Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Elefant kaput!
#1
Fra en af forumets nye brugere har jeg - på indtrængende opfordring - fået følgende praktiske erfaringer til kaliberleksikonet på http://www.riffeljagt.com:

http://www.riffeljagt.com/K%20.577%20Tyr...ringer.htm

[:0]

definitivt absolut udpræget eklatant non-barbie....

Assumption is the mother of all ****ups...


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#2
Okker gokker mother****er...[B)][Big Grin]

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Great Dane

Svar
#3
OK, jeg kan ikke rigtigt styre min nysgerrighed: Hvad kommer Scania Arms Company, som der er link til på siden, til at dække over? Er det en aprilsnar? Måske kan det hjælpe lidt at jeg er en stor tilhænger af Skånelands hjemvenden til riget, men jeg må indrømme at der ikke er ret mange der er villige til at gå sammen med mig i et forbund af snaphaner og lave en guerillakrigsoperation bevæbnede med vores jagtgeværer! Jeg har endda elles spurgt en masse mennesker om de ville være med, men patriotismen har trange kår i disse tider...
For nogen år siden skrev jeg ellers også til Skånelands Befrielsesfront og tilbød dem min hjælp (understregede endda min militære fortid) men de svarede heller aldrig tilbage.

Hjemme hos mig plejer vi imidlertid at bruge en skålevise som jeg tillader mig at gengive her, måske I kan bruge den i SAC:
Først skåles der for hverandres sundhed. Derpå for den danske dronning og ved den tredie skål lyder det:

Alle gode gange trende,
fan'ta' svensken gælder denne.
Må han ta' ham og behold' ham,
flå ham, flæk ham, skold' ham,
styrt ham ned i helvedsilden,
når min snaps går ned til silden.

Endelig må jeg lige citere vores alle sammens store salmedigter og pædagog, selveste NFS Grundtvig som udtalte følgende vise ord: Sverige er løgnens og ondskabens tjener!

Deri havde han sikkert ret!

Nå, jeg venter i spænding på en forklaring om hvad SAC dækker over!

Venligste hilsner fra Umimmak Torulleq

PS den der .577 Tyrannusaurus ser godt nok styg ud! Mon ikke det er det kraftigste kaliber der laves pt? Men den er sikkert velegnet til at jage vore svenske fjender med! Er der i øvrigt fredningstid på svenskere?

En frygt over for skydevåben er tegn på en underudviklet seksuel og følelsesmæssig udvikling.

Sigmund Freud, psykoanalysens grundlægger
Man er vel fra et hjem med gevær ... .

Svar
#4
SAC er ikke en aprilsnar men et absolut seriøst våbenfirma i støbeskeen! Der er dog ingen forbindelser til militante befrielsesfronter eller lignende - højest lidt lokalpatriotisme og solidaritetsfølelse med de sidste mohikanere - nånej skåninge [Big Grin]. Stifteren (undertegnede) er selv vendt hjem for at følge IDs strålende eksempel: If you can't beat them - buy them! [:p]

Assumption is the mother of all ****ups...


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#5
Øj-øj, det lyder spændende... Jeg gør en hel del i svenske våben og ser meget frem til at der kommer flere våbenproducenter øst for Øresund. Er det alene import eller skal du ligefrem lave våben derovre? Jeg kan næsten ikke vente!

Hvem er ID forresten?

Hvad vil trofæafgiften blive på at lave dublé på svenskekongen og statsminister Göran Persson? Vel omtrent som for en elgtyr?

Varme hilsner Umimmak

En frygt over for skydevåben er tegn på en underudviklet seksuel og følelsesmæssig udvikling.

Sigmund Freud, psykoanalysens grundlægger
Man er vel fra et hjem med gevær ... .

Svar
#6
LAVE!!![Big Grin]

ID = Bruger her på forumet - indgår aktivt i det fremadskridende danske tilbagekøb af de besatte områder i Østdanmark.

Assumption is the mother of all ****ups...


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#7
Tyrannosaurus Rex!! Rex....... Reeeeeex øv hvor f.en gemmer den elendige sauropod sig nu??

