Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Skæfte nr.2
#1
Hej. Så har jeg været igang med mit træ igen. Jeg har brugt overfræseren til at lave magasin tunnel og plads til aftrækkerhus.

[Image: dscn0364.jpg?t=1201719014]

Jeg har lavet en inletting skrue til låsen , det er nødvændig for at kunne arbejde nøjagtig.

[Image: dscn0365.jpg?t=1201719355]

Så har jeg sat den på plads , og mærket op med en blyant. Så har jeg brugt huljern , stemjern og billedskærejern . Billedskærejern havde jeg ikke ved første skæfte , det er jo tæmmeligt dyrt , men det letter arbejdet , og er mere præsist .Jeg har haft brug for alle undtaget et.

[Image: dscn0371.jpg?t=1201720079]

Størst problemer har jeg haft ved sikringen , men det er da hvist blevet ok.

[Image: dscn0367.jpg?t=1201720302]

[Image: dscn0369.jpg?t=1201720541]

Lige et billede af de værktøj jeg bruger , man kan godt lave skæfte uden at have adgang til det store forkromede værksted .[Smile]

[Image: dscn0375.jpg?t=1201720821]
Svar
#2
Citat:quote:

Originally posted by A-bolt

Hej. Så har jeg været igang med mit træ igen. Jeg har brugt overfræseren til at lave magasin tunnel og plads til aftrækkerhus. [Image: dscn0364.jpg?t=1201719014] Jeg har lavet en inletting skrue til låsen , det er nødvændig for at kunne arbejde nøjagtig. [Image: dscn0365.jpg?t=1201719355] Så har jeg sat den på plads , og mærket op med en blyant. Så har jeg brugt huljern , stemjern og billedskærejern . Billedskærejern havde jeg ikke ved første skæfte , det er jo tæmmeligt dyrt , men det letter arbejdet , og er mere præsist .Jeg har haft brug for alle undtaget et.[Image: dscn0371.jpg?t=1201720079] Størst problemer har jeg haft ved sikkeringen , men det er da hvist blevet ok. [Image: dscn0367.jpg?t=1201720302] [Image: dscn0369.jpg?t=1201720541] Lige et billede af de værktøj jeg bruger , man kan godt lave skæfte uden at have adgang til det store forkromede værksted .[Smile][Image: dscn0375.jpg?t=1201720821]


Hej A-bolt
Dejligt at se nogle andre billeder end mine egne.Glæder mig til at følge med i projektet.Det ser godt ud og er interessant også fordi, jeg ikke selv har skæftet en riffel([endnu)
Mvh Walnut
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by Walnut

Citat:quote:

Originally posted by A-bolt

Hej. Så har jeg været igang med mit træ igen. Jeg har brugt overfræseren til at lave magasin tunnel og plads til aftrækkerhus. [Image: dscn0364.jpg?t=1201719014] Jeg har lavet en inletting skrue til låsen , det er nødvændig for at kunne arbejde nøjagtig. [Image: dscn0365.jpg?t=1201719355] Så har jeg sat den på plads , og mærket op med en blyant. Så har jeg brugt huljern , stemjern og billedskærejern . Billedskærejern havde jeg ikke ved første skæfte , det er jo tæmmeligt dyrt , men det letter arbejdet , og er mere præsist .Jeg har haft brug for alle undtaget et.[Image: dscn0371.jpg?t=1201720079] Størst problemer har jeg haft ved sikkeringen , men det er da hvist blevet ok. [Image: dscn0367.jpg?t=1201720302] [Image: dscn0369.jpg?t=1201720541] Lige et billede af de værktøj jeg bruger , man kan godt lave skæfte uden at have adgang til det store forkromede værksted .[Smile][Image: dscn0375.jpg?t=1201720821]


Hej A-bolt
Dejligt at se nogle andre billeder end mine egne.Glæder mig til at følge med i projektet.Det ser godt ud og er interessant også fordi, jeg ikke selv har skæftet en riffel([endnu)
Mvh Walnut


