Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ombygning af Husqvarna 1600
#1
Hej!

Jeg har mulighed for at få fat i en Husqvarna 1600 til en yderst rimelig pris[:p][:p][Wink]

Nu har jeg så tænkt mig at den skal splittes til atomer, og bygges om til et nyt kaliber, men jeg ved for nuværende ikke hvad det skal være, så derfor er jeg åben for alle forslag derude fra. Som i kan se nederst er jeg egntlig dækket rimeligt ind, meeeeen[Big Grin]

Planen er at det kun er låsestolen der skal bruges, resten udskiftes.
Dvs. aftræk, skæfte og løb.

Vegetarer??
Det er bare jægere der ikke kan ramme.

Tikka M65 9,3x62 m. M@Xaport
Tikka 695 Allweather 30-06
Mannlicher Schönauer M72 5,6x57
Miroku 7000
Armas Ego S/S
Simson 16/70 årg 1953
[Image: schonauerM72_2.jpg]
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#2
Så vil jeg da håbe for dig, at det er en af dem med serienummer under 220000 for da er den født med stålunderbeslag.

Jeg forstår ikke rigtigt vitsen med at ombygge en 1640. Alt - skæfte, pibe, aftræk - skal specialfremstilles/tilpasses. Du ville slippe meget billigere fra et ombygningsprojekt baseret på en M98 eller en Remington 700.

1640 er en god og solid konstruktion, men jeg ville ikke lægge en krone på at renovere en 1640 medmindre den blot skulle smårepareres eller bruneres og i øvrigt var i god mekanisk stand.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#3
Du mangler en cal 16 o/u [8D]
Svar
#4
[quote]Originally posted by Høgh

Så vil jeg da håbe for dig, at det er en af dem med serienummer under 220000 for da er den født med stålunderbeslag.

Jeg forstår ikke rigtigt vitsen med at ombygge en 1640. Alt - skæfte, pibe, aftræk - skal specialfremstilles/tilpasses. Du ville slippe meget billigere fra et ombygningsprojekt baseret på en M98 eller en Remington 700.

1640 er en god og solid konstruktion, men jeg ville ikke lægge en krone på at renovere en 1640 medmindre den blot skulle smårepareres eller bruneres og i øvrigt var i god mekanisk stand. ------------------------------------------------------------------------------------

Hej Høgh

Den er under 220000

Skæftet var det meningen, at jeg selv lavede, som gl. snedker burde det kunne lade sig gøre[Smile]

Men det kunne da godt være at jeg skulle ryste hylderne lidt mere, og se hvad der dukkede op af rare ting. Men det er et must at det er noget der kan komme nyt aftræk på. Det der sidder på Husqv. er så ringe[xx(] at det nærmest er ubrugeligt.

Men rart at der er nogle der bruger tid på at reagere, så man ikke får sig rodet ud i et umuligt projekt[:o)] TAK!

Vegetarer??
Det er bare jægere der ikke kan ramme.

Tikka M65 9,3x62 m. M@Xaport
Tikka 695 Allweather 30-06
Mannlicher Schönauer M72 5,6x57
Miroku 7000
Armas Ego S/S
Simson 16/70 årg 1953
[Image: schonauerM72_2.jpg]
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by rekylling

Du mangler en cal 16 o/u [8D]



Narj jeg gør ej - rigtige mænd går på jagt med S/S[Big Grin]

Vegetarer??
Det er bare jægere der ikke kan ramme.

Tikka M65 9,3x62 m. M@Xaport
Tikka 695 Allweather 30-06
Mannlicher Schönauer M72 5,6x57
Miroku 7000
Armas Ego S/S
Simson 16/70 årg 1953
[Image: schonauerM72_2.jpg]
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#6
Det påstås at aftrækkes kan hones - jeg har bare aldrig oplevet at det er blevet sublimt [:I]. Der sidder et betydeligt bedre aftræk på lux-modellerne, men det kommer ikke op på siden af et moderne aftræk.

Prøv at gå ind på diverse aftræksproducenters hjemmesider og se hvilke modeller de producerer til.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#7
Min 1640 er blevet poleret og står på ca.800g det er et ok aftræk som er uden slæp eller andre unoder.Jeg gav ikke ret mange penge for operationen i sin tid, min 1640 er faktisk meget præcis og til de penge er det en god riffel, men som jens siger er det nok ikke den bedste at bruge til et ombygningsprojekt.

[Image: modibuk07.jpg]

+GONE2HUNT+


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)