Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kuglevægt - skotsk kronvildt på lange hold
#8
Har skudt en del kronvildt i skotland da jeg havde 6,5x55 med 10,1 grams Mega - No problemo, heller ikke på 200 mtr eller mere, forudsat du kender din kuglebane. Har altid skudt ind til 150 mtr. og har min ballistik klæbet i flip upén[Wink]

Med hensyn til Ballistic Tip, er det efter min ringe mening, simpelthen for dårlig en kugle til det brug[xx(][xx(] Ret beset er Ballistic Tip vel egenligt en Varmint kugle. Den ekspanderer simpelthen for hurtigt. Personligt har jeg kun dårlig erfaring med den. Kommer man for langt ned på skulderbladet og rammer næsten i bunden af brystkassen, så begynder man at få fat i starten af rørknoglen[V] Så er chancen for at den ekspanderer/eksploderer meget stor, hvorefter en lang og vanskelig eftersøgning forestår, med alle chancer for at den ender negativ[:o)]

Som alternativ kunne jeg f.eks. foreslå Keglespids i 9,7 gram, den kunne måske nok peppes op til næsten 900 mtr. i en 308. I min 30-06 skyder jeg med KS 10,65 gram (VO 880) og har kun godt at sige. Bukkene tipper i knaldet og på elg har der indtil videre været gennemskud og med minimale kød ødelæggelser.

MVH Schönauer

Vegetarer??
Det er bare jægere der ikke kan ramme.
[Image: p----blaser.jpg]
Tikka M65 9,3x62 m. M@Xaport
Tikka 695 Allweather 30-06
Mannlicher Schönauer M72 5,6x57
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar


Beskeder i denne tråd
Kuglevægt - skotsk kronvildt på lange hold - af Schönauer - 20-02-2008, 03:20 AM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)