Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Afstands måler?
#1
Hej herinde

Vil gerne trække lidt på jeres erfaringer. Hvilken afstandsmåler skal man kigge efter (har i gode erfaringer med) hvis ikke det skal være toppen af kransekagen [Wink]
Hvad er bedst og hvor for man mest for pengene (kr.2-4000,-).
Den skulle gerne række min. til 1000m.

Vi har lige været ned på -47 Grader... Det er sgu koldt..

[Image: displayFelix4.jpg]
Svar
#2
Citat:quote:

Originally posted by Felix

Hej herinde

Vil gerne trække lidt på jeres erfaringer. Hvilken afstandsmåler skal man kigge efter (har i gode erfaringer med) hvis ikke det skal være toppen af kransekagen [Wink]
Hvad er bedst og hvor for man mest for pengene (kr.2-4000,-).
Den skulle gerne række min. til 1000m.

Vi har lige været ned på -47 Grader... Det er sgu koldt..



Kan anbefale Leupold, der kan du lægge din kaliber gruppe ind, hvorefter den viser hvor meget du skal holde over på den målte afstand[Wink]

MVH Schönauer

Vegetarer??
Det er bare jægere der ikke kan ramme.
[Image: p----blaser.jpg]
Tikka M65 9,3x62 m. M@Xaport
Tikka 695 Allweather 30-06
Mannlicher Schönauer M72 5,6x57
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#3
Hej Felix. Det er ikke længe siden at vi havde det emne på vtf. Brug search funktionen øverst til højre. Skriv bare afstandsmåler og der kommer en del tråde frem. Senest 19 januar var der en. Prøv om den ikke kan hjælpe dig videre[Smile]

mvh Don Bums

[Image: snipertarget.jpg]
mvh Don Bums

Svar
#4
Leica

Jeg har dog ikke set dem testet mod den seneste generation fra Leupold, men selv den "gamle" flade Leica 1200 var mere stabil og nøjagtig i test, end modeller fra alle andre jeg har set den testet mod.

Bander stadig over at jeg ikke slog til, da jeg fandt den i Holland til € 470, for nogle år siden.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#5
Leupold RXII .... den bedste i sin prisklasse
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#6
Hej Felix
Leupold RX-II på http://www.theopticzone.com til 300$
osse mit bud

Mvh.
Carlsen
Erzähle es mir und ich vergesse
Zeige es mir und ich erinnere
Lass es mich tun und ich verstehe.
Svar
#7
Jeg har gode erfaringer med Leupold RX III. I sammenligning med RX II er den water proof kontra weather proof (vigtigt) og 1200 yards range kontra 750 yards (ikke så vigtigt i forhold til jagt).

Testede den lige idag på banen. Mht. afstand: På 100m banen sagde den 100m og på 300m sagde den 300m. Så det fungerer. Og for så vidt angår korrektioner, så sagde den DOWN 1,7 MOA på 100m (Jeg har indskudt på 200 yards). Det var spot on. Og på 300m sagden den UP 2,8 MOA. Det gav træffere mellem 9 og 10.

Mvh
/C
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)