Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Syg riffelentusiast - eller ?
#1
Jeg har altid trukket lidt på smilebåndet når min jagtkammeret, modvilligt accepterer, at vi pürsch´er det sidste stykke på maven, og derefter iagttage hvordan han kravler, mens han holder sin riffel i sikker afstand fra alle jordens elementer der kan ”forulempe” hans højt elskede SAUR med Grand Lux pind. Det er faktisk imponerende, hvorledes han gennem tiderne, har udviklet den teknik, der gør ham i stand til at følge mig, på trods af det ”handicap”, at hans riffel altid bliver holdt ½ meter over jorden. Det er værd at bemærke at jeg bestemt ikke lider af samme handicap ved kravle-pürsch.

Nu vil skæbnen, at jeg også er blevet forelsket i en ”pynte-riffel”, ikke overvældende dyr, men nok til, at den i mit ejerskab vil bevirke, at jeg udvikler samme pürsch-teknik som min jagtkammerat.
Diverse ”handicaps” i ens jagtteknikker vil jeg kunne leve med, det er jeg overbevist om at jeg kan håndtere via projektion. (Eksempel: Det er faktisk mere behageligt at kravle på denne måde – Grunden til at jeg placerer skulderremmen imellem skæftet og brændestablen er alene for at få bedre anlæg, osv.).
Jeg er overordentlig bekymret for, at hvis jeg giver efter og erhverver min forelskelse, er ovenstående kun begyndelsen. At jeg på et senere tidspunkt ville stå iklædt knæstrømper og knickers med tilhørende tweedjakke i ren uld, samt en sygelig trang til at kommenter ungdommens uelegante våbenføring.

Kan man være ”ægte” riffelentusiast og eje en riffel hvis eneste formål er at glæde dens ejer med sin fantastiske låsegang, sit geniale krydsmagasin osv., og kun undtagelsesvis være ejerens jagtkammerat på skånsomme jagter, hvor riflen ikke lider overlast?
Det er jo sygt - ikke?, men jeg ville så gerne eje den SAKO.

Er der nogle herinde der har oplevet det samme? – blev i raske igen?

På forhånd tak

BANG
Svar
#2
Citat:quote:

Kan man være ”ægte” riffelentusiast og eje en riffel hvis eneste formål er at glæde dens ejer med sin fantastiske låsegang, sit geniale krydsmagasin osv


Hej Bang

En rigtig riffelautist køber det han falder for på trods af enhver sund fornuft [Wink]

Du skal nok blive rask igen [Big Grin]

LANI

Surgeon fever....
Mvh.LANI



Svar
#3
næe, min goe Bang
for mit vedkommende hedder bacillen Prakticus Plasticus med et strit Anti Rusticus.
denne bacille er til gengæld ret så standhaftig over for behandling med strygebrunersalte og linolier med tørrelse.

skulle din bakterie udvikle sig, så giv lyd så jeg kan prakke dig min Goldpoint s/s på.
tweedjakken og de røde strømper med kvaster må du selv finde i DBA.

men Sako`en er da en dejlig skyder[Big Grin]

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#4
Hej Bang. Som Lani også skriver. Køb hvad hjertet begærer og hvad tegnedrengen kan holde til[Smile]Når mit pæne valnøddetræ har fået rigeligt med ridser og skrammer bliver det bygget op igen, med lunken vand, sandpapir, olie og masser af knofedt. Og så er den klar til at blive slæbt gennem pløre og andet stads igen[Big Grin]
mvh Don Bums

Svar
#5
...hmmm..da jeg havde træskæfte i sin tid..endda fuldskæftede [Big Grin]
var jeg meget øm overfor skæfterne..([xx(])
Dette ændrede sig radikalt, da jeg fik kunstof og rustfri(træg) [Smile]
En dejlig forandring, for starks kunne man begive sig ud i selv den laveste komandokravl med mudder og hele svineriet...uden at det betød en skid ...

MEN....MEN...[B)][B)]...

Nu er jeg så igen "kommet til" at købe en træpind..[:I]..linksskæfte
S og L, Tikka M 590 lås og en fed shilen pibe...og se ! straks er jeg igen øm overfor træet..[Big Grin][:o)]

( Ser frem til den dag, hvor Sauer 202 Outback eller Tikka T3 Tactical laves i ...LINKS..!!!!!![Sad!])