Hej A-bolt det ser spændene ud med projektet hvor køber du træet
Svar
#4
Hej . Så er jeg kommet lidt vidre.(træet er fra http://www.dressels.com )Jeg er begyndt med at ud forme pistolgreg og kolbe , for at have noget at spænde i skruestikket uden at være bange for at lave trykmærker venter jeg med forskæftet til sidst. Vinkelsliberen er god til hurtigt at fjerne en masse træ , jeg skal dybt ned fordi jeg ikke vil have en kindpude , bagefter bruger jeg høvl og bugthøvl til at jævne ud med.

[Image: dscn0383.jpg?t=1202284052]

Jeg stopper 1mm fra bagkappen og bruger båndpudser til resten.

[Image: dscn0384.jpg?t=1202284852]

[Image: dscn0387-1.jpg?t=1202284903]

Løbet har været monteret så jeg for den rigtige kolbe højde.Endelig har jeg fået noget ibenholt , (det var svært at finde noget i det passende mål ,købte det på http://www.ebay.de , nu har jeg nok til 8 skæfter [Big Grin]) det er så blevet monteret med 2 6mm dybler og pu lim (Dana 421) På pistolgrebet er en bøffelhorn skive blevet limet på med det samme lim uden dybler eller skruer , den er 10mm men skal ned på 5mm med en bue over midten.

[Image: dscn0391.jpg?t=1202285159]

[Image: dscn0392.jpg?t=1202285873]
Svar
#5
Hej Abolt. [8D]

Fine billeder, og et godt projekt. Jeg er selv ved at samle sammen til mit første projekt. Så var det at jeg så at du havde 8 stykker ibenholt. Ville du evt afhænde et stykke eller to.

mvh

rekylling[:o)]
Svar
#6
Hej Rekylling. Helst ikke , prøv http://www.linaa.dk det kan være de har fået noget igen, eller der hvor jeg har købt. God kunde service og kulsort træ i super kvalitet. http://cgi.ebay.de/200-Kanteln-tiefschwarzes-Ebenholz-trocken-58x5x5_W0QQitemZ300190179783QQihZ020QQcategoryZ68517QQtcZphotoQQcmdZViewItem Hilsen A-bolt
Svar
#7
Hej A-Bolt. Hvis du lige finder det billede frem igen, og forstørrer det op så kan du se at der står rekylling på det første stykke træ[Big Grin] Jeg fandt ham i går og i forhold til mængden af træ så er det vist ikke så dyrt. Der er i hvert fald nok til det meste af et spisestel i steakudgave. Så mon ikke at det kommer i næste uge.

Har du prøvet at sidde bagkappe fast med dybel før? Jeg kan godt lide den afslutning. Man kunne måske også bruge en gennemgående og så vælge en anden farve?

Så var posten lige her med Stubai billedskærejern og slibesæt, fedt.

mvh

rekylling[:o)]
Svar
#8
ÆÆÆÆH , Rekylling ,bagkappen er fra Pachmayr og er skruet fast !! Hilsen A-bolt
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by A-bolt

ÆÆÆÆH , Rekylling ,bagkappen er fra Pachmayr og er skruet fast !! Hilsen A-bolt


Nåe ja kan godt se det nu. Sidder ved en laptop og hvis skærmen ikke står helt korrekt så får man ikke alle detaljer med i billederne.

mvh

rekylling[:o)]
Svar
#10
Hej. Så er jeg færdig med at udforme kolben.Når man sliber bagkappen ned , skal man slibe ind mod skæftet og bruge et frisk og skarpt pudsepapir og kun arbejde meget langsomt ned , så bliver den fin plan med skæftet !!Hilsen A-bolt [Image: dscn0395.jpg?t=1202543650]

[Image: dscn0399.jpg?t=1202543699]

[Image: DSCN0397.jpg?t=1202543752]
Svar
#11
Det er flot arbejde.

