Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
En glad mand og hans debuthjort
#1
En af vennerne, Jens, var en af de sidste dage i sæsonen inviteret som hundefører på en hjortejagt.
Inden jagten havde han fået besked på at hundeførerne måtte skyde med kugle og han havde derfor medbragt sin nyindkøbte drilling.
Små 10 minutter inde i første såt kommer en spidshjort til syne, men da hundeføreren til højre er ude af syne vil han ikke skyde, hjorten forsvinder og han står og ærger sig lidt over ikke at have fået en sikker skudchance, pludselig dukker en anden hjort op, den kommer skråt imod ham og da den drejer over hvor han ved at der er frit skudfelt, affyrer han drillingen, hjorten går omkuld, han knækker drillingen og genlader, Jens har ikke før skudt kronvildt så han er lidt oppe at køre,om lidt ser I hvorfor[Big Grin], han hører ikke at der falder 3 skud ret tæt på, det er 2 andre som skyder forbi på en rigtig stor hjort.
Her er den så, Jens`s debuthjort[:p],jeg har fortalt ham at da man altid skal skyde en der er større end den foregående, vil han sandsynligvis aldrig mere komme til at skyde hjort i DK[}Smile][:o)], en foreløbig opmåling siger 181 point.
[Image: Bild1082-1.jpg]
[Image: Bild1083-1.jpg]
Ovenstående er skrevet efter hukommelsen og evt. fejl skyldes udelukkende Alzheimer

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker.
Svar
#2
rigtig flot hjort. hvad er vægten?

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#3
På hjorten?[Big Grin]Glemte at sige tillykke, den er godt nok flot, er næsten ikke misundelig
Svar
#4
Citat:quote:

hvad er vægten?



Såvidt jeg husker skulle den ende omkring 5,6kg efter afsavning og tørring

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)