"Uanset hvad jeg foretager mig..ville jeg hellere have været afsted med riffel eller fluestang "

"Uanset hvad jeg foretager mig..ville jeg hellere sidde i min Anas Acuta eller være afsted med min riffel"
Svar
#6
Tja, selvom jeg købte den billige pind til min S&L så kender jeg det godt. Det var ellers idéen at det var en brugsriffel, men når man nu har stået der i værkstedet og pudset den så... Derfor har jeg nu bestilt en Mauser M03 Extreme, så skal vi nok komme det uvæsen til livs!!!
Mvh.

Yeti
Svar
#7
Det er nok sagt før, meen alligevel....

Træ hører ikke til på en jagtriffel!!

Plastik og rusthæmmet stål gør!!!

Og så det med magnumbæltet... eller ???

Hilsen Buba

Så længe der er Blasere, er der underholdning.
WWW://bubajagt.dk
/Buba

Dubravko

Svar
#8
Øv, på nær måske laminat.

Så længe der er Blasere, er der underholdning.
WWW://bubajagt.dk
/Buba

Dubravko

Svar
#9
Buba!

Jeg har set et billede hvor der er jernskæfte på din riffel [Wink]

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Murphy's far brugte kondom.
[Image: caveman-fred.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#10
jo men den har en forbandet rekyl

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#11
Jep, og det var endda et ladt jernskæfte[B)]

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#12
Citat:quote:

bacillen Prakticus Plasticus med et strit Anti Rusticus.
denne bacille er til gengæld ret så standhaftig over for behandling med strygebrunersalte og linolier med tørrelse.



Det er satme poesi det der, STROM[Big Grin][Big Grin]

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#13
Yo Yo, Blaseren er altid ladt!

Der er god perker stil[8D].

Så længe der er Blasere, er der underholdning.
WWW://bubajagt.dk
/Buba

Dubravko

Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by DIB
( Ser frem til den dag, hvor Sauer 202 Outback eller Tikka T3 Tactical laves i ...LINKS..!!!!!![Sad!])



Jeg er ret sikker på at T3 Super Varmint laves i links og der er ikke så stor forskel på den og Tactical. Især ikke da jeg mener at den ikke længere er mangan fosfateret (jeg er ikke sikker på det).

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#15
@Max

Jeg var nødt til at vænde den rundt, da den stadigvæk drypede fra bagenden fra nattens omgang.

Så længe der er Blasere, er der underholdning.
WWW://bubajagt.dk
/Buba

Dubravko

Svar
#16
Nååååhhhh ja, der var jo natlim på kolben.

Det var måske det der føltes som velcro på jakken[Big Grin][Big Grin]

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#17
Den sygdom, med at eje noget den at det kan forklares, det er nok noget af det dyreste her i verden.

Mænd har det med værktøj, biler og våben, plus andre hobbyting. Kvinder har det med ALT.

Så nej, du er ganske normal, det kan kureres med et større våbenskab ...[8D]

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est
En riffelkugle kan dræbe på længere hold, end de fleste kan anskyde [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar
#18
jeg kan altid kende mine rifler i et riffel stativ. Det er de mest ramponerede[Big Grin] Men skyde kan de.

Besvare det dit spørgsmål om jeg lider af bakterien?[Wink]
Mvh
Christensen
Svar
#19
Et våben skal bruges, ikke nusses om og passe på, det kan sommetider være medvirkende til at man misser en oplagt chance, når man så når hen til den tid på året hvor der ikke er så meget jagt på programmet, kan de fleste skrammer og små tryk mærker i skæftet klares med våde klude og strygejern, lidt olie og tålmodighed!

P.s Tror ikke at min Sako altid elsker mig, men jeg er sku glad for den!
Alt der ikke slår dig ihjel......gør dig stærkere!
Svar
#20
Citat:quote:

Originally posted by Bang

Kan man være ”ægte” riffelentusiast og eje en riffel hvis eneste formål er at glæde dens ejer med sin fantastiske låsegang, sit geniale krydsmagasin osv., og kun undtagelsesvis være ejerens jagtkammerat på skånsomme jagter, hvor riflen ikke lider overlast?



Det kan man sagtens - nu er det Gudskelov forskelligt hvad man "tænder" på.
Uagtet at jeg ikke "tænder" på sligt, kan jeg sagtens følge dig.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)