 375 Ruger i et 20" løb, som en 375 H&H i et 24" løb..

Så med kortere lås, OG kortere løb, så giver det nogle dejligt korte våben.

(gad vide om min M72 kan klare .375 ruger....)

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#16
Sauer 202 fås i en hel del kalibre... op til .458 Lott
.375H&H er inkluderet, men jeg kan ikke se om de laver deres låsehuse i forskellige længder og diametre, kun at der findes 5 forskellige bolte og 11 låsehuse...

http://www.sigsauer.de/fileadmin/editor/...iew_GB.pdf

http://www.sigsauer.de/index.php?id=66&lang=en

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#17
Hej Jesper
Sauer model 202 laves med låsestole i 2 størrelser, en til små/ medium kaliber og en til magnum. Medium går fra 6,5 til 9,3 på sammen bundstykke. Hvis man vil have en magnum er man nød til at købe riffel nr 2.( større lås og stol) Derfor havde jeg hørt at 375 ruger kunne bruges på det bundstykke og låsestol som passer til medium kaliberne, dette skal nu testes..[Wink]

Vh. Poul
Walk softly, and carry a big stick....
Svar
#18
Citat:quote:

Originally posted by JRexA

Basen og Rim har samme dia som en .300 Win mag.
skulderen er på 13,1mm.
En af de FEDE ting (IMO) ved de nye RCM, det er at man får samme performance med f.eks. en 375 Ruger i et 20" løb, som en 375 H&H i et 24" løb..

Så med kortere lås, OG kortere løb, så giver det nogle dejligt korte våben.

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk



På magnum bæltepatroner er rimmål 13.51mm (Alle 375er børn[Wink])
Nu gror alle træer ikke ind i himlen, så det med performance skal lige tages med et gran salt. Det kan da godt være at en hårdt pumpet
at de nye korte, gør det lige så godt som en normal ladet 375HH, men mere er det nok heller ikke.
Da WSMeren i sin tid kom var det det samme reklamestunt der blev lavet.Og ja, jeg kan godt nå de samme hastigheder, men så er gænghætterne også flade![8D]

Søren
"Once upon a time in the West"
Svar
#19
Hvis man ser på Hornady's hjemmeside, (de laver færdig ammo i 375 Ruger og H&H) og sammenligner balistiske data (samme kugle og vægt), så har Ruger'en en større anslagsenergi og en lidt fladere kuglebane[:0]

Måske er det et barn af H&H, men det er en sprød lille efternøgler[}Smile]

Poul
Walk softly, and carry a big stick....
Svar
#20
Hej Poul

Hvis du af en eller anden grund må droppe 375 Ruger, hvad så med at undesøge muligheden for at lave den i 376 Steyr ?

Det er også et .375 projektil som kan opnå en tålelig hastighed i en standard låsestørrelse.

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)