Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hubertus Jagtformidling
#1
Hej Alle
Er der nogen som har kendskab til dette selskab og deres bukkejagt i tyskland.
eller er der nogen som har prøvet at være på tur med dem eller været med andre på bukke jagt i tyskland.
ALT INFO OM BUKKE JAGT I TYSKLAND Har interesse.
MVH Per[Smile]
Svar
#2
Hej Per. Kender intet til Hubertus. Her er et par links hvis du ikke allerede kender dem. jagd1.de og jagdangebote.de.
mvh Don Bums

Svar
#3
Hej Per,

Jeg kan fortælle dig om mine egne oplevelser vedr. Hubertus. Jeg havde kontaktet Hubertus da vi var nogle jagtvenner som godt kunne tænke os en bukkejagt i Tyskland.Efter en del korrespondence omkring praktiske ting vedr. jagten, blev vi lovet at hvis vi kunne stille med en gruppe på 5 jægere ialt, så kunne vi få vores eget revir helt for os selv. Jeg samlede så en gruppe på 5 ialt og meddelte Hubertus at nu var vi klar. Derefter begyndte kæden så at hoppe af, for ligepludselig dukkede der så et brev op om at Hubertus skulle have en "medarbejder" med på turen, udelukkende for at hjælpe og servicere os, og det var jo ganske fint lige indtil jeg så læste at vedkommende "medarbejder" også skulle deltage i selve jagten sammen med os 5 andre. Det betød så at den revirstørrelse vi var blevet lovet jo blev reduceret da der så også skulle være plads til den 6.jæger, endvidere var vi ganske tydeligt og klart blevet lovet at vi kunne få det for os selv hvis vi var 5 jægere. Da jeg ikke havde lyst til at skulle betale for at Hubertus "medarbejdere" skulle have gratis jagt på vores bekostning, aflyste jeg turen. Blandt andre jægere jeg kender som har haft erfaring med Hubertus har jeg erfaret at nogle af de vildtarter som de var blevet lovet, stort set ikke var til stede på reviret. Andre igen siger at man skal sørge for at få alt på skrift hvis man aftaler noget med Hubertus. Endvidere har nogle oplevet at en lovet vildtart (i forb. med drivjagt) pludselig ikke måtte jages alligevel, i øvrigt uden nogen økonomisk kompensation for dette. Det virker også påfaldende at Hubertus sælger de samme jagtrejser, men under et andet firmanavn. De jagtrejser Hubertus udbyder er forholdsvis billige, men ofte er der en sammenhæng mellem pris og kvalitet, hvilket i høj grad gør sig gældende her. Jeg vil råde dig til at frekventere et seriøst jagtrejse bureau, du kommer nok til at betale lidt mere for det men til gengæld så kan du nok forvente en mere troværdig og seriøs indstilling.

MVH. Masterbuck/ Ole H.-Hansen.
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by vildsvinejæger

Hej Per, Ole, mv.
Jeg skal nu afsted på bukkejagt med Hubertus Jagtformidling for 3. år i træk og glæder mig meget. Jeg har desuden deltaget på 2 forskellige trykjagter med samme Hubertus.
ALLE arrangementer har været en succes, og jeg har fra starten følt mig 100% professionelt behandlet. Dog kan man efter en lang telefonsamtale om forskellige arrangementer være lidt forvirret, men det hjælper at gå ind på deres udmærkede hjemmeside, hvor der findes alle informationer både generelt og om de enkelte arrangementer.
Der kan man blandt andet læse, at Hubertus altid har en medarbejder med på arrangementet. Jeg har hele tiden betragtet dette som en garanti for et godt arrangement. Altid har denne været klar til at svare på spørgsmål, etc. Selvfølgelig har vedkommende været med på jagt - alt andet ville være tåbeligt!
Der står forresten også, hvor mange jægere der deltager på de enkelte revirer. Begge gange har revirerne i øvrigt været rigeligt store.
Hvis man kender til kronvildt- og vildsvinejagt i Tyskland vil man have erfaret, at der er tale om 100% fri vildtbane. dvs. kronvildtet bliver ikke overfodret med fx. roer og vildvinene ej heller med majs, for at holde dem kunstigt på reviret. Da kronvildtet som bekendt har en ca. 100 km home-range, kan det naturligvis forekomme, at de ikke er til stede på jagtdagen. Omvendt kan det forekomme, at der findes adskillige store rudler på reviret (jeg har i øvrigt oplevet begge dele!).
Hvis man igen læser på deres hjemmeside og de informationspapirer man altid rettidigt får tilsendt forud for rejsen, kan man læse, at der i Tyskland (IKKE kun på Hubertus Jagtformidlings arrangementer), arbejdes med det der hedder Løbende afskydningsplan. dette betyder, at de forskellige hjortelaug, hver 14. dag sæsonen igennem justerer afskydningsplanen. Derfor kan en jagtrejse der afholdes i november, men er bestilt i marts naturligvis også kun indeholde FORVENTET afskydning - som ses overalt på hjemmesiden. Dette er ikke for at genere evt. danske jægere, men ene og alene fordi der anvendes en særdeles professionel vildtforvaltning.
Desværre har jeg ofte på udenlandsture oplevet danske discountjægere som køber det billigste arrangement, og uden at sætte sig ind i arrangementet - forventer kapitale trofæer. Hvis man ønsker put&take jagt uden rejseledere og med penge udner bordet, hvor alt kan ske, er der jo masser af muligheder ude på markedet. men så skal pungen jo op ad lommen....

Mine oplevelser er derfor, at der er tale om et billigt, men meget seriøst jagtrejsefirma, som jeg varmt kan anbefale.

Mvh
Torben



Når man nu som undertegnede og et par andre, keder sig en dødsyg mandag aften og finder dit indlæg lidt for selvrosende - Ville det jo være rigtigt rart om du gad stå frem og fortælle om din interesse i firmaet, istedet for at komme med en længere smøre om alle de lyksaligheder firmaet gør for sine kunder...Hr Grønborg Bak (direktør/medejer?) Hvis du ønsker at reklamere for firmaet fremover, er du naturligvis velkommen til at kontakte Høgh for en aftale om reklame.

[:I]

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead
Great Dane

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)