Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
94 Lux
#21
Citat:quote:

Originally posted by Trotyl

Mon ikke det er en FN mauserlås ?
I så fald er låsen meget lig den der sidder på riflen i Hunters house.

JPL


Prøv at sende @Ignoranten en personlig meddelelse.
Han må vide noget om Otterupriflerne.

JPL
JPL
Svar
#22
Citat:quote:

Originally posted by Schönauer

Hvis man antager at en "S&L", som ikke har en af S&L´s egne låsestole, ikke er en rigtig Schultz og Larsen. Så er M52, M58, M69, og M84 ikke en "rigtig" Schultz og Larsen. De har Mauser lås, ligesom denne M94.
Og uden at vide det så tror jeg da, der er nogle der bliver kede af det[V], når nu de går og tror, at de har en S&L og så det viser sig at det "bare" er en Mauser[Big Grin][Big Grin][Big Grin].
Efter min mening er der dog stadig tale om S&Lér, selvom riflerne har en Mauser lås. Skæfte, pibe og aftræk er lavet er S&L.
Det var da, så vidt jeg ved, også sådan den kære Schultz startede i sin tid, på bla. en Mauser lås[:I]
Det var kun de sidste stykker af denne model, der ikke blev samlet i Otterup, sådan som jeg har fået det fortalt[^]

mvh Thomas



Jeg er godt klar over at jeg ikke udtrykte mig klart nok[:o)][:o)][V]

Det jeg mener er, at en Otterup er lavet og samlet på Otterup Geværfabrik, ikke på et bøssemagerværksted, uanset hvor dygtige og kompetente de er.

Er den samlet i Otterup på en 98ér lås, eller hvilken som helst anden lås, med en Otterup pibe, så er det i min verden en ægte Otterup.
Når den er samlet et hvilket som helst andet sted, selv om delene kommer fra Otterup, så synes jeg den dumper - desværre. Man har jo heller ingen mulighed for at kontrollere at alle delene nu kommer fra Otterup.

Men uanset hvad er det da en dejlig og flot riffel[Smile]

MVH Schönauer

Vegetarer??
Det er bare jægere der ikke kan ramme.
[Image: p----blaser.jpg]
Tikka M65 9,3x62 m. M@Xaport
Tikka 695 Allweather 30-06
Mannlicher Schönauer M72 5,6x57
[/quote]
Svar
#23
Jeg har haft een såkaldt S&L 94lux fra HuntersHouse i cal 308w. Den fejlede absolut ikke noget og skød særdeles godt. Selv vil jeg beskrive den som en top tunet mauser98, a la' Husmandsknækbrød 1600 med en rigtig god pibe og aftræk - intet forgjort i det, bortset fra HH's pris på 9,000 gode danske kroner (det gav jeg vel også, den gang -[:o)][:o)][:o)]).

S&L og hvad der ikke er ægte S&L og i særdeleshed, hvad der næsten er een S&L, vil jeg ikke blande mig.

Hvis jeg skulle købe en brugt/gammel S&L oversteg modelbetegnelsen ikke 69½.

Mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#24
Den lås man anvendte på Otterup til '84'eren, blev fremstillet i Spanien - Santa Barbara 98 ! men det var ikke den eneste - der blev også brugt andre fabrikater - ''nye kopier'' af mauser 98 - bla.a. slap man herved for udfræsning til laderammer / Altså sprit ny lås.
mvh
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)