mvh

rekylling[:o)]
Svar
#12
Hej A-bolt
Fornemt. Gode og skarpe linier. På et af dine billeder med værktøj figurerer vinkelsliberen med en interessant skive. Jeg ved ikke, om du har læst i min dagbog, at jeg ikke var tilfreds med den laminerede sandpapirskive, jeg brugte til formgivning af mit skæfte. Den brændte hurtigt af og sved for meget.Er den, du bruger, specielt til et eller andet?
Mvh Walnut
Svar
#13
jeg har lige et lille fif,hvis du skal montere bagkappe,som skal slibes til.

først limede jeg,og skruede bagkappen på.

næste dag pakkede jeg riflen ind plastik og tapede det til bag

aftrækkerbøjle og fremad.

så sleb jeg på gummiet med en exentersliber med korn 240,

og fulgte kolbens facon,for til sidst at pudse træ og gummi ud iet.

derefter finpudsning i hånden, og oliering,flot flot resultat.

jeg håber nogen herinde kan bruge det ,næste gang bagkappen

udskiftes.

mvh. bjarne olsen
Svar
#14
Hej Walnut. Jeg kan ikke huske hvad skiven hedder , den er til træ arbejde og man kan få den i lige og buet (jeg tror det er en kob af en art).Den er købt i en Harald Nyborg butik , men er ikke på deres hjemmeside !. Hilsen A-bolt [Image: dscn0401.jpg?t=1202625952]
Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by A-bolt

Hej Walnut. Jeg kan ikke huske hvad skiven hedder , den er til træ arbejde og man kan få den i lige og buet (jeg tror det er en kob af en art).Den er købt i en Harald Nyborg butik , men er ikke på deres hjemmeside !. Hilsen A-bolt [Image: dscn0401.jpg?t=1202625952]


Tak for det. Det var faktisk lige som, jeg havde håbet på. Den ser effektiv ud, og jeg kan se på billederne af skæftet, at den ikke svider overfladen. Det er godt at se, at det kører for dig. Det er meget inspirerende at se andres arbejde i tekst og billeder.Jeg er snart færdig med at netskære, og så skal der laves forskæfter. Gjorde et pæn fund af et projekt i går, som jeg glæder mig til allerede!
Mvh Walnut
Svar
#16
AAAUURRGG, der er fejl i træet.[V]Der var et par knaster der var bløde indeni, det blev jeg nød til at fjerne.

[Image: dscn0402.jpg?t=1202753713]

[Image: photo001.jpg?t=1202754383]

Jeg ved ikke hvad man plejer at fylde sånogen huller med , jeg har brugt acraglas. To lag tape på ,for at være sikker på at der kommer nok på , og så spatlet dem ud, og pudset ned igen.

[Image: dscn0403.jpg?t=1202754468]

Håber ikke det bliver alt for meget og se, der skal være netskæringer der.Farven er vist ramt godt nok.

[Image: dscn0405.jpg?t=1202754651]
Svar
#17
[Image: Billede007.jpg]

hej A-BOLT

der findes noget,der hedder hartwachs c13 man bruger når man lægger

gulve.det bruges til at rep. knaster med .man smelter det ,og

sliber det det fåes i alle træsorter,det der passer til dit arb.

er nok den der hedder eiche,nusbaum. om det er mere holdbart end

din egen løsning ved jeg ikke .

mvh. olsen
Svar
#18
Hej A-bolt
Ved knivbygning bruger vi slibestøv fra den samme træklods, som vi så blander op med lim.

Mvh.
CP
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#19
Citat:quote:

Originally posted by Claus Petersen

Hej A-bolt
Ved knivbygning bruger vi slibestøv fra den samme træklods, som vi så blander op med lim.

Mvh.
CP



Snedigt! Den burde jo ligge lige til venstre(/højre)benet, men jeg havde ikke tænkt på den.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#20
Bjarne Olsen

hartwachs c13, Hvor køber man det og hvad er opløsnings midlet?

Mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)