Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Interessant artikel om AI og 6,5x47Lapua
#1
http://www.6mmbr.com/gunweek084.html

LANI

Surgeon fever....
Mvh.LANI



Svar
#2
Ja og det er så een af grundene til at du skal vælge AICS i stedet for McMillan [Wink]



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#3
http://forum.robsoft.nu/viewtopic.php?f=60&t=49621

Her er der en svensker der har lavet sin egen riffel i samme kaliber. Mange gode betragtninger og billeder.

mvh

rekylling[:o)]
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by ID

Ja og det er så een af grundene til at du skal vælge AICS i stedet for Mcmillan [Wink]



Sådan er DET nemlig[Wink]

Mvh

Michael
AICS-ejer fra uge 7
Svar
#5
Zak's udtalelse på siden siger det hele:

[Image: zakpull3x200.gif]

K&B Clax [Wink]
K&B Claxel Wink




Svar
#6
Citat:quote:

Ja og det er så een af grundene til at du skal vælge AICS i stedet for McMillan



ID, hvordan er AI skæftet at holde på i forbindelse med knælene eller stående skydning. Her tænker jeg primært på forskæftet ?

Det ser nemlig ud til at det er ret dårligt at holde på til den form for skydning. Her håber jeg at Mcmillan skæftet er AI skæftet overlegent.

LANI

Surgeon fever....
Mvh.LANI



Svar
#7
AI skæftet er "noget firkantet" at holde på, men jeg synes ikke det er noget problem.

Da jeg skiftede skæfte på min remington sendero (der sad et HS-Precision på) til et AICS, kunne jeg da godt mærke en forskel, da det gamle var mere "rundt" i det, på forskæftet. Men som sagt syntes jeg ikke det var noget problem.

Mvh.

Kelle
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by Lani
ID, hvordan er AI skæftet at holde på i forbindelse med knælene eller stående skydning. Her tænker jeg primært på forskæftet ?
Det ser nemlig ud til at det er ret dårligt at holde på til den form for skydning. Her håber jeg at Mcmillan skæftet er AI skæftet overlegent.



Under forskæftet er en rille/sliske hvori man monterer et handstop (li'som på langdistance banerifler), dette handstop gør at riflen kan anvendes både stående og knælende - med fordel i kombination med en skyderem.
[Image: Handstopsliske.jpg]



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#9
Nåååhhhh en UIT skinne[Wink]

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by Gammeltoft

Nåååhhhh en UIT skinne[Wink]


Nemlig!



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#11
Under forskæftet er en rille/sliske hvori man monterer et handstop (li'som på langdistance banerifler), dette handstop gør at riflen kan anvendes både stående og knælende - med fordel i kombination med en skyderem.
[/quote]
Medfølger dette handstop AICS?

Og er den skyderem, der omtales den standard rem man kan se her:
www.accuracyinternational.dk

Hvis det er må du gerne skrive mig for en sort!

Mvh

Michael
Svar
#12
Disse er stort set alle til UIT skinner og lagerføres[Wink]

http://skyttebutik.dk/group.asp?group=63

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by Otterup

Medfølger dette handstop AICS?

Nej, den koster 345,00 plus fragt
Citat:quote:

Originally posted by Otterup

Og er den skyderem, der omtales den standard rem man kan se her:
www.accuracyinternational.dk
Hvis det er må du gerne skrive mig for en sort!


Ja, det er den samme og jeg noterer dig til en sort.
[Image: AI-rem.jpg]



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by ID
Nej, den koster 345,00 plus fragt



Det får da aldrig nogen ende!! Noter mig da så for sådan et håndstop også. Heldigvis slipper jeg for fragten med alt det andet, der kommer....[Wink]

Nu mangler jeg sgu bare riffel-låsen!! En bøssemager(ikke Hatting) forsøgte at sælge mig en Rem788 med den kommentar at den var nøjagtig ligeså god som en Rem700[?].... Jeg slog ikke til.

Mvh

Michael
Svar
#15
Off topic...men her er lidt læsestof om 788 [Big Grin]

http://www.charm.net/~kmarsh/788.html

Jeg har haft en, og den skød som en drøm, dog kan jeg nikk genkendene til mange af de ting han beskriver - gode som dårlige...men når alt kommer til alt var det jo ekstrem billig riffel, der i den grad leverede varen! Hvad mere kan man tænke sig, hvis ikke man er loaded??!!

J.
Svar
#16
Der er også lidt uenighed om prisen på Lapua hylstre....i hvertfald de 2 jeg fandt. Ellers en interessant artikel.

Lapua Brass 6.5x47mm Lapua Box of 500
Varenr : 992248
Produktstatus: Tilgængelig
Pris: 7.275,00
--------------------------------------------

Lapua hylster 6,5 x 47 Lapua
(Art. nr.: 9361008 - Lapua)

100 stk. Boxerhylster uden fænghætte.
765.00
--------------------------------------------

Torben
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)