Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
.270 wsm
#1
Sad og "legede" lidt med normas balistik program i dag, og kom tilfældigvis til at trykke på .270wsm.
Det må da næsten være den "perfekte" kugle???, Med mindre rekylet fra den, sparker lige som en hest.
Lille tryk hylster = Ensartet forbranding.
Hurtig kugle = Fladkuglebane og Fin anslagsenergi trods den lidt lave kugle vægt
Ydermer er den forholdsvis billig i forhold til de andre magnum

mvh Thomas
Sauer Custom
Svar
#2
Billig?

Norma .270 WSM - 8,4g FMJ 20 STK. 349.00kr 17,5 kr per skud? Men du har måske fundet det billigere?

Selv 7mm Rem Mag er billigere.

Har aldrig skudt med en 270WSM, men vil umiddelbart tro rekylen er som en 7mm Rem mag og det er ikke en riffel jeg har lyst til at skyde 200 skud på en dag med.

I andre er velkomne til at rette mig hvis jeg tager fejl.
Mvh
Christensen
Svar
#3
Det koster forhåbeligt ikke 17,5kr at lade en 270wsm og til træning ville jeg ikke lade til max selv ikke i en 222rem. eller en 308.

Bo
Svar
#4
Jeg syntes ikke at rekylen er noget problem, jeg benytter 9,1 gr. nosler accu og bst.
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by Skovfogdeelev Christensen

Billig?

Norma .270 WSM - 8,4g FMJ 20 STK. 349.00kr 17,5 kr per skud? Men du har måske fundet det billigere?

Selv 7mm Rem Mag er billigere.

Har aldrig skudt med en 270WSM, men vil umiddelbart tro rekylen er som en 7mm Rem mag og det er ikke en riffel jeg har lyst til at skyde 200 skud på en dag med.

I andre er velkomne til at rette mig hvis jeg tager fejl.



Nææ det har du faktisk ret jeg må have taget fejl af .270W og så .270Wsm...
men selv om den nu er lidt dyrer, kunne jeg aligevel godt tænke mig at hører hvordan den skyder[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

mvh Thomas
Sauer Custom
Svar
#6
Den skyder forhåbentlig godt, for jeg har nemlig en på vej. Efter at have gennempløjet ca. 1000 internetsider er konklusionen den, at den ydelsesmæssigt duplikerer en 270 Weatherby og at rekylen er som en optimistisk ladet 270 Win. Jeg vender tilbage, når den har været afprøvet i det virkelige liv.

mvh
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by ca.

Det koster forhåbeligt ikke 17,5kr at lade en 270wsm og til træning ville jeg ikke lade til max selv ikke i en 222rem. eller en 308.

Bo



Nu er mandan ikke hjemmelader, tror ikke engang han har fået sit jagttegn endnu(mener jeg du skrev et eller andet sted Thomas12cm?), så tror trænings priser på ammo er relativt vigtigt.
Mvh
Christensen
Svar
#8
Nej det har du nemlig ret I, skfoe. Christensen.
Har dog overvejet at tage lade-kurset, for ellers er jeg jo
gift med de tre "kedelig"[Wink] til jeg skal i jorden, idet jeg ikke har udsigter til at arve et mindre gods[Wink]

mvh Thomas

ps. Men var på skydebane idag[Big Grin] dog med haglspræder[Wink]
Sauer Custom
Svar
#9
Du skal være opmærksom på at short magnumerne er belastet af et ret lille antal patroner i magasinet.

Jeg synes at det er fint med et sjovt kaliber med fart og ståhej- i riffel nummer 2,3,4..... Førsteriflen skal i min bog helst være en af de 3 "kedelige".

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by ujensen

Du skal være opmærksom på at short magnumerne er belastet af et ret lille antal patroner i magasinet.

Jeg synes at det er fint med et sjovt kaliber med fart og ståhej- i riffel nummer 2,3,4..... Førsteriflen skal i min bog helst være en af de 3 "kedelige".

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.



Kunne heller ikke finde på at wsm som den første[Big Grin]

mvh Thomas
Sauer Custom
Svar
#11
hvad med så at vente med at spekulære over hvad riffel nummer 2,3,4 skal være i kaliber til du har fået din første og fået nogen erfaring med den? Så ved du også klare hvad dit behov er.

Det er altid sjovt at drømme, men det behøves der ikke 10-12 andre riffeljægeres mening til at hjælpe dig med [Wink]
Mvh
Christensen
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by Skovfogdeelev Christensen

hvad med så at vente med at spekulære over hvad riffel nummer 2,3,4 skal være i kaliber til du har fået din første og fået nogen erfaring med den? Så ved du også klare hvad dit behov er.

Det er altid sjovt at drømme, men det behøves der ikke 10-12 andre riffeljægeres mening til at hjælpe dig med [Wink]



Jeg tror, vi har misforstået hinanden lidt[B)][xx(][B)]. Det er ikke en kugle, jeg har haft i mine overvejelser. Som jeg skriver aller først, sad jeg og legede lidt med at ballistisk program og kom jeg tilfældigvis til at trykke på .270wsm, så bare at den havde nogle fine "tal" på papiret og så spurgte jeg bare lige til den. For det er ikke en, jeg har hørt så meget om. Det har aldrig været min mening at jeg selv skulle have den, ihvertfald ikke lige nu[Big Grin].
Beklager hvis jeg på noget tidspunkt har givet udtryk det[:I]

mvh Thomas
Sauer Custom
Svar
#13
Du skal da købe den kaliber du syntes bedst om, der er ingen grund til at købe 3 kedelige kalibre før du får den du syntes er interessant så spar du bare op til det du gerne vil have fra starten og et ladekursus er jo ikke så dyrt og så får du trænet meget mere end hvis du skal købe fabriks ammo [Big Grin]
Svar
#14
Er mening med at købe rifler ikke netop at finde ud af hvilken man synes bedst om ud fra trail n' error princippet`? Så har man nemlig altid en undskyldning for at købe en riffel mere[:p]
Mvh
Christensen
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)