Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Leupold VX-II 3-9x33mm Ultralight
#1
Er der ikke en Leupold-nørd der kan fortælle mig om ovvennævnte sigte har medforstørrende sigte eller ej. Det står sgu ikke endgang på Leupolds web under spec.[}Smile][xx(]

Bang
Svar
#2
Jeg tror ikke du skal regne med det - alle de Leupoldere jeg har haft har været uden...[Smile]
Svar
#3
Jamo - Mange tak - Det er super, for så burde min jagtkammerat kunne finde en forstørrelsesgrad hvor trådkorset (Duplex LR- kender det ikke) har nogle mål som er anvendelige.

Bang
Svar
#4
Hvis du vil se hvordan det ser ud kan du gå til Leupold.com og se hvordan de forskellige typer trådkors ser ud.
Leif R.

The Shootist
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#5
Jeg er ikke Leupold-fan så følgende skal nok tages med et gran salt.

Men hold da kæft en elendig hjemmeside (undskyld mit franske), på siden findes der for ovennævnte kikkert ikke oplysninger om, dens crosshair er medforstørrende eller ej.[:0] Er det en ligegyldig bagatel i Leupold´s verden?[}Smile]
Som The shootist skriver kan jeg gå ind på siden og finde oplysninger om Duplex LR, nej ikke engang det er muligt. Der findes dog, en download side som beskriver deres reticle optioner men her findes der ingen Duplex LR.
Jeg kan da godt lige skimte Duplex LR under beskrivelsen af denne kikkert, hvor det ser ud til af være 2 punkter til at ”holde over” med, men jeg er ikke sikker.

Hvor langt er der imellem indskydningsmærket og det punkt der ligger under? 1MOA? 10MOA? 100 MOA? Er det bare en af de mange overraskelser man får hvis man køber Leupold.
Findes der ingen hos Leupold der gider finde 100 yards og et målebånd?

I min søgen efter Duplex LR finder jeg tilfældig noget de kalder ”varmint hunters” reticle.
Her skriver de, at hvis man indskyder sin riffel på 200y så vil det nedenstående mærke passe til 300y, der er sågar også et 500y mærke. Passer det 500y mærke både til min Sako 338 LM skudt med scenar, og til min X40 7,62x51 skudt med 12g mega. Helt ærligt[xx(]

Lige det sidste galde, deres ”mount selector” er i samme kvalitet. Den foreslår; mark4 ”extra high rings” til en Mark4 6,5-20x50 - Rem 700. Det er helt i skoven – på en Rem x-40 med tyk pibe er der meget luft mellem pibe og kikkert selv ved high rings.

Første gang jeg var i kontakt med Leupold endte jeg op med et sæt ekstra ”ringe”, anden gang jeg forsøger, findes der ingen oplysninger.

Det var da godt nok meget galde.[:I]

Bang
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by Bang

Er der ikke en Leupold-nørd der kan fortælle mig om ovvennævnte sigte har medforstørrende sigte eller ej. Det står sgu ikke endgang på Leupolds web under spec.[}Smile][xx(]

Bang



Jeg har selv en sådan fætter og sigtet er ikke medforstørrende.

Leupold er først for nyligt begyndt at lave udvalgte modeller der har medforstørrende sigte.

Siden deres hjemmeside er så elendig, så er deres produkter sikkert osse elendige.[Wink]
Køb du hellere en kikkert med en god hjemmeside.[8)]

mvh M@X med de 7 Leupolds
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#7
Tak for info M@X – sigtet er nu bestilt – min jagtkammerat skal nok blive glad for den Leupold, selvom Leupold har en dårlig hjemmeside[Big Grin][B)]

Bang
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)