Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
En dag på banen
#21
Citat:quote:

Originally posted by rekylling

Gør det samme sig gældende på T3 modellerne?

mvh

rekylling

[Image: REKYLLING.jpg]



Såvidt jeg husker[:o)] sidder der samme aftræk i T3, som i 695 modellen, så du burde kunne justere ned til 7-800 gram.
Hvis det er samme aftræk, er det unbrako skruen på forsiden af aftrækker huset.
Unbrako skruen, der fastgør aftrækket til låsestolen, kan muligvis komme i vejen for at du kan komme langt nok ned.
Du kan så blot tage lidt af diameteren på hovedet[Wink]

MVH Schönauer

[Image: free-fighting-smileys-577.gif]

Vegetarer??
Det er bare jægere der ikke kan ramme.
[Image: p----blaser.jpg]
Tikka M65 9,3x62 m. M@Xaport
Tikka 695 Allweather 30-06
Mannlicher Schönauer M72 5,6x57
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#22
Jeg må advare mod at tage noget af nogen af skruerne. Hvis man gør det, kan fjedertrykket på aftrækkeren blive så lavt at riflen ikke længere kan spænde aftrækket op. Potientelt kan det komme til at stå på det yderste af neglene og en farlig situation kan opstå.
Der er en grund til at Tikka opgiver et nedre punkt for aftræksvægt og det ligger tæt på kiloet at skruen til justering rammer skruen der holder aftrækket fast til låsestolen.
Ethvert indgreb ud over dette stadie er kun for folk der ved hvad de har med at gøre.

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#23
Det var sådan et kompetent svar jeg var ude efter, og nu melder der sig så det næste spørgsmål:Er der en herinde der kan lave dette indgreb, og er det en stor operation.

[Image: modibuk07.jpg]

+GONE2HUNT+


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#24
Såvidt jeg husker[:o)] sidder der samme aftræk i T3, som i 695 modellen, så du burde kunne justere ned til 7-800 gram.
Hvis det er samme aftræk, er det unbrako skruen på forsiden af aftrækker huset.
Unbrako skruen, der fastgør aftrækket til låsestolen, kan muligvis komme i vejen for at du kan komme langt nok ned.
Du kan så blot tage lidt af diameteren på hovedet[Wink]

MVH Schönauer

[Image: free-fighting-smileys-577.gif]

Vegetarer??
Det er bare jægere der ikke kan ramme.
[Image: p----blaser.jpg]
Tikka M65 9,3x62 m. M@Xaport
Tikka 695 Allweather 30-06
Mannlicher Schönauer M72 5,6x57
[/quote]
STOP Schönauer!!!![Sad!] Jeg gentager M@X!!!! Dette er ikke noget man bare lige gør!![V]

Søren
"Once upon a time in the West"
Svar
#25
Jeg har justeret enkelte Tikka/Sako aftræk ned på 6-700 gram MEN,
det omfatter slibning af aftræksdelene samt udskiftning af fjedre således at et forsvarligt indgreb sikres.

Som der skrives er det rent chancerytteri at stille et aftræk så langt ned når det rent teknisk er konstrueret til at være "sikkert" mellem to givne værdier!!!
Det kunne tænkes der var en mening i at man ikke kan justere setskruen længere ud end at den støder på MC6 skruen der bærer aftrækket.

Ser en del af sådanne "misjusteringer" fra såkaldte professionelle[xx(]

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#26
Jeg har sammen med et forummedlem overværet en aftræksjustering på en 458 Win riffel jeg selv tidligere havde ejet. Riflen havde skiftet hænder et par gange, og var så endt hos en anden bruger af denne side, han havde valgt at få den trimmet, og derfor havde været i kløerne på en lærling inden fra et såkaldt proffesionelt værksted. Resultatet var at den kunne gå af utilsigtet [xx(][B)], og i den kaliberstørrelse er der vel ingen tvivl om et eventuelt resultat? Den skød af sig selv når bundstykket blev lukket hårdt, og det kan lade sig gøre med de fleste rifler hvis de fejljusteres....Derfor, er det laaaaaangt bedre at ofre de par hundrede kr på en troværdig bøssemager, hvis man er i den mindste tvivl.

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead
Great Dane

Svar
#27
Beklager, men jeg glemte lige at få det sidste med[V][V]

Uanset hvordan jeg har justeret et aftræk, har jeg altid afmonteret kikkerten og slået riflen i gulvet adskillige gange, med spændt slagfjeder. Ligger den på grænsen og går af bare en gang, justerer jeg op med 100 gram og prøver igen.
Hvis i mener at det er risikabelt, så beklager en jubelamatør som jeg[V][V]. I såkaldte proffer ved jo nok bedre.[^]

MVH Schönauer

[Image: free-fighting-smileys-577.gif]

Vegetarer??
Det er bare jægere der ikke kan ramme.
[Image: p----blaser.jpg]
Tikka M65 9,3x62 m. M@Xaport
Tikka 695 Allweather 30-06
Mannlicher Schönauer M72 5,6x57
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#28
Hejsa

Jeg er også jubelamatør og derfor har jeg ganske enkelt ikke modet til at begynde at justere mit aftræk (jeg tør godt dreje umbrako nøglen efter vejledningen, men ud over det - no dice)... Jeg har masser af andre (bare spørg min kone) gør det selv opgaver der ligger og venter, hvor jeg ikke i samme grad risikerer at påføre andre ulykke.

Så næeh, når mit aftræk skal justeres så drøner jeg ned til bøssemageren, smider kronerne på bordet og siger XXX gram tak [Smile].

Så må jeg så indrømme, at jeg derfra stoler på hans arbejde og ikke gider teste ved at knalde riflen gentagne gange i gulvet [Smile]

Mvh.
Anders
Svar
#29
Præcis,

alene at man tester ved at knalde riflen ned i gulvet[Big Grin][Big Grin]

Når man så kommer "afsted" som GD beskriver og man får "slanfire" at føle på egen krop så er det ikke så fedt.

Læs: Der er stadig en grund til at udviklingsafdelingen på en given våbenfabrik foreskriver hvorledes deres konstruktioner skal justeres.

Prøv at overføre det til andre brancher. Der har man ikke så sværet ved at følge anvisninger, men med potientielt dødbringende mekanik går man ud over producentens sikkerhedsanvisninger og overruler dem hjemme på filebænken[B)].

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#30
@ahsv
Tag ansvar og stol kun på dig selv![Wink]

Søren
"Once upon a time in the West"
Svar
#31
Desværre er det som oftest kun med en skarp bønne at denne grimme tendens opleves, da der skal være fuldt tryk på bundstykkehovedet for at teste det. Et tomt hylster hjælper heller ikke, og test med slag i gulvet er heller ikke ret bevendt. Derfor brug en 'Dummy' patron og test med langsom lukke og hurtigt lukke, og så måske slut af med en gang 'Schönauer' bank for en sikkerheds skyld.

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead
Great Dane

Svar
#32
@WSM

Nix, jeg tør godt stole på de professionelle [Big Grin]

Om ikke andet så alene af den grund, at det er jeg nødt til! Det gælder våben, VVS Installationer, automekanikeren osv. Hvis den professionelle svigter - så skifter jeg ham ud.

Det er ikke altid fordi jeg har lyst, men jeg er nødt til at se mine begrænsninger i øjnene [Sad]. Jeg har ikke tid (eller evner [Sad])til at være både Systemudvikler og Våbensmed - jeg foretog i min ungdom det fejlgreb at blive systemudvikler og nu må jeg så leve med det [Big Grin]

Mvh.
Anders
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)