Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dies
#1
Lige et spørgsmål som jeg ikke har kunnet læse mig til. Hvis man bruger dies af et andet mærke end
ladepressen, skal der så bruges patronholder af samme mærke som
diesættet?

Mvh.
O.Smith
Svar
#2
Nej... Det er ikke nødvendigt.

Mvh.

mphansen
mph@dralf.dk [Image: a1071.gif]
De dumme er så sikre i deres sag, og de kloge så fulde af tvivl
Mvh.

mp
Svar
#3
Ca. 4 minutter MPhansen, det er hurtig ekspedition[^]
Jeg har lige været på ladekursus, så nu skal jeg have investeret i nogle diesæt. Hvis der er nogen der har nogle gode forslag så sig til. Jeg skal bruge: 22Hornet, 222R, 243W, 3006, 9,3x62

Mvh.
O.Smith
Svar
#4
Hvis du skal lade mange patroner kan jeg anbefale RCBS ell. Hornady.
Begge mærker er fin kvalitet, men lidt dyre.

De billige sæt fra Lee kan bruges, og med en indvendig polering er de fornuftige.

Af hylster holdere kan jeg anbefale Sættet fra Lee:

http://www.lockstock.com/cart/webcart.cg...&ITEM=3489

Jeg er sikker på at Rex også kan skaffe det til en fornuftig pris[Wink]

Mvh.

mphansen
mph@dralf.dk [Image: a1071.gif]
De dumme er så sikre i deres sag, og de kloge så fulde af tvivl
Mvh.

mp
Svar
#5
Hvis du skal lade på så mange kalibre....sådan i en skøn blanding, kan jeg varmt anbefale at du køber en Hornady "Lock and load" presse.
Vi er nogle stykker som deler en sådan i et lille fiffigt ladelaug. [8D]
Det er skidesmart, når du skal skifte fra den ene die til den næste.[^]

Bw O
Rig eller fattig? Det er altid rart at have penge!
Svar
#6
Både RCBS RockChucker og Lee Classic presser,
kan med et kit fra Hornady,køre "Lock and Load"
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#7
Tak for forslagene d Herrer
Rex, kan du ikke maile nogle priser på diesæt og også gerne lock
and load sæt til en rock chucker.

Mvh.
O.Smith
Svar
#8
Jeg spørger muligvis dumt....men hvad er et "Lock and Load sæt"? [?]

Er det den der "flerstationers" ting, der kan køres rundt, så man ikke skal skifte dies osv. i pressen, men bare kan nøjes med at rotere skiven til næste "station" kommer frem i pressen?? [?][?]

VRØVL! Kun PIGER vil have magnum... ;-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by ran

Jeg spørger muligvis dumt....men hvad er et "Lock and Load sæt"? [?]

Er det den der "flerstationers" ting, der kan køres rundt, så man ikke skal skifte dies osv. i pressen, men bare kan nøjes med at rotere skiven til næste "station" kommer frem i pressen?? [?][?]

VRØVL! Kun PIGER vil have magnum... ;-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)



Fra Lockstock:

Instead of screwing dies in, the system lets your change dies with a simple twist. Die settings remain firm, and the die is heal perfectly solid in the loader. The Lock-N-Load Classic is designed to make reloading quicker and to give you the precision to create perfect consistent loads, round after round. Angled-frame design provides rigidity, as well as greater visibility and access to work.

Mvh.

mphansen
mph@dralf.dk [Image: a1071.gif]
De dumme er så sikre i deres sag, og de kloge så fulde af tvivl

Citat:quote:

Er det den der "flerstationers" ting, der kan køres rundt, så man ikke skal skifte dies osv. i pressen, men bare kan nøjes med at rotere skiven til næste "station" kommer frem i pressen??


Det er en "Auto Progressive" du tænker på.
Mvh.

mp
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by mphansen

Citat:quote:

Originally posted by ran

Jeg spørger muligvis dumt....men hvad er et "Lock and Load sæt"? [?]

Er det den der "flerstationers" ting, der kan køres rundt, så man ikke skal skifte dies osv. i pressen, men bare kan nøjes med at rotere skiven til næste "station" kommer frem i pressen?? [?][?]

VRØVL! Kun PIGER vil have magnum... ;-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)



Fra Lockstock:

Instead of screwing dies in, the system lets your change dies with a simple twist. Die settings remain firm, and the die is heal perfectly solid in the loader. The Lock-N-Load Classic is designed to make reloading quicker and to give you the precision to create perfect consistent loads, round after round. Angled-frame design provides rigidity, as well as greater visibility and access to work.

Mvh.

mphansen
mph@dralf.dk [Image: a1071.gif]
De dumme er så sikre i deres sag, og de kloge så fulde af tvivl

Citat:quote:

Er det den der "flerstationers" ting, der kan køres rundt, så man ikke skal skifte dies osv. i pressen, men bare kan nøjes med at rotere skiven til næste "station" kommer frem i pressen??


Det er en "Auto Progressive" du tænker på.



OK, så det er altså en slags bøsning til montering mellem diverse dies og ladepressen...?

VRØVL! Kun PIGER vil have magnum... ;-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#11
Hej O.Smith
Jeg mailer nogle priser til dig i morgen.....

"ran" "Lock and Load" er en slags bøsning du placerer dine dies i.
Der er så en 'foring' (eller hvad man nu kalder det) i din presse,
der passer til disse bøsninger.
Så når du skal lade, tager du bare din die (med bøsning) stopper den i pressen og drejer ca. en 1/4 omgang.
Bingo ... din die sidder i pressen og er parat til brug.
Yderst effektivt hvis man har mange kalibre.
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by Rex

Hej O.Smith
Jeg mailer nogle priser til dig i morgen.....

"ran" "Lock and Load" er en slags bøsning du placerer dine dies i.
Der er så en 'foring' (eller hvad man nu kalder det) i din presse,
der passer til disse bøsninger.
Så når du skal lade, tager du bare din die (med bøsning) stopper den i pressen og drejer ca. en 1/4 omgang.
Bingo ... din die sidder i pressen og er parat til brug.
Yderst effektivt hvis man har mange kalibre.



Hvad koster så´ån en? - du må gerne maile priserne til mig også...

VRØVL! Kun PIGER vil have magnum... ;-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)