Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Skotland
#1
Har besluttet at bevilge mig selv en jagtrejse til Skotland i efterårsferien, som en slags flidspræmie for at jeg bliver færdig med min MBA til sommer.

Hvilket flyselskab er billigst og flyve med - og medtager rifler uden problemer?

.....nu også ejer af en 9,3x62 :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#2
Jeg har ingen anelse om pris, men jeg havde ingen problemer med SAS, da jeg var afsted. Dog tog check-in sin tid i danmark, det samme med at betale for overvægt.
Mvh
Christensen
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by ran

Har besluttet at bevilge mig selv en jagtrejse til Skotland i efterårsferien, som en slags flidspræmie for at jeg bliver færdig med min MBA til sommer.

Hvilket flyselskab er billigst og flyve med - og medtager rifler uden problemer?



Det letteste når man nu bor i udkanten af 7100, er nok at tage Esbjerg-Aberdeen[Big Grin][Big Grin] Hvis det er fordi du skall over til Leif, kan han ordne lejebilen, billigere end du kan[:p] Det er bare med engelske biler som med linksrifler, hele l.r.et er monteret til en spasser - alt sidder i den forkerte side[Big Grin][Big Grin][Big Grin] (nu bliver jeg nok spanket[Sad])

MVH Schönauer

Vegetarer??
Det er bare jægere der ikke kan ramme.
[Image: p----blaser.jpg]
Tikka M65 9,3x62 m. M@Xaport
Tikka 695 Allweather 30-06
Mannlicher Schönauer M72 5,6x57
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#4
Det er bare med engelske biler som med linksrifler, hele l.r.et er monteret til en spasser - alt sidder i den forkerte side (nu bliver jeg nok spanket)

nix, ingen spanking: det kunne jo være du ku li det[Big Grin]

men det er nemmere at huske det der med venstrekørsel, når bilen er omvendt istedet for at sidde i sin vante dyt. så det er en god ting

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by Schönauer

Citat:quote:

Originally posted by ran

Har besluttet at bevilge mig selv en jagtrejse til Skotland i efterårsferien, som en slags flidspræmie for at jeg bliver færdig med min MBA til sommer.

Hvilket flyselskab er billigst og flyve med - og medtager rifler uden problemer?



Det letteste når man nu bor i udkanten af 7100, er nok at tage Esbjerg-Aberdeen[Big Grin][Big Grin] Hvis det er fordi du skall over til Leif, kan han ordne lejebilen, billigere end du kan[:p] Det er bare med engelske biler som med linksrifler, hele l.r.et er monteret til en spasser - alt sidder i den forkerte side[Big Grin][Big Grin][Big Grin] (nu bliver jeg nok spanket[Sad])

MVH Schönauer

Vegetarer??
Det er bare jægere der ikke kan ramme.
[Image: p----blaser.jpg]
Tikka M65 9,3x62 m. M@Xaport
Tikka 695 Allweather 30-06
Mannlicher Schönauer M72 5,6x57



Jeg skal derover sammen med ham den lange - så hvis det er over til Leif - så er det der.. :-)

Jeg skal ikke organisere noget særligt, men lovede at hjælpe med at organisere flybilletter. Belært af erfaringen far sidste gang jeg var ude og flyve, fandt jeg ud af, det godt kan betale sig at booke i god tid, rent prismæssigt... men een ting er at kigge på priser på nettet - men de store erfaringer med at flyve med skydevåben har jeg ikke, og en del selskaber flyver slet ikke med våben - så gode råd modtages gerne [Smile]

Linksmongol bliver jeg aldrig... men jeg glæder mig da ved tanken om at konen ikke skal køre, for så går det da helt galt..[8D]

På den anden side kunne det jo være at det netop var det, der skulle til.... hvad koster det at importere en linksmodel i konestørrelse[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

.....nu også ejer af en 9,3x62 :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by STROM

Det er bare med engelske biler som med linksrifler, hele l.r.et er monteret til en spasser - alt sidder i den forkerte side (nu bliver jeg nok spanket)

nix, ingen spanking: det kunne jo være du ku li det[Big Grin]

men det er nemmere at huske det der med venstrekørsel, når bilen er omvendt istedet for at sidde i sin vante dyt. så det er en god ting

mvh
Strom



Lide det[?][?]Tjaeh, joeh, såååe deeet[V]

Men det er ganske rigtigt, at det er nemmere at huske, når det hele sidder til den ¨rigtige side¨. Har prøvet en del gange at køre derovre i egen bil, både i forbindelse med jagt og leverandør besøg - men de satans rundkørsler[^][^]

MVH Schönauer

Vegetarer??
Det er bare jægere der ikke kan ramme.
[Image: p----blaser.jpg]
Tikka M65 9,3x62 m. M@Xaport
Tikka 695 Allweather 30-06
Mannlicher Schönauer M72 5,6x57
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#7
En hel anden ting...
en del af dealen er, at jeg tager fruen med til england på sommerferie til en lille rundtur i bil. Vi flyver til Birmingham og tager turen derfra.
Er der nogen der har erfaringer med hvor man lejer bil uden at mulle blive pelset? Der skal køres lidt kilometer... tanken var at vi skulle køre lidt rundt og kigge på naturen og museer og den slags... mentalt kan jeg jo altid bruge tiden på at forberede mig på kapitalhjorten i uge 42[8D]

.....nu også ejer af en 9,3x62 :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#8
Jeg skal derover sammen med ham den lange - så hvis det er over til Leif - så er det der.. :-)

