Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Stram Leupold Zoom ring ?
#1
Hejsa,

Jeg har lige investeret i min første riffel - en brugt BSA 30-06 med en Leupold VX-II 3-9X50.

Zoom ringen kan drejes, men der skal bruges lidt kræfter. Den virker som om den funktionerer godt nok, men jeg undrer mig bare over at den er så stram.

Skal den være sådan ? Kommentarer/forslag ?

Hilsen
Kenneth
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#2
Nej, det er ikke meningen at den skal være så stram, men sommetider, særligt på ældre variable kiggerter har jeg oplevet at de KAN være stramme, jeg ved ikke hvad årsagen er men har altid troet at det er den "smørelse" fabrikken anvender som har tendens til at blive stivere med alderen.
Leif R-

The Shootist
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#3
OK, tak for svaret, men der burde vel kunne gøres noget ved det ? Den er jo trods alt med livsvarig garanti.

Eneste problem er at man vel ikke selv "piller ved den", og jeg har ikke meget lyst til at sende kikkerten til USA - i hvert fald ikke lige nu.

Den er i øvrigt "kun" fra 2003...

/kenneth
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#4
Hej Kenneth,

min Leupold fra 2007 har det samme - dog er det sagtens brugbart, men alligevel - mener de sagde derovre at man kunne justere det ... jeg har set lidt op den unbraco skrue der er i "håndtaget", men ved ikke rigtig om det er den der gør det ..

Sig lige til hvis du finder en løsning - for det må der da være.

Mvh
Lasse
Svar
#5
Jeg ringer til Leupold på mandag og spør´ dem hvad det skyldes og om der kan gøres noget ved det![^]
Leif R.

The Shootist
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#6
I MÅ IKKE RØRE DEN UMBRAKKOSKRUE DER SIDDER I RINGEN!!! Så bortfalder garantien, da den vandtætte forsejling dermed er brudt. Ringen bliver lettere at dreje med tiden. Jeg har selv en vx-II, som har samme problem - bortset fra jeg ikke ser det som et problem... Jeg har VX-III og Mk4 også - her kører ringen meget bedre. Send evt. kikkerten til Leupold i Sverige eller Tyskland - de har "repairshops" her. Det er det, der er det gode ved Leupold. De har livsvarig garanti, og de kan sendes til vores to nabolande [Big Grin] for at blive fixet...
Svar
#7
Super, tak for svaret :-)

Jeg tror jeg venter lidt, og får brugt det lidt inden jeg "klager"

Hilsen Kenneth
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)