Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
M98/kalibermuligheder
#1
Jeg er i stor fare for at få en gammel jagtriffel, m98. cal 8x57, kastet i nakken(læs gratis), hvergang jeg besøger en af mine venner
8x57 har bare ikke den store interesse, men den gamle riffel er udstyret med snelleaftræk (elsker bare det aftræk) og selve låsen er i rigtig god stand, så måske kunne den blive startskuddet til et ombygningsprojekt.
Jeg kunne i den forbindelse godt bruge en oversigt over hvilke kalibre M98 låsen kan bruges til.
Jeg kunne tænke mig en lille kaliber der er rimeligt flatskydende, som feks 22-250 eller måske .223

Hvis der skulle være en af jer der har en liste over, eller et link til en komplet oversigt over kalibermulighederne, ville jeg blive glad hvis i ville poste et par linier.
Mvh Per
Svar
#2
Hej Pern
1. 223 kan du glemme, for lille patronbund!
2. Vælg en patron der fylder magasinlængden bedre ud end 22-250,243 etc.
3. En god patron ville måske være 25.06R,264W,eller 270W.

VH Søren
"Once upon a time in the West"
Svar
#3
Hej!

God fornøjelse med projektet.

Se her en nærmere beskrivelse af fladtskydende kalibre:
www.6mmbr.com

Mvh

Michael
Svar
#4
Er piben ok. så behold den i 8 x 57 JS, den er ikke helt "dum".

/Søren
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by pern

Jeg er i stor fare for at få en gammel jagtriffel, m98. cal 8x57, kastet i nakken(læs gratis), hvergang jeg besøger en af mine venner
8x57 har bare ikke den store interesse, men den gamle riffel er udstyret med snelleaftræk (elsker bare det aftræk) og selve låsen er i rigtig god stand, så måske kunne den blive startskuddet til et ombygningsprojekt.
Jeg kunne i den forbindelse godt bruge en oversigt over hvilke kalibre M98 låsen kan bruges til.
Jeg kunne tænke mig en lille kaliber der er rimeligt flatskydende, som feks 22-250 eller måske .223



Vh Søren
"Once upon a time in the West"
Svar
#6
Jeg læste godt det med den lille kaliber, men er sgu gået hen og blevet lidt begejstret for den gamle 8x57 JS.

Har selv en 22-250 bygget på M.98

/Søren
Svar
#7
Enig! Det hele laves da bare som et vekselsæt med den ene kaliber som 8x57IS.

Vh. Søren
"Once upon a time in the West"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)