Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
'Antallet af jægere falder...'
#1
Høgh skriver:

»Antallet af jægere er faldende næsten overalt i verden og det bekymrer organisationer som FACE, der er paraplyorganisation for nationale europæiske jagtforeninger. Med faldende rekruttering står jægerne svagere politisk, hvor det stort set kun er antallet af stemmer, der afgør indflydelsen. Et eksempel er Frankrig, hvor antallet af jægere i løbet af blot ti år er faldet fra 2,2 til 1,4 millioner, men tendensen er som nævnt udbredt overalt - også i de nordiske lande. Problemet er, at det er svært at lokke de unge til og der diskutteres nu på mange fronter, hvilke midler der skal sættes ind for at få nye jægere i folden. En del har fremført, at de priser, som jagten i Europa er skruet op i er en naturlig hindring for unge mennesker, men ingen har indtil videre nogen patentløsning på problemet.«

To ting:

1.) Jagt har den fordel at være knyttet til, ikke bare hele menneskehedens historie, men vor natur simpelthen! Vi har 'jagt-instinkt', siger man jo.
Derfor vil de, der føler sig drevet, altid selv finde jagten; hvis ikke, er man sgu en ringe jæger.
2.) Derfor er det også kvalmende og uacceptabelt, at formelle, småborgerlige og typisk våbenliderlige organisationer af den ene eller anden art skal føre kampagne FOR jagt.

Rigtige jæger ser man slet ikke, røvhuller. [Sad!][B)]

For øvrigt fordrer tiden i langt højere grad OMSORG for dyr og biodiversitetet i det hele taget. Er I klar over, at hele 10% af samtlige beskrevne dyr er udryddelsestruede?
Svar
#2
Tja, lidt træls at tænke på, at dyreaktivister er med til at ødelægge biodiversiteten..[V]

Tænk på de ødelæggelser der sker for de lokale bestande af ynglefugle i de områder hvor minkfarme brydes op og mink, der ikke tilhører den danske fauna, slippes løs.....[xx(]

1. Jægere går ind for biodiversitet og vildtpleje!

2. Jægere bidrager positivt til begge d.o. ting via revir- og vildtpleje.

Det kunne du jo tage op til debat på næste aktivistmøde...[Big Grin]

.....nu også ejer af en 9,3x62 :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by loquel

Høgh skriver:

»Antallet af jægere er faldende næsten overalt i verden og det bekymrer organisationer som FACE, der er paraplyorganisation for nationale europæiske jagtforeninger. Med faldende rekruttering står jægerne svagere politisk, hvor det stort set kun er antallet af stemmer, der afgør indflydelsen. Et eksempel er Frankrig, hvor antallet af jægere i løbet af blot ti år er faldet fra 2,2 til 1,4 millioner, men tendensen er som nævnt udbredt overalt - også i de nordiske lande. Problemet er, at det er svært at lokke de unge til og der diskutteres nu på mange fronter, hvilke midler der skal sættes ind for at få nye jægere i folden. En del har fremført, at de priser, som jagten i Europa er skruet op i er en naturlig hindring for unge mennesker, men ingen har indtil videre nogen patentløsning på problemet.«

To ting:

1.) Jagt har den fordel at være knyttet til, ikke bare hele menneskehedens historie, men vor natur simpelthen! Vi har 'jagt-instinkt', siger man jo.
Derfor vil de, der føler sig drevet, altid selv finde jagten; hvis ikke, er man sgu en ringe jæger.
2.) Derfor er det også kvalmende og uacceptabelt, at formelle, småborgerlige og typisk våbenliderlige organisationer af den ene eller anden art skal føre kampagne FOR jagt.

Rigtige jæger ser man slet ikke, røvhuller. [Sad!][B)]

For øvrigt fordrer tiden i langt højere grad OMSORG for dyr og biodiversitetet i det hele taget. Er I klar over, at hele 10% af samtlige beskrevne dyr er udryddelsestruede?



tak for foredraget
[Image: ugly14.jpg]

MVH Schönauer

Vegetarer??
Det er bare jægere der ikke kan ramme.
[Image: p----blaser.jpg]
Tikka M65 9,3x62 m. M@Xaport
Tikka 695 Allweather 30-06
Mannlicher Schönauer M72 5,6x57
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by loquel

Høgh skriver:

»Antallet af jægere er faldende næsten overalt i verden og det bekymrer organisationer som FACE, der er paraplyorganisation for nationale europæiske jagtforeninger. Med faldende rekruttering står jægerne svagere politisk, hvor det stort set kun er antallet af stemmer, der afgør indflydelsen. Et eksempel er Frankrig, hvor antallet af jægere i løbet af blot ti år er faldet fra 2,2 til 1,4 millioner, men tendensen er som nævnt udbredt overalt - også i de nordiske lande. Problemet er, at det er svært at lokke de unge til og der diskutteres nu på mange fronter, hvilke midler der skal sættes ind for at få nye jægere i folden. En del har fremført, at de priser, som jagten i Europa er skruet op i er en naturlig hindring for unge mennesker, men ingen har indtil videre nogen patentløsning på problemet.«

To ting:

1.) Jagt har den fordel at være knyttet til, ikke bare hele menneskehedens historie, men vor natur simpelthen! Vi har 'jagt-instinkt', siger man jo.
Derfor vil de, der føler sig drevet, altid selv finde jagten; hvis ikke, er man sgu en ringe jæger.
2.) Derfor er det også kvalmende og uacceptabelt, at formelle, småborgerlige og typisk våbenliderlige organisationer af den ene eller anden art skal føre kampagne FOR jagt.

