Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Oversætter
#1
Det her er lidt smart[Big Grin], oversættelsen kan dog godt "halte" lidt

Skyd genvej til Google Oversæt
Opret Google Oversæt-genveje i Internet Explorer. Så kan du oversætte sider til dansk med et klik.

Af Kristian B. Bilenberg 04/06-2008

Har du prøvet Google Oversæt, er du sandsynligvis blevet imponeret over, hvor skrap den er til at oversætte på kryds og tværs mellem 23 sprog - inklusive dansk. Men nogle gange gider man ikke lige klikke sig ind på Google Oversæt, når du er på en fremmedsproget side.

Heldigvis er der en løsning på problemet. TDC Online-læser Peter H. S. Madsen har indsendt opskriften på et Google Oversæt-bogmærke. Når du er på en engelsk side klikker du blot på bogmærket for at få siden oversat til engelsk. Du kan også lave bogmærker til andre af de 23 sprog.

Sådan gør du i Internet Explorer
1. Opret en genvej til en vilkårlig hjemmeside. Tryk Ctrl+D

2. Åbn menupunktet Foretrukne

3. Højreklik på det oprettede link og vælg Omdøb...

4. Ud for Nyt navn: skriver du 'Engelsk - Dansk'

5. Højreklik på linket 'Engelsk - Dansk' og vælg 'Egenskaber'

6. Ud for URL-adresse: erstatter du det, der står med følgende: javascriptConfusedelf.location.href="%22http://translate.google.com/translate?u=%22+self.location.href+%22&langpair=en%7Cda%22
Svar
#2
Citat:quote:

Originally posted by Kima

..........Når du er på en engelsk side klikker du blot på bogmærket for at få siden oversat til engelsk...........



Orv, det er sgu' godt nok smart [Wink]Undskyld



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#3
Ja, det virker da nogenlunde....

Prøvede det på Estelles hjemmeside - men hendes sange bliver nu ikke oversat...nog også bedst sådan... hun ville nok lyde lidt sjov maskinoversatg til dansk [Wink]

.....nu også ejer af en 9,3x62 :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by ID

Citat:quote:

Originally posted by Kima

..........Når du er på en engelsk side klikker du blot på bogmærket for at få siden oversat til engelsk...........



Orv, det er sgu' godt nok smart [Wink]Undskyld



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]



Damn, skal man nu osse læse korrektur på hvad andre skriver[}Smile][8D], han mener vist dansk[Big Grin], ihvertfald virker det[Big Grin]

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)