Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvad får man når man køber en Sako TRG ?
#1
Hej herinde...

Har gået og været lidt lun på tanken om at anskaffe mig en riffel mere (300 win mag.) Og vil så høre om i kan hjælpe mig her?

Valget svinger meget hen mod Sako TRG, men så er det jeg ikke kan blive så klog på deres meget korte bekrivelser i Hunters book.[:0]

Hvad er forskelen på TRG 42 og 22, ud over prisen og at 22'eren kun kommer i en cal.308

Hvad er forskelen på (og hvad følger med)

(priserne er fra Hunters books vejl. kat.)

TRG 42 black til kr. 26.395,-
TRG 42 green/stealth til kr. 31.195,-
TRG 42 green FS. til kr. 46.400,-

De ovennævte typer er alle i 300 win.mag. Koster en klap kolbe virkelig 15.000,-[:0][B)][xx(] Eller for man noget mere for pengene, det fremgår heller ikke rigtigt nogen andre steder hvad man får.
Eller kan det bedre betale sig at kigge efter en Accuracy International model istedet??

Håber i kan være lidt behjælpelige.

Mvh fra Grønland

Vi har lige været ned på -47 Grader... Det er sgu koldt..
Svar
#2
hej felix
jeg har lige bestilt en TRG22 i grøn.[:p]
og man får desværre ikke noget ekstra udstyr med i prisen,
der følger dog lidt værktøj med til at skille våbnet ad med.
men det er vist også det hele. ekstra udstyr er rimelig dyrt til TRG.
men de priser du kigger på er vist også vejl. udsalg for en TRG kan
fås væsentligt billigere
eneste minus er ventetiden ca. oktober måned[V]
ps. folde kolben koster kassen
mvh aleksander
Born to HUNT forced to work
Svar
#3
Accuracy International og TRG 42 vil med nødvendigt ekstraudstyr komme til at koste nogenlunde det samme.........TRG'en er billigere i anskaffelse men tilbehør er dyrere end tilbehør til Accuracy International.
Accuracy International har skåret pibe, TRG'en har en koldhamret pibe.

Og så til den grove (som sikkert vil koste mig en masse tilsvining); TRG er en grønfarvet jagtriffel - Accuracy International er en militær finskytteriffel (jeg er helt på det rene med at HKS har valgt TRG'en som FINSK-riffel) [8D]
Ved montering af høje natsigter så som Simrad o.lign. er TRG Bipoden, grundet højere foldepunkt, mere stabil (men på den anden side; hvem bruger reflex-natsigter mere).
Leveringstiden på en Accuracy Inyternational er 8-9 måneder.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#4
Hej Felix

Jeg købte min TRG 22 her: http://www.triebel.de/triebel/index.htm . De er også lidt billigere med ekstraudstyr. Hvad de ikke har på deres side kan de hurtigt skaffe prisen på.
Forskellen på 22 og 42 er kun kaliberet.[:p]

MVH
Mugge
MVH
Mugge

Svar
#5
Hvad får man når man køber en Sako TRG = Misundelig muggerator [Wink]

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead
Great Dane

Svar
#6
id grøn jagtriffel[Big Grin][Big Grin][Big Grin] god værksteds humor.
men på den anden side er der meget militær der render rundt med jagtrifler evt. grønmalede rundt omkring i verden.
jeg valgte en TRG pga. vægten. accuracy intl. var også i mine overvejelser men synes den er for tung. og hvis man alligevel er oppe i de tunge så ville jeg hellere have en Unique Alpine TPG1.
mvh aleksander
Born to HUNT forced to work
Svar
#7
ID – hvis man bestiller sådan en Engelsk AI riffel i links – får man så ladegrebet i højre side? [:o)][Big Grin]

Bang
Svar
#8
Uhhhh... hvis jeg gik og ventede paa saadan en, ville jeg da gaa til af spaending....

Anyway, jeg laeste paa et andet forum at foldekolber til haglgevaere var fyfy ifoelge loven. Gaelder det samme for rifler?

"You learn something new and depressing every day"
"You learn something new and depressing every day"
Svar
#9
SAKO TRG er vel ikke født som jagtriffel men som sportsriffel, i lighed med Sauer STR.
Den af Lapua ofte publicerede rekord, på 600 point ved 60 skud liggende på 300 meter, blev så vidt jeg ved, skudt i en SAKO TRG.

Nå okay..
Jeg forstår godt hvad du mener.

JPL
JPL
Svar
#10
Iflg Sako selv er den udviklet specielt til samme formål som bla. AI[B)]
Det er ivertfald det svar jeg fik fra Sako da jeg spurgte hvad oprindelsen var, nemlig at den er udviklet til det finske forsvar.

@Aleksander,

har du købt den i DK har du sku´for mange penge[Big Grin][Big Grin]

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#11
@gammeltoft[Big Grin]
jeg har fået et tilbud jeg ikke kunne sige nej til[Big Grin]
så den er købt herhjemme[Big Grin]
men ventetiden er sku lang[Sad]

@ID TRG-S er en mere jagt relateret udgave
mvh alesander
Born to HUNT forced to work
Svar
#12
Tjaa jeg kan kun sige en ting. Jeg er den lykkelige ejer af en TRG22 som jeg efterhånden har kastet ca 3000 skud igennem. Men nu MÅ jeg bare eje en AI[Big Grin]. Så spar værditabet ved gensalg og køb en AI med det samme. Det er ret dyrt at købe de nødvendige extras til TRG mundingsbremsen kostede mig vist små 2000.- extra magasiner koster 1000.- stk og man kan jo ikke klare sig med mindre end 3...(jo man kan jeg er bare mærkelig). Jeg har ikke engang fået købt de originale støtteben endu da de er møgdyre og en harris er ok.

Kaz[Smile]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)