Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Micrometer inset Hornady
#1
Hej.

Jeg har en lock n load hornady krudt dispenser.Syntes ikke at den afvejer krudet 100% ens hver gang.Jeg kan se at man kan få en micrometer inset til den....Er der nogle som har erfaring med sådan en fætter....Er den mere præcis eller skal jeg købe mig en elektronisk krudt dispenser som nok er noget dyre.

bbs.
Svar
#2
Krudtdispenseren afmåler med samme tolerance uanset om den har micrometer eller ej.
Det er kun indstillingen der er nemmere for dig og du kan skrive i dine ladedata hvad dispenseren var indstillet til sidste gang.

Det er jo bare et volumen mål den dispancerer og du kontrollerer med en vægt i stedet. I følge Vithavuori's ladebog kan vægten af krudtet sagtens variere flere tiendedele grains uden at det betyder noget som helst for præcisionen. Noget mindre selvfølgelig ved små kalibre med lille krudtvolumen.

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Murphy's far brugte kondom.
[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#3
Ja,så kan det jo være en fordel med et micrometer inset hvis man lader mange forskellige partroner.Så kan man jo skrive "målet" ned på skalaen også skal man ikke sidde og lave mange prøve vejninger.

Men det er de tiendedele du snakker om jeg ikke kan lide.Vi har jo her at gøre med noget præcision og som jeg ser det gælder det om at fjerne alle de unøjagtige elementer under genladningen af en partron fra start til slut.Men omvendt så hvis vithavuori skriver at det ikke har nogen betydning,så må man jo ligesom stole på det.Mon ikke de har lavet nogle forskellige test.
Svar
#4
Du kan jo selv teste det. Det har jeg gjort. Et helt grain forskel i ladning, flyttede middeltræfpunktet mindre end egenspredningen, ca. 15mm. på min 30.06

Hvis der er en uvidenskabelig udredning af dette, så flyttes middeltræfpunktet ca. 1,5mm per tiendedel afvigelse.
Det er meget for en benchrestskytte, men lad nu være at gå helt i selvsving og forvent ikke at grupperne skrumper til det halve, hvis man nu bare gør ditten og datten.

Gør du bare dine egne erfaringer...[Smile]

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Murphy's far brugte kondom.
[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)