Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Remington 22lr træls ammo
#1
Havde den udsøgte misfornøjelse at forsøge at skyde min salonriffel ind med noget nyt remington ammo, jeg har købt.

Remington 22 TARGET - standard velocity - 100 stk-æsker i gul gennemsigtigt plastic...

Med fast meget stabilt anlæg skød jeg liggende på 50 meter bane med elektronisk markering. Anlægget var så stabilt, at det var sammenligneligt med en skydebænk. Kunne lave fine små skudgrupper indenfor to cm. Men ca. hver fjerde skud afveg meget uforholdsmæddigt meget.... 3 krydser og så en 6-7´er... hver gang. Riflen er OK og kikkerten sidder godt fast osv... så der er umiddelbart ingen tegn på tekniske problemer med hardwaren.

Det ser ud som om at Ammo´en er "crimp died" på den yderste halvdel af hylstret, for at få godt greb om kuglen. Det medfører så at krudtgas og slam skydes bagud og den forreste del af hylstret farves sort. Jeg var nærmest sort i ansigtet, da jeg kom hjem... så sort, at konen spurgte hvor jeg havde været henne...? [xx(]

Riflen var også "pænt" svinet til efter kun 50 skud, så den nu trænger til en større hovedrengøring...

Jeg har ikke oplevet noget lignende før. Hverken med CCI ammo eller Eley.

Andre, der har haft samme oplevelse med 22lr ammo fra Remington?

.....nu også ejer af en 9,3x62 :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#2
jeg har dem selv og jeg har oplevet det samme og vi er ikke de eneste http://www.rimfirecentral.com/forums/sho...p?t=234306
Svar
#3
Det var da rart at læse, at det ikke kun er mig, der har problemer med denne type ammo.
Var da lige ved at tro, at der var noget galt med geværet.... eller mine skydeevner...

.....nu også ejer af en 9,3x62 :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#4
Nej det havde jo ikke været godt hvis det var dig den var gal med hehe.

ps. Ved du sådan ca hvad cci std og cci mini mag koster
Svar
#5
Næ... det ved jeg desværre ikke...

.....nu også ejer af en 9,3x62 :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)