Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Leupold VX - III Vs. Bushnell Elite 4200
#1
Hey..

Efter at have besluttet mig for at min riffel til Skotlandsturen skal være en a la Tikka T3 lite, skal jeg nu finde en kikkert til denne..

Jeg har kigget på disse 2, men tænkte på om der er nogen der har fordele eller ulemper omkring de 2 kikkerter, og hvad det bedste valg evt. ville være..

Bushnell Elite 4200 2,5-10x50 m/lys til ca. 6.250,-

Og

Leupold VX-III 3,5-10x50 m/lys til ca. 7.995,-

Er der evt. nogen der har set de 2 omtalte kikkerter til en mere favorabel pris?

Hva' så, hvad siger I?
Svar
#2
Øh dollarkursen er jo nede i et historisk lavt niveau, man skal være lidt dum ikke at udnytte det på det groveste.[Wink]
Jeg har selv en VIII 4.5-14X50 LR illu. og det er en kanon kikkert.Jeg mener at have set et par stykker hos almas aalborg til omkring 6000.

[Image: modibuk07.jpg]

+GONE2HUNT+


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#3
Et lille spørgsmål, hvorfor vil du have en med lys?

Der hvor jeg ser størst pointe i lys er ved skud til løbende eller natjagt? Umiddelbart lyder det ikke lige som om det er med det formål du har købt den. Men det kan selvfølgeligt bare være mig.

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Tror du os på nisser?
Mvh
Christensen
Svar
#4
Næ jeg har aldrig brugt det i jagtlig henseende, og heller ikke til feltskydning som denne kikkert primært er købt til, men da jeg købte den brugt, havde jeg ikke så stort et valg. Det med lys er vel kun aktuelt hvis der skal skydes gris om natten. Det er nok klogere at købe en bedre kikkert uden lys idet du så typisk har en tusse til bedre optik end en med lys.Men det er jo smag og behag.

[Image: modibuk07.jpg]

+GONE2HUNT+


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#5
BUshnell Elite 4200 2.5-10x50 er en kanon kikkert.
MEN den har MEGET tykke stolper i sit sigte #4.
Kan man leve med det, så er det en kanon kikkert.
Og så kan den købes her i Danmark for kr. 4.995,00
I USA kan den fås endnu billigere.
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#6
Tror det bliver en Leupold 3,5-10x50 med lys.. Har fundet en side fra UK, hvor den kan fås for 5.500,- inklusiv fragt, og da det er indenfor EU er der hverken told eller afgift.. Herhjemme koster den 8.000,- så de penge vil jeg gerne spare[Wink]