Jeg skal ikke organisere noget særligt, men lovede at hjælpe med at organisere flybilletter. Belært af erfaringen far sidste gang jeg var ude og flyve, fandt jeg ud af, det godt kan betale sig at booke i god tid, rent prismæssigt... men een ting er at kigge på priser på nettet - men de store erfaringer med at flyve med skydevåben har jeg ikke, og en del selskaber flyver slet ikke med våben - så gode råd modtages gerne [Smile]
[/quote]
Hvis det er sammen med Trucker Jan, så er det stedet[Big Grin]

De gange jeg har fløjet Esbjerg - Aberdeen har der ikke været problemer med våben. Det eneste problem er de 20 kg baggage, men der kan fan´me været meget i håndbaggagen. Husk at du ikke har håndbaggage m. når du vejer ind[Wink]

Der er ca. 3-4 timers kørsel derover[Sad]

MVH Schönauer

Vegetarer??
Det er bare jægere der ikke kan ramme.
[Image: p----blaser.jpg]
Tikka M65 9,3x62 m. M@Xaport
Tikka 695 Allweather 30-06
Mannlicher Schönauer M72 5,6x57
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#9
Forresten...
Den der sorte gun-guard kuffert i slagfast plast jeg købte en gang i sin tid. Er den godkendt til flyvning?
Der kan sættes hængelås på - men det er jo "kun" en plastkuffert...

.....nu også ejer af en 9,3x62 :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#10
plastkufferter er fuldt ud tilstrækkelige.

kasse + riffel tager såmænd rigeligt af de 20 kg. men hvis man ikke vil have ekstra underbukser med, kan man som visse sønderjyder køber "fuglekasser" der i sig selv vejer mere end riflen[Wink]

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#11
Super... så mangler jeg jo kun at investere i en hængelås.. [Big Grin]

.....nu også ejer af en 9,3x62 :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by ran

Forresten...
Den der sorte gun-guard kuffert i slagfast plast jeg købte en gang i sin tid. Er den godkendt til flyvning?
Der kan sættes hængelås på - men det er jo "kun" en plastkuffert...



Hvis du sætter hængelås på er jeg ret sikker på at den er OK. Der er mange plastkufferter der er godkendte, selv de såkaldte Alu kufferter, som i 99,9% af tilfældende er lavet af look alike plast[xx(][xx(]

Prøv at gå ind på Birmingham Airports hjemmeside og se hvad der er af udlejnings selskaber.
I Skotland er det muligvis Allan Clarke, der er billigst, men om de opererer i England ved jeg ikke.
Kan du ikke finde ud af noget, kunne jeg måske finde ud af noget via den engleske gren af familien.

MVH Schönauer

Vegetarer??
Det er bare jægere der ikke kan ramme.
[Image: p----blaser.jpg]
Tikka M65 9,3x62 m. M@Xaport
Tikka 695 Allweather 30-06
Mannlicher Schönauer M72 5,6x57
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#13
At riffelkufferter skulle være "godkendte" til flytransport, tror jeg er rent salgsgas.
Hvilket institut skal godkende dem og hvorfor står der intet godkendelsesnummer på de kufferter der påstås at være godkendte.

Min Pelicase overholder "milspecs" men der står intet om nogensteder at den er godkendt til flytransport.

Fortæl mig hvor og hvem som evt. har kompetance til at flygodkende kufferter selvom mange kufferter er prissat som om de er godkendt af NASA til rumtransport.

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Murphy's far brugte kondom.
[Image: caveman-fred.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by ran

En hel anden ting...
en del af dealen er, at jeg tager fruen med til england på sommerferie til en lille rundtur i bil. Vi flyver til Birmingham og tager turen derfra.
Er der nogen der har erfaringer med hvor man lejer bil uden at mulle blive pelset? Der skal køres lidt kilometer... tanken var at vi skulle køre lidt rundt og kigge på naturen og museer og den slags... mentalt kan jeg jo altid bruge tiden på at forberede mig på kapitalhjorten i uge 42[8D]

.....nu også ejer af en 9,3x62 :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)



Sidst jeg var i london, bookede jeg bil hjemmefra hos avis i Gatwick. Mener jeg betalte 1200 kr for 3 dage med fri kilometer.Husker bare at det var forbavsende billigt og det er jo lige noget for os syd for kongeåen[Big Grin][Big Grin]
mvh Don Bums

Svar
#15
Da jeg var i aberdeen i uge 42 observerede jeg at et af biludlejnings selvskaber lukkede ret tidligt om søndagen. Så check lige hvornår dit fly lander og hvor længe dit udlejningsselskabs stand holder åbent. Det er så ærgeligt at måtte bruge 12 timer i lufthavnen på at vendte på at få bilen[xx(]
Mvh
Christensen
Svar
#16
Jeg har fløjet med sterling, lejet bil hos AVIS, brugt en plastkuffert med en hængelås til ca. 20 kr på min plastkuffert, men ammunitionen havde jeg i en ammuplastbox med individuelle rum.Der var ingen problemer med ovenstående.Der er dog det kuriosum at de forlanger at bundstykket skal opbevares sammen med riflen ved hjemrejsen, selvom riflen så efter min mening er brugbar for en eventuel tyv.Jeg fik dog tilsendt en parkeringsbøde ca. 14 dage efter hjemkomst uden at have set noget på bilen, med en seddel om at AVIS havde forhåndsbetalt fordi bødeb ellers ville løbe op i det dobbelte, jeg ved ikke om vi blev taget i ..... men det var det eneste problem vi havde på vores tur.God tur , jeg vil dog sige at kørsel i venstre side er en spændende udfordring ud af en storby man ikke kender samt om aftenen hvor man sidder i sine egne tanker og pludselig møder en modkørende.Medbring en navigator, det var en rigtig stor hjælp for os.Ha en god tur.P.S bukken herunder er skudt på den tur.[Big Grin]

[Image: modibuk07.jpg]

+GONE2HUNT+


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)