Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
5mm Remington Rimfire Magnum
#1
Iflg. http://www.varminter.com er denne patron på vej tilbage. Er der nogen, som kender noget til den, eller som har har erfaringer med den?

Skal man drømme om at den også (igen) kommer her til landet, eller er den ligegyldig?

Mvh
Lundgaard
Mauser M03 - .243 Win., .308 Win., 9,3x62
Tikka 695 Master Pro Continental - 6,5x55
Otterup M70 - 22 lr
Air Arms S510 Xtra FAC - 5,5 mm
Swarovski Z6(i) 2-12x50 BT
Meopta R1r 3-12x56 RD
Hawke Airmax 30 SF 4-16x50
Svar
#2
Umiddelbart tror jeg at .17HMR og de andre cal .17 sidder for godt på dét marked... men det er da positivt at der er patronfabrikanter som er begyndt at lave den igen.

5mm'eren var jo frygteligt langt forud for sin tid og den gav dengang ikke særlig stor interesse, da man hellere valgte en .22Mag.

Og nu har vi jo .17'erne som har vundet langt mere inpas over et bredere spektrum af riffelfabrikanters programmer.

5mm Remington ... det var faktisk kun Remingtons egne våben der brugte den, og nogle sporadisk andre varianter.
Thompson lavede en også.

Jeg har forresten set én sådan riffel her i Grønland, og ser en halv pakke patroner, og en sjælden gang en hel pakke.

Så den har været brugt, sikkert til sæler og måske til fugle eller rensdyr også. Våbnene er primært kommet op via Danmark - så jeg kan tænke mig, at den er mere udbredt derhjemme.

Men der er langt mellem man ser sådanne patroner her i Grønland, men det sker.

[Image: Polarbear.gif]
Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#3
Lige præcis i Danmark er den interessant fordi den er lovlig til rævejagt!

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)