Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jeg ville skide en snemand, hvis det var mig!!
#1
http://www.youtube.com/watch?v=DZSn1Jl7eKo&feature=related

.....nu også ejer af en 9,3x62 :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#2
Ja, jeg ville da helst have min trofaste .375'er på mig dér og kikkerten skruet ned på 1x [8D]

Men ville nok helst have undværet at være der ...

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est
En riffelkugle kan dræbe på længere hold, end de fleste kan anskyde [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar
#3
Ville være fint tilfreds med min Marlin 1895CB med standard .45/70 ladninger.

Alternativt min Benelli Super Black Eagle, med skiftevis Brenneke-kugler og 000 Buckshot.

[Image: Polarbear.gif]
Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#4
Det er bare sjældent man går rundt med våben med den fornødne stopping power til at standse en bjørn med et træf udenfor hjerne/rygmarv. Selv med en kugle fra en 375 HH i hjerte-lungeregionen vil bjørnen jo nok kunne give én nogle læsterlige stryg inden den lagde sig. Så kan man jo satse på at ramme hjernen, men i den artikel det svenske jägerforbund har om björnmöte, beskriver de det som at ramme en tennisbold, der kommer hoppende imod dig. Sjov konkurrence at ligge ind i en jagtfeltskydning. Der vil nok ikke blive uddelt mange point [Big Grin].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#5
Han gør jo som han skal - front mod den (men jeg tror nu nok at min kropstemperatur ville stige en smule i den situation).



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#6
jeg tror ikke kaliberen er afgørende. min skepsis siger mig at det er en tam bjørn[:I]

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by STROM

jeg tror ikke kaliberen er afgørende. min skepsis siger mig at det er en tam bjørn[:I]



Jeg tror at det er en sund skepsis. Det hele virker lidt for velplanlagt.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#8
Sund skepsis, det er en subjectiv vurdering!

Jeg tror bare den er i løbetid[Big Grin]

Mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#9
Ja, jeg kan nu godt lide hvordan han bare står med den ene hånd i siden og kigger på bjørnen der "angriber".

SÅ kølig ville jeg nok ikke have været. Der skulle nok et par rene underbukser til bageefter. Heldigvis har jeg altid sådan et par på mig til situationer netop som denne...

Mvh

Michael
Svar
#10
Ja musikken ødelægger filmen.
Svar
#11
Hmm, gad vide om man kan invitere ham her til Tasiilaq på østkysten - og lade ham prøve med en isbjørn i stedet ?!?

De skød en isbjørn udenfor byen her for lidt over 2 uger siden - og kort tid efter, var der set friske spor bag et hus i udkanten af byen.

Han må da gerne kigge forbi og give fangerne her en lektion i isbjørneafværgelse. =o)

[Image: Polarbear.gif]
Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#12
For nogle år siden var der en fanger fra øskysten der blev dømt for overtrædelse af jagtreglerne. Han havde skudt en isbjørn med salonriffel. Bjørnen havde lagt sig ned og var død, så han må have vidst hvor han skulle ramme, men der skal godtnok mod til at lave det stunt [:0].

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#13
Ja, den husker jeg godt.

Enten skal der mod til - hehe - eller så var det den eneste riffel han lige havde...

Så ville jeg ski også bruge salonriffel, hvis den var lidt mere end almindelig nysgerrig.

Men at jagte dem med salonriffel - nejtak - der vil jeg også godt have lidt sikkerhedsmargin.

Kender et par fangere, der jagter rensdyr med salonriffel... det er heller ikke ligefrem det optimale, men pokkerme om ikke rensdyrene dør i første hug når de skyder...

Så der er nogen der ved hvad der skal til.

[Image: Polarbear.gif]
Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by HappyNanoq

Han må da gerne kigge forbi og give fangerne her en lektion i isbjørneafværgelse. =o)


Man skal åbenbart bare sige: "Ta det lugnt nu!"

Eller på dansk: "Slap nu af"

Så render den den anden vej. Enkelt.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#15
den er nok ikke for sjov. den her.http://www.youtube.com/watch?v=U_AZTqXimig&NR=1

EAGLE1
EAGLE1
Svar
#16
Læg mærke til jægernes fejl: De glemmer at sige "Ta det lugnt nu". Dumt.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#17
Jeg er lieglad med, om den er tam, eller hvad, men der er en Cool Svensker[8D].

Han har i hvert fald styr på Ta det lugnt nu-rutinen.

Så længe der er Blasere, er der underholdning.
WWW://bubajagt.dk
/Buba

Dubravko

Svar
#18
Han er nu cool nok, må man sige. En city slicker som mig, uden bjørnehviskerkursus, havde løst situationen mere kinetisk.
Svar
#19
Er bange for det ikke havde løst dit problem, de kan løbe pænt meget hurtigere end dig [Big Grin][:p]

Citat:quote:

Originally posted by carlos

Han er nu cool nok, må man sige. En city slicker som mig, uden bjørnehviskerkursus, havde løst situationen mere kinetisk.


Svar
#20
Enig. Var en gang på laksefiskeri på Kenai River i Alaska, hvor jeg mødte en stalker, der var på vej ud på Grizzlyjagt med to tysker. Udover den 155mm haubitz han bar rundt på, havde han en eller anden gigant, forkromet seksløber som sidearm. Jeg bemærkede den heftige udrustning, hvortil han svarede, at han så havde fem chancer, skulle det nu gå galt. Hvad med den sidste så, spurgte den dumme dansker [:o)], hvortil han svarede "Den er til mig selv"....

Citat:quote:

Originally posted by Savage

Er bange for det ikke havde løst dit problem, de kan løbe pænt meget hurtigere end dig [Big Grin][:p]

Citat:quote:

Originally posted by carlos

Han er nu cool nok, må man sige. En city slicker som mig, uden bjørnehviskerkursus, havde løst situationen mere kinetisk.




Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)