Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
mål på 338WM og 338LM
#1
Vi kom til jagttime til at snakke om 338WM og 338LM
En af mine jagt kammerater kunne godt tænke sig en 338LM ( til bane tror jeg ) Men han har set lidt på rifler og det lader til at rifler i cal 338LM er rimelig sjælden eller temmelig dyre. Derfor kom vi til at snakke om en 338LM passer over i en riffel i cal 338WM, eller om en 338WM hurtig kan ændres så den kan skyde med 338LM??

Jeg har ikke rigtig kunne finde nogle mål på 338WM ( norma´side virker ikke, ihvertfald under det punkt der hedder calibers ) og fandt kun en enkel side med lidt data på 338LM i går

på for hånd tak

mvh Thomas
Sauer Custom
Svar
#2
hvis det kan lade sig gøre?? så skal du ikke regne med at det er en mindre/let opgave der er ret stor forskelnpå de to.

The Shootist
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#3
338WM kan være i en standard lås. Det kan 338LM ikke
Svar
#4
Der ligger nogle udemærket data på http://www.riffeljagt.com under kaliber data. Prøv at kikke der.

Må man spørge om din ven har prøvet at affyre en 338LM? eller bare en 338WM?
Mvh
Christensen
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by Skovfogdeelev Christensen

Der ligger nogle udemærket data på http://www.riffeljagt.com under kaliber data. Prøv at kikke der.

Må man spørge om din ven har prøvet at affyre en 338LM? eller bare en 338WM?



Han har været i militæret i mange år, så det er jeg ret sikker på.

mvh Thomas
Sauer Custom
Svar
#6
Forsvaret har kun haft .338LM i 2-3 år, så det er ikke sikkert at han har prøvet denne kaliber.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#7
Men hvilken betydning har det om han har skudt med en 338'er eller ej?
Svar
#8
Nu skrev han til jagttime og det ville måske være meget venligt at oplyse at en riffel med v0 på 6300joule nok ikke kan betegnes som en begynder riffel.

Men efter som det er mand der har prøvet at skyde før ser det ikke ud til at være grund til det.
Mvh
Christensen
Svar
#9
Hej! Jeg har med garanti "prøvet" at skyde før, og alligevel syn´s jeg ikke at det er særligt morsomt at affyre en 338LM uden mundingsbremse og meget gerne i en tung "sniper" riffel, derimod skyder jeg gerne med min 375H&H uden problemer, og at manden er eller har været soldat er jo også yden betydning, det er langt fra alle som kommer i nærheden af en 338LM hos forsvaret, langt mindre at skyde med en.
Men enhver er nødt til at lave deres egne erfaringer når det kommer til følt rekyle, hvad jeg ikke er god til at tolerere er måske barnemad for dig!!
Mvh.
Leif R.

The Shootist
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#10
En TRG-S 338LM på 3,7kg. med en velkonstrueret mundingsbremse slår som en 308Win.
Den kan enhver skyde med.
Uden bremse er det for mandfolk.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)