Sikkert det helt rigtige valg til Rov-Sauropoder og andre smådyr fra Sen Kridt-tiden[Big Grin][Big Grin]

Har i nogensinde læst "Lyden af Torden" af Ray Bradbury ????
"En Anderledes Jagthistorie"

Dejlig kaliber[:p][:p]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#8
Dravis, sjovt du nævner det: Der blev lavet en film i 2004 ("A Sound of Thunder" Dir.: Peter Hyams m. Ben Kingsley) efter Ray Bradbury's forlæg, men om den får premiere i DK er ikke godt at vide. (Selv er jeg mest til "Farenheit...")

Se traileren for en alternativ jagtoplevelse - A Sound of Thunder: http://www.apple.com/trailers/wb/asoundofthunder/

Apropos ingenting: Vi kan glæde os til "Gunner Palace."
Svar
#9
hah-hah-hah- det passer sg. meget godt for Hollywood...
"A sound of Thunder" er en lille fiks novelle, men alligevel kan den så strækkes til at give plot til en hel Hollywoodfilm...[xx(]

Det burde jo også give special-effects-folkene hos ILM noget at lave og et sted at anbringe de modeller de fik til overs fra "Jurassic Park" 1 -X?"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#10
Enig. De film der er lavet over SF-bøger, har sjældent noget med forlægget at gøre. Jeg nævner i flæng "Bladerunner" efter Asimov's "Drømmer androider om elektriske får." Men hvor Sound of Thunder ser ud til at stinke, så var/er Bladerunner jo alligevel en af verdens fedeste film.
Svar
#11
æhhh Scout... hvad er "Gunner Palace"

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#12
Dravis, "Gunner Palace" er en film om US tropper i et af Saddams paladser i Bagdad.

http://www.apple.com/trailers/independen...alace.html

Når man nu selv har været i "Sandkassen" og rastet i et bombet Saddam-palads i Basra, bliver den nok spændende at se.
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by Jens Ulrik Høgh

http://www.riffeljagt.com/K%20.577%20Tyr...ringer.htm

Ulrik Hentzer;
Navra for Laura hvor ville sådan en .577 Tyrannosaur patron gøre sig godt i min patron samling. [^]

Du kan sælge dem stykvis til os seriøse samlere, er det en mulighed?

Hilsen
Anders T. [8D]

The only difference between genius and stupidity, is that genius has its limits.
The only difference between genius and stupidity, is that genius has its limits.
Svar
#14
Anders T.

Det skulle vel nok kunne lade sig gøre når jeg flytter til DK igen senere på året..[Smile]
Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by Ulrik Hentzer

Anders T.

Det skulle vel nok kunne lade sig gøre når jeg flytter til DK igen senere på året..[Smile]


Thanks a million [Big Grin]

Hilsen
Anders T.[8D]

The only difference between genius and stupidity, is that genius has its limits.
The only difference between genius and stupidity, is that genius has its limits.
Svar
#16
Så er det lykkedes at sparke mig selv i ****** og få et billede på mosteret:

http://www.riffeljagt.com/K%20.577%20Tyrannosaur.htm

Assumption is the mother of all ****ups... og skånegripen er en bald eagle!


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#17
Citat:quote:

Originally posted by Høgh

Så er det lykkedes at sparke mig selv i ****** og få et billede på mosteret



Ja Jens...Det er en ordentlig moster

[Big Grin][8D][:I]

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com

***ser...One shot - Two kills
Great Dane

Svar
#18
Citat:quote:

Originally posted by Høgh

Så er det lykkedes at sparke mig selv i ****** og få et billede på mosteret:

http://www.riffeljagt.com/K%20.577%20Tyrannosaur.htm

Assumption is the mother of all ****ups... og skånegripen er en bald eagle!



kan se du stadig mangler dimensioner på .577 Tyrannosaur, dem kan du
finde her http://ammoguide.com/cgi-bin/ai.cgi?sn=L...pLptVYonFq

Mvh.

Karsten
Karsten
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)