Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
6,5-284
#1
Hej har søgt lidt her på siden på cal. 6,5-284 her på siden
Det er mit indtryk at flok er meget glade for den patron, men der bliver ikke rigtig nævnt nogen priser på den, er det fordi kuglen er så svær at få fat i, at den kun bliver brugt at hjemmeladere eller bare et tilfælde.
-Har kun fundet et sted, hvor jeg kunne se en pris, på en norma 9,1g patition 20 stk pris 629,- (Korsholm)

mvh Thomas
Sauer Custom
Svar
#2
Mener du kugle, eller patron[?]

Mvh.

mp

De dumme er så sikre i deres sag, og de kloge så fulde af tvivl
Nu også med .17 HMR, 22 Lr, 6,5x55, 6,5-284, 308Win, 300WinMag og 9,3x62.[Image: u87.gif]
Mvh.

mp
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by mp

Mener du kugle, eller patron[?]

Mvh.

mp

De dumme er så sikre i deres sag, og de kloge så fulde af tvivl
Nu også med .17 HMR, 22 Lr, 6,5x55, 6,5-284, 308Win, 300WinMag og 9,3x62.[Image: u87.gif]



beklager det er selvf. hele patronen[:I]
Sauer Custom
Svar
#4
Det er ikke et kaliber du skal vælge pga. det store udbud af billige patroner. Har du adgang til en hjemmelader, er prisen overkommenlig.

Spøger du 3-kløveret, er du bedre tjent med en 6,5x55.[Wink]

Mvh.

mp

De dumme er så sikre i deres sag, og de kloge så fulde af tvivl
Nu også med .17 HMR, 22 Lr, 6,5x55, 6,5-284, 308Win, 300WinMag og 9,3x62.[Image: u87.gif]
Mvh.

mp
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by mp

Spøger du 3-kløveret, er du bedre tjent med en 6,5x55.[Wink]???



Jeg er blevet fortalt at det er en super patron pga. fladkuglebane, stor præcision, og næsten lige så meget anslag energi som .30.06 men uden rekylet derfra.[Smile] Og det lyder jo godt[8D]

men ved det ikke, det er bare hvad jeg har fået fortalt

mvh Thomas
Sauer Custom
Svar
#6
Ifølge Norma.cc har 6,5-284 en anslagsenergi på ca. 3100 joule på 100 meter med en 9,1g Nosler P.

En 30-06 aflevere 29-3300 joule med en 11,7g kugle.

Mvh.

mp

De dumme er så sikre i deres sag, og de kloge så fulde af tvivl
Nu også med .17 HMR, 22 Lr, 6,5x55, 6,5-284, 308Win, 300WinMag og 9,3x62.[Image: u87.gif]
Mvh.

mp
Svar
#7
Og en 270 WSM afleverer 3600 joule [Smile]

mvh
Svar
#8
Hej Thomas

Har du tænkt på en 6,5x378 weatherby ??

Kanon kaliber [Wink]

LANI

Surgeon fever....
Mvh.LANI



Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by Lani

Hej Thomas

Har du tænkt på en 6,5x378 weatherby ??

Kanon kaliber [Wink]

LANI

Surgeon fever....



[Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin]!!!!

Søren
"Once upon a time in the West"
Svar
#10
ja, eller 6,5-50BMG,

noget som de superduperkloge diskenspringere i landets våbenforretninger vil kunne anbefale[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#11
Op i r.... med alle disse skydevåben...!!!

Fra imorgen går jeg over til fældefangst.....!!!
Skal lige ned og hente agnen idag, en dejlige lille godt lugtende selvdød smågris.
Så virker fælden, er der nok en 6,5-284 og noget andet skrammel til salg.[Big Grin][Big Grin]

/Søren
Svar
#12
Jeg skyder selv med 6.5-284. Jeg kan godt lide det kaliber, fordi det har en flad kuglebane, stor dybdevirkning med kugler fra 140 grains og opefter og ingen nævneværdig rekyl, og så synes jeg patronen er noget kønnere end de tre standardkalibre. Jeg vil mene, at dette kaliber egner sig perfekt til dansk jagt.

Jo jo, vil man sige, men har det nogen prakisk betydning på den jagt, du går på? Næh, det har det ikke. Men derfor synes jeg det er meget fedt alligevel.

Men patronerne er latterligt dyre, så man skal være hjemmelader for at dette kaliber giver mening.

Knæk og bræk - Lab
Svar
#13
Hvis vi skal over i 6,5'ere på speed, så er det ikke til at komme uden om Lazzeroni. Hans SCRAMJET er vist det hurtigste der kan stampes op af jorden uden at man skal til at gøre den i vildcats.

http://www.lazzeroni.com

Og, nej jeg har endnu ikke vundet i lotto og har derfor ikke bestilt en Lazzeroni endnu. Hmmm måske skulle jeg til at indløse en kupon ind imellem... [8D]
Mvh.

Yeti
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by Labrador

Jeg skyder selv med 6.5-284. Jeg kan godt lide det kaliber, fordi det har en flad kuglebane, stor dybdevirkning med kugler fra 140 grains og opefter og ingen nævneværdig rekyl, og så synes jeg patronen er noget kønnere end de tre standardkalibre. Jeg vil mene, at dette kaliber egner sig perfekt til dansk jagt.

Jo jo, vil man sige, men har det nogen prakisk betydning på den jagt, du går på? Næh, det har det ikke. Men derfor synes jeg det er meget fedt alligevel.

Men patronerne er latterligt dyre, så man skal være hjemmelader for at dette kaliber giver mening.

Knæk og bræk - Lab



Ja man er jo næsten nød til at sikre sig at man kender en der kan lade. Hvad skal der til for at man selv må lade. Et kursus, ladegrej, og at man opfylder de krav med brand sikring osv???
Er der nogen der ligger inde med et link hvor der lige står hvad kravene er osv.???

mvh Thomas
Sauer Custom
Svar
#15
Der burde ligge et link til kravene til rummet her på siden. Men ellers er det, som du siger, kursus, grej + rum, der lever op til kravene. Det kræver lidt, men sliddet lønner sig senereWink

Lab
Svar
#16
Jaaa. men vær opmærksom på at det kan være ekstremt vanedannende[Big Grin]

Man kan ende som nogle af os der bruger mere tid "ved bænken" end på jagt og skydebane[:I]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu med .376Steyr
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#17
Tjah, det er ikke billigere at lade selv ...

Hvis nogen påstår det, så er det lyv [:I]

Man skyder nemlig mindst tre-fire gange mere ...

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est
En riffelkugle kan dræbe på længere hold, end de fleste kan anskyde [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar
#18
Ja men man har så også 3-4 gange så meget sjov[Big Grin]

Jeg tror jeg har fundet trådene
men mange af linksene er desværre forældet
http://www.politi.dk/Blanketter/p_704_12...nition.pdf

men der står lidt her med noget brandklasser og lidt
http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...genladning

mvh Thomas
Sauer Custom
Svar
#19
Citat:quote:

Originally posted by yeti

Hvis vi skal over i 6,5'ere på speed, så er det ikke til at komme uden om Lazzeroni. Hans SCRAMJET er vist det hurtigste der kan stampes op af jorden uden at man skal til at gøre den i vildcats.

http://www.lazzeroni.com

Og, nej jeg har endnu ikke vundet i lotto og har derfor ikke bestilt en Lazzeroni endnu. Hmmm måske skulle jeg til at indløse en kupon ind imellem... [8D]



Ja, de ved sq nok hvad de vil have for sagerne...

mvh Thomas
Sauer Custom
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)