Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
grisejagt i sverige
#1
er ny herinde så synes lige i skulle have en dosis gris fra sverige!2 mands jagt i 3 dage ganske udmærket. inden jeg får billider lagt ind så hjælp mig lige en eller anden????hvorn gør man?
Svar
#2
Der er en vejledning under "praktiske oplysninger" og velkommen til [Smile]

LANI

Don't take life too serious, you won't come out alive
Mvh.LANI



Svar
#3
hey har kigget synes ikke rigtigt jeg fanger hvad jeg skal gøre er ikke specielt skarp til det her computer gejl
Svar
#4
Er det dette link du har læst ?, du skal bare følge det slavisk, det er let nok.

http://www.riffeljagt.com/forum/code/topic.asp?TOPIC_ID=76

LANI

Don't take life too serious, you won't come out alive
Mvh.LANI



Svar
#5
[Image: vidlsvinsverigefeb08famillieband055.jpg]

så kører det vist mange tak for hjælp lani
Svar
#6
Flot resultat, -tillykke herfra!

Hvor i Sverige jager I?

/RAW
Svar
#7
Og hvem skød hjulet [:0][Wink].
Det ser ud som om det var en god tur. Kan du knytte en historie til?

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#8
jo det var skam en rigtig god tur. har noget jagt sammen med min far og min bedste kammerat så var vi lige et smut afsted i januar gris overalt sådan kan det gå når man sørger for dejlige rolige velintjærede foderpladser[Smile]
Svar
#9
Ha det var flot.

De to små de er da krydset ind med tamsvin.

mvh

rekylling[:o)]
Svar
#10
vi jager omkring hässleholm....er der nogen der kan sige mig om man skal skrive navn og kode hver gang man skriver ny meddelelse??
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by rekylling

Ha det var flot.

De to små de er da krydset ind med tamsvin.

mvh

rekylling[:o)]



Nej det er Svenske frilandsgrise [Big Grin][Big Grin]
mvh Don Bums

Svar
#12
ja de små er såkaldte lindström grise oprindelig skabt da disse fik flere smågrise af gangen..
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by cepture
er der nogen der kan sige mig om man skal skrive navn og kode hver gang man skriver ny meddelelse??



Jeg skal ikke. Måske har det noget at gøre med den måde din computer er sat op på i forhold til cookies, men jeg gætter [B)].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by cepture

vi jager omkring hässleholm....er der nogen der kan sige mig om man skal skrive navn og kode hver gang man skriver ny meddelelse??



Nej du gør det da rigtigt[Smile]
mvh Don Bums

Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by cepture

hey har kigget synes ikke rigtigt jeg fanger hvad jeg skal gøre er ikke specielt skarp til det her computer gejl



Velkommen cepture.

Tjek osse lige artikel 13 i dette link. Det er noget du lige skal indstille der hvor du uploader dine billeder.

http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...C_ID=10138

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Murphy's far brugte kondom.
[Image: caveman-fred.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#16
Citat:quote:

Originally posted by cepture

ja de små er såkaldte lindström grise oprindelig skabt da disse fik flere smågrise af gangen..



Nej. De ligner Linderödsvin (en gammel svensk landrace stammende fra Linderödåsen syd for Kristianstad), men det er blot fejlfarvede vildsvin. Samme fænomen er lokalt ret udbredt i andre dele af europa. Vi har p.t. en stor fejlfarvet so rendende med tre store sorte überlaufere.

Og det var så denne formiddags dosis af helt overflødig paratviden [Smile]

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#17
Nu kommer der lidt M@x op i mig. I husker nok amatør versus professionel

Hmm altså. Fordi at en gris løber rundt i en skov, så bliver den ikke til et vildsvin. Ligesom at fordi min kone tager på diskotek så bliver hun heller ikke jagtbart vildt.
Vildsvin er en race for sig selv. De kan krydses med andre racer og derved overfører nogle af deres egne kendtegn til afkommet. Dette er så en krydsning eller bastard hvis det var en hund. Kommer med et billede senere.
Dette skal selvfølgelig ikke tage noget af glæden ved jeres helt og fuldstændige uretfærdige fordelte jagtheld. Jeg har intet større ønske end at skyde sådan en tankvogn i fuld firspring på 80 meters afstand. Håber I får ligeså godt held en anden gang, de grissebasser trænger virklig til en kærlig hånd.

mvh

rekylling[:o)]
Svar
#18
Debatten om de fejlfarvede svin har kørt i Sverige. Konklusionen blev, at det ikke er noget ualmindeligt fænomen og genetisk analyse af de nedlagte fejlfarvede grise kunne ikke påvise, at de var andet end sus scrofa eller på godt dansk: Helt almindelige vildsvin.

Som nævnt: De findes lokalt mange steder i vildsvinenes europæiske udbredelsesområde.

B.t.w. Sort råvildt, partielt albinistisk råvildt (broget) og hvidt råvildt er også råvildt. I vildsvinenes tilfælde er den brogede farvevariation lokalt betydeligt mere almindelig end farvevariationer for råvildt. Visse steder kan også dåvildtet fremvise stor variation.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#19
Det skal også her lige indskydes, ha ha, at krydsningsfrodighed ofte forekommer når grise alver på tværs af racer. Krydsningsfrodighed betyder at de får flere levedygtige skydeskiver.

mvh

rekylling[:o)]
Svar
#20
Hvis man kigger på hunde så fåes den samme race også i flere farver.

KR

Heller komme galt afsted end, slet ikke afsted
If you pay with penuts.

You only get monkeys
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)