Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Engangs tilfælde eller ej
#1
Jeg var nede ved min lokale våbenpusher i dag for at få lidt priser på noget S&L rifle. Vi snakkede lidt frem og tilbage, og så fortalte han mig at han selv havde bestilt en S&L, og havde også modtaget den, men var så´ utilfreds med skæftet ( 2 grade ) at han simpelthen havde sendt den retur. Netskæringerne var ikke skåret ordentligt ud, og sådan var der flere små ting. Han var meget skuffet over riffel.
Er der andre der har været udsat/oplevet det, eller er det et engangs tilfælde?

mvh Thomas

ps jeg har ikke selv set riflen, så jeg kan kun fortælle det han fortalte mig.
Sauer Custom
Svar
#2
Som jeg ser det, er alt hvad der drejer sig om våben relativt. Hvad den ene kan li´og den anden ikke kan li´ , derfor er det altid muligt at den våbenhandler som du besøgte ikke kunne li´ det han modtog, hvor hvis det samme gevær var blevet sendt til en anden ville denne måske ha´ sagt, det var lige sådan jeg ønskede den.
Så derfor lytter jeg aldrig til den slags, men generelt vil jeg da´gerne sige at de S&L jeg har set i de seneste år har været fuldt tilfredsstillende, men igen alt er relativt.
Leif R.

The Shootist
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#3
Hejsan,

Jeg modtog en S&L Classic for et par måneder siden - dog uden upgraderet skäfte trä mm.

Jeg synes den er ganske ok til prisen. Netskäringerne er tydelige, og den alm finish er også helt i orden.[Smile]

Mvh, Tore
Svar
#4
Hej,

Jeg købte en S&L M97DL for snart 2 år siden, i butikken hvor jeg købte de lige fået en frisk levering fra fabrikken hjem,
så jeg havde 6 forskellige at vælge imellem.
De var alle nydelige i deres finish det var kun selve skæfte træets åretegninger der adskilte dem.
Det eneste man kunne udsætte på dem var at netskæringerne var lidt flosset på toppen, men en tandbørste og linolie hjalp gevaldigt på dette, så nu står de skarpt og fint.

Knæk og bræk
Flemming
Knæk og bræk
Flemming
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by toresode

Hejsan,

Jeg modtog en S&L Classic for et par måneder siden - dog uden upgraderet skäfte trä mm.

Jeg synes den er ganske ok til prisen. Netskäringerne er tydelige, og den alm finish er også helt i orden.[Smile]

Mvh, Tore



-----------------------------------------------------------------------

S&L Classic fåes mig bekendt ikke med opgraderet skæftetræ og netskæringerne er maskinskåret.
Er man uheldig kan man rende ind i en der er flosset i netskæringerne.

Med hensyn til M97 skal man op i et grade 3 skæfte inden de er håndlavede.

Vegetarer??
Det er bare jægere der ikke kan ramme.

Tikka M65 9,3x62 m. M@Xaport
Tikka 695 Allweather 30-06
Mannlicher Schönauer M72 5,6x57
Miroku 7000
Armas Ego S/S
Simson 16/70 årg 1953
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#6
Jeg har hørt at.....

Det er muligt, at den pågældende har fået et våben behæftet med fejl, det er muligt, at han ikke har. Jeg hæfter mig ved, at han uden videre kunne returnere det og at alle tilbagemeldinger jeg har fået på S&L's produktion i de senere år har været positive.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#7
Ja, jeg har jo som sagt ikke set våbenet, så jeg kan ikke sige om det er ham der er pylret[Big Grin], eller om der var noget om snakken. Jeg ved bare, at han blev skuffet, og har idag købt en Sauer 202.
Det lader dog ikke til, at det er noget man hører ret tit. Det er ihvertfald kun gode oplevelser med S&L, der er kommet frem i denne tråd

mvh Thomas
Sauer Custom
Svar
#8
jeg købte en 97dl i okt. måned sidste år med standard skæfte,da jeg ikke er til hverken opgraderet skæfte eller graveringer.jeg blev sk-
overrasket over det flotte træ og netskæringer var skarpe og veludført.de hang ikke fast i oliekluden.nu efter megen oliering er skæftet mættet og står flåt i finishen.
Svar
#9
Hej. jeg købte min 97dl i dec. og efter tre gange med med en olie blanding, fra den gamle fabrik i otterup. Ligner skæftet næsten en gr3. der er kun et minus og det er finis ved låsegreb det er ikke skåret så pænt.
mvh
Ole
Svar
#10
Nu er det ikke sådan at jeg ejer en S&L 97, eller en orange Blaser for den sags skyld, men...en af mine jagt kammerater har lige købet en 97 m. 6,5 og 9,3 piber, med opgraderet skæfte.. føj siger jeg bare - den var usigelig lækker, både i træ og metal. Man fik ikke splinter i fingrene af at holde den.
Efter hans eget udsagn var det standard skæfte han lod gå retur næsten pænere end det opgraderede. Yderligere klagede han over aftrækket, som at knække glas ved 800 gram[Big Grin], fordi det ikke var så uldent og slæbende, som hans gamle, som gik ved 2,1 kg[Big Grin][Big Grin][Big Grin].

Og så har jeg selv set riffelen!

Mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#11
ja skæftetræet er virkelig høj kvalitet i S&L's standardudgaver i hvert fald på de M97 DL'er jeg har set. I det hele taget er det høj kvalitet, synes jeg, men hvad skæftetræet angår, så er S&L second to none krone for krone, efter min meningWink
Svar
#12
En af mine venner købte sidste år en S&L i kal. 30.06

Den var nærmest magnetisk, ikke til at få ud af hænderne igen.

Skyde og ramme, det kunne den også, samtidig med at den var pæn.

Så var det ikke lige fordi jeg allerede har en 30.06 eller en 7 mm, eller en 6,5x55, eller en 22-250, eller en .375, så kunne jeg godt finde på at eje så'n en S&L ... [8D][Big Grin][:p][Big Grin]

K&B Clax [Wink]

Man skal ikke tro noget af det man hører og kun halvdelen af det man ser ... [Wink]
K&B Claxel Wink




Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by Claxel

Så var det ikke lige fordi jeg allerede har en 30.06 eller en 7 mm, eller en 6,5x55, eller en 22-250, eller en .375, så kunne jeg godt finde på at eje så'n en S&L ... [8D][Big Grin][:p][Big Grin]K&B Clax [Wink][Wink]


Jamen Clax, den fås også i .300Win.mag.....[Big Grin]

MVH Anders

Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by THORLAK

Nu er det ikke sådan at jeg ejer en S&L 97, eller en orange Blaser for den sags skyld, men...en af mine jagt kammerater har lige købet en 97 m. 6,5 og 9,3 piber, med opgraderet skæfte.. føj siger jeg bare - den var usigelig lækker, både i træ og metal. Man fik ikke splinter i fingrene af at holde den.
Efter hans eget udsagn var det standard skæfte han lod gå retur næsten pænere end det opgraderede. Yderligere klagede han over aftrækket, som at knække glas ved 800 gram[Big Grin], fordi det ikke var så uldent og slæbende, som hans gamle, som gik ved 2,1 kg[Big Grin][Big Grin][Big Grin].

Og så har jeg selv set riffelen!

Mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!



Ja føj siger jeg bare. Hvis du skyder en femskudsserie, så har skudhullet en tendens til at blive aflangt... [Wink] [Big Grin]

JPL
JPL
Svar
#15
[/quote]
Ja føj siger jeg bare. Hvis du skyder en femskudsserie, så har skudhullet en tendens til at blive aflangt... [Wink] [Big Grin]

JPL
[/quote]
Er det fordi kuglen vælter[Big Grin][Big Grin]

Vegetarer??
Det er bare jægere der ikke kan ramme.

Tikka M65 9,3x62 m. M@Xaport
Tikka 695 Allweather 30-06
Mannlicher Schönauer M72 5,6x57
Miroku 7000
Armas Ego S/S
Simson 16/70 årg 1953
[Image: schonauerM72_2.jpg]
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#16
Ja, det var jo det jeg sagde, alting er relativt, og i S&L´s´tilfælde relativt pænt[Big Grin][Wink]
Leif R.

The Shootist
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#17
Tjaahh..

Hvis man leverer en S&L 97'er tilbage og køber så en Sau 202, så taler det vist for sig selv....

(håbløst tilfælde af den stærkt udbredte lidelse "Federitis germanensis" [Wink]) som så mange danske jægere lider af[Wink])

Kors hvor har jeg efterhånden mødt mange der går vildt og inderligt op i fine netskæringer, kaukasisk åndenød og det ufatteligt vigtige "træ/metal-fitting"... istedet for at købe en riffel med god præcision, et godt aftræk, god låsegang, fin passiv sikkerhed og lignende ligegyldig fnidder[Big Grin]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu med .376Steyr
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#18
Dravis på et eller andet niveau lyder du til at lide lidt af "armes nationalis danica" [:0]

Bare fordi en riffel ikke er produceret i danmark kan den jo lide af ligegyldge fejl som god præcision, et godt aftræk, god låsegang og andre lignende skavanker[:I]

Nu skal den lige nævnes at min objektivitet er en anelse partisk da jeg er den glade ejer af en sauer 202, som lider af nogen af ovennævnte skavanker, hvilket aldrig har været mig til den store ulempe...[Wink] Tilgengæld har jeg aldrig rigtigt fået sammenlignet udskæring med andre riflers da jeg har slidt enhver form for finish af riflen, men den skyder nu lige godt af den grund[^]
Mvh
Christensen
Svar
#19
Citat:quote:

Originally posted by dravis

Tjaahh..

Hvis man leverer en S&L 97'er tilbage og køber så en Sau 202, så taler det vist for sig selv....

(håbløst tilfælde af den stærkt udbredte lidelse "Federitis germanensis" [Wink]) som så mange danske jægere lider af[Wink])

Kors hvor har jeg efterhånden mødt mange der går vildt og inderligt op i fine netskæringer, kaukasisk åndenød og det ufatteligt vigtige "træ/metal-fitting"... istedet for at købe en riffel med god præcision, et godt aftræk, god låsegang, fin passiv sikkerhed og lignende ligegyldig fnidder[Big Grin]



Uden at kende så meget til SL (og den pågældende sag overhovedet) må jeg sige Dravis, at hvis man er til netskæringer og slige sager og betaler en hulens masse penge for det....ja, så skal man sågu' også ha' det. Argumentet med "at bare den skyder godt" så er det lige meget med udseenet, holder ikke hvis man har betalt spidsen af en jetjager for at få en riffel med flotte netskæringer.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)