Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
243win
#1
hej forum

hvis man har en 243win kan den så ompibes til 6mm ppc uden større problemer

Hilsen H.S.Jensen
Svar
#2
Mener du ompibes eller omkamres?

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#3
hej max

jeg mener om pibes den kan vel omkamres da hylsteret er noget korter for en 6mm ppc

hilsen H.S.Jensen
Svar
#4
Hej HS Jensen

Ja 243 kan ompibes til 6ppc eller 6BR, men det er magasinet der afgør om det bliver en succes.

DET SKAL VÆRE ENKELT RADSMAGASIN, krydsmagasin kan ikke håndtere de små tykbasser som 6ppc og 6br..

Hvad magasin har du??
I didn't come this far to miss!
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by h.s.jensen

hej forum hvis man har en 243win kan den så ompibes til 6mm ppc uden større problemer Hilsen H.S.Jensen


Sagtens, men hvorfor vil du det [?] [Smile]

MVH Anders

Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Svar
#6
Normalt vil det kræv modificering af bundstykke og magasin at ombygge fra 243 Win. Til 6mm PPC. Bundstykket fordi hylsterbunden på 243 Win. Og 6mm PPC ikke er ens. Flere magasiner vil kræve nogle ændringer for at føde tilfredsstillende.

Hvilken låsestol/riffel drejer det sig om?

Til Annanias HUNT angående det du skriver om magasinet - så se lige på de billeder jeg har sendt dig.

Hilsen JM
Svar
#7
Man skal lige være opmærksom på, at 6 PPC har en mindre diameter (11,3 mm.) end .243 Win (12,01 mm.) Det kan formodentligt have en vis betydning i forbindelse med udtrækker m.v. på bundstykket.

At riflen skal være forsynet med et enkelradet magasin er ikke rigtigt.

Min Sako 75 6 PPC er forsynet med krydsmagasin og det fungerer fremragende.

Man skal dog være opmærksom på at magasinet skal være lavet til at håndtere de korte patroner, ellers får man ikke andet end problemer.

Til min Tikka i 6 PPC bruger jeg et 22-250 magasin og det virker rimeligt.

Mvh
Morten
Svar
#8
Ja jeg må gi mig Sako laver på krydsmagasinet,så hvis HS Jensen har en Sako er problemet jo løst. [Wink]

Ellers skal man passe på med krydsmagasinet, jeg har selv været ved og bygge min 243 om, og blev advaret af alle ang. kryds magasin. Min 243 kunne heller ikke lade med 6br. De poppede simpelthen oven ud af riffel under ladningen.

Fik at vide at selv Sauer kun lavede enkeltskuds ved 6br og ladningen var problemet.
http://skyttebutik.dk/product.asp?produc...129&page=1

Men om det er rigtigt ved jeg ikke

Og ja din 6ppc er fed 6mm. Lækker billeder med krydsmagasin[Smile]
I didn't come this far to miss!
Svar
#9
hej

tak for de mange svar

jeg har ikke nogen låsestol som skal laves om pt

men jeg legede lidt med tænken om at bygge en 6mm ppc

jeg blev lidt bidt af kaliberet da jeg læste en artikel i jvv. men jeg har ikke lige penge til den slags lige i øjebliket

hilsen H.S.Jensen
Svar
#10
hvad vil en pibe i 6mm ppc ca. koste

hilsen H.S.Jensen
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)