Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rekyl
#1
Hvilke rekyldæmpende muligheder har man til en riffel udover mundingsbremse ?
Jeg er den glade ejer af en Remington 700SPS og er interesseret hvilke muligheder der er i.f.t ovenstående problemstilling.

p.f.t

JP
Svar
#2
http://www.riffeljagt.com/AB-rekyl.htm

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#3
Hej Jesper

Meget informative artikler der henvises til. Både om rekyl og om dæmpning af den. Jeg vil dog pege på en gadget som ikke er nævnt, nemlig lyddæmperen.

Jeg har selv en lyddæmper til en Steyr Scout i kaliber .308. Win, og jeg ender sikker også med at få lavet en til min 376 Steyr. Lyddæmperen dæmper både rekylen og mundingsbraget, så det bliver en ren fornøjelse at skyde. Samtidig bliver du ikke så upopulær på skydebanen som når du dukker op med en åben rekyldæmper. Den er nemlig hård kost for naboskytterne.

For tiden kan du lovligt gå på jagt med lyddæmper i f.eks. Sverige og Scotland, og selvfølgelig her i Grønland, men der går hårdnakkede rygter om, at det vil blive lovliggjort i Danmark. Bliver det det, er det en muighed du absolut bør overveje.

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)