Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sako MA 05 - was is das????
#1
Fandt lige disse hos tyske Triebel:

http://www.triebel.de/suche2.php3?bes=&a...value=Sako

Dem har jeg aldrig hørt om! Er det en "sonderaugabe" for det tyske marked eller???

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#2
Ja det er en udgave lavet med bayerische backe, eller hvad det nu hedder.

The Shootist
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#3
Er det en 85'er eller en 75'er?

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#4
Så vidt jeg husker er det en 85r,men jeg giver ikke Shootist garanti[8D]

The Shootist
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#5
Umiddelbart synes jeg at den ligner modellen som Normark kalder
85 Bavarian

MVH Schönauer

Vegetarer??
Det er bare jægere der ikke kan ramme.
[Image: p----blaser.jpg]
Tikka M65 9,3x62 m. M@Xaport
Tikka 695 Allweather 30-06
Mannlicher Schönauer M72 5,6x57
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#6
Det må absolut være en 85 Bavarian. Den er nemlig forsynet med et tysk skæfte af samme type som var på de nyeste Mauser model 94. Det skulle undre mig meget om ikke disse bayrische skæfter, har samme oprindelse. Siden Sako er blevet overtaget af samme selskab som står bag Beretta, har de nok også fået øjnene op for det kontinentale marked.

JPL
JPL
Svar
#7
Så vidt jeg ved kom MA05 på det tyske marked i 2005, som en "fortysket udgave" af sako 75 og som nu hedder 85 bavarian.

Riflen på billedet en sako 75 i sako MA 05. Herunder er indsat et billede, jeg gaflede på en tysk hjemmeside i 2005/2006. Bemærk at kaliberudvalget gør, at det ikke kan være en 85.

Mvh Søren

[Image: SAKO_MA05.jpg]
Svar
#8
Godt set Kjeldsen.
Det er ganske rigtigt.

Sådan lidt Off Topic, synes jeg at det tyske skæfte, klæder Sakoen rigtigt godt.

JPL
JPL
Svar
#9
Ja, det er et rigtigt flot skæfte.
Jeg syntes også at bavarian i 85'eren føles lidt slankere end std. udgaven. Alt i alt en riffel der både føles og ser godt ud.[Smile]

Mvh Søren
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)