Rigtige jæger ser man slet ikke, røvhuller. [Sad!][B)]

For øvrigt fordrer tiden i langt højere grad OMSORG for dyr og biodiversitetet i det hele taget. Er I klar over, at hele 10% af samtlige beskrevne dyr er udryddelsestruede?



Det ville være opløftende for debatten, hvis mennesker, der repræsenterer synspunkter som dig, kunne fremføre disse på en ordentlig, sober - ja måske ligefrem intelligent facon. Så ville vi få en debat, som var givende for alle deltagere. Desværre (eller måske heldigvis) er dit indlæg typisk for den rabiate del af dyrevelfærdsgrupperingerne - ikke særligt nuanceret, ikke videre begavet og skrevet i et ualmindeligt aggresivt og vulgært tonefald. Jeg er sikker på at der MÅ findes mere begavede "dyrevenner" end dette giver udtryk for.
Men jeg formoder, at hele pointen med dit indlæg var, at du skulle vise alle vennerne i mink-frigivelsesgruppen, at du turde gå ind på en jægervenlig side og kalde jægerne "røvhuller". Flot Martin - du får sikkert lov til at lukke den første mink ud næste gang.....

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#5
loquel det er helt i orden at have en anden holdning til jagt, men du skulle måske overveje at(her udtrykt på den høflige måde) "tale er sølv, tavshed er guld" eller mere direkte "hvis man ikke har noget positivt at bidrage med bør man tie stille". Og kalde folk røvhuller mener jeg ikke bidrager med noget positivt. Hvis du oprettede et sobert velargumenteret indlæg, så kunne det være en ganske interessant diskusion. Men et oplæg som dit opfordre mest af alt til mudderkastning, hvilket jeg tvivler på nogen får noget ud ad.
Mvh
Christensen
Svar
#6
Fair nok - jeg burde så ikke have tiltalt jer, som jeg gjorde.

Men at flere af jer straks knytter mig til mink-aktivister o. lign., der rigtigt nok har misforstået noget og gør langt mere skade end gavn, siger alt andet end lige mere om jeres intellektuelle spændvidde end om min. Der er jer og dem, intet imellem eller ud over.
Det er da også symptomatisk, at de samme overhovedet ikke forholder sig til, hvad jeg ren faktisk siger.

Men hvorom alting er, så glæder det mig, hvis der kommer noget godt ud af, at kæmpe-babyer som Scönauer render rundt med rifler. [:o)]

Jeg skal ikke generere jer yderligere. Tak for opmærksomheden.
Svar
#7
Nu var schönauers billede hans forestilling om dig. Smile

Bortset fra det så blot en lille kommentar til din forestilling om vores intellektuelle spændvidde. Så møder du op på dette site og kommer med nogle meninger, som ikke er videre velformuleret.
Husk blot på at "Som du råber ude i skoven så får du svar." Eller som min farfar altid sagde "Tomme tønder bulder mest."

Nu prøver du på at lave et, syntes du selv elegant exit, som fritager dig for at redgøre for dine holdninger på en sober måde. En lille kommentar til din bemærkning om truede dyr er at jeg endnu mangler at se en ornitolog foder fugle året rundt. Eller lave redeskjul for de agerhøns som vi landmænd bliver beskyldt at sprøjdte væk fra landskabet. Eller lave en bestandregulering af ræv hvorved bestanden kan holdes sund og virke i naturen som skraldemand. Hvem stiller op og regulerer råger når de skider byerne i stykker og ødelægger folks søndage, hvor de godt vil sidde i haven og nyde rundstykket fra bageren, den friskbryggede Maxs Havalaar kaffe samt det obligatoriske Ekstrabladet.
Jeg manglder endnu at se en våbenentusiast uden et ordentligt våbenskab, hvorimod jeg ofte hører om det unødvendige i at købe det lovformlige skab fordi man har arvet farfars gevær. "Der er jo ikke nogen der ved jeg har det, fordi jeg går ikke på jagt."

Næ hvis du tilbragte et par dage med at læse indlæg på dette site så ville in intillekt blive udfordret på helt nye måder. Du ville få en øjenåbner som selv ikke Muhamed Ali ville kunne lukke i.

mvh

en lille rekylling[:o)]
Svar
#8
Civilasitionen griber stadig dybere ind i menneskenes liv,
og manden jager sit bytte hos slagteren, istedet for iskove og sumpe

Robert Ruark


MVH Schönauer

Vegetarer??
Det er bare jægere der ikke kan ramme.
[Image: p----blaser.jpg]
Tikka M65 9,3x62 m. M@Xaport
Tikka 695 Allweather 30-06
Mannlicher Schönauer M72 5,6x57
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#9
Se på den lyse side allesammen....

Færrere jægere mere jagt til os andre. :-)

Nu også med
Remington 700 LTR .223 Rem S&B Zenith 3-12x50 FD7
CG 3000 30.06 Zeiss diavari 3-12x56 u lys. :-(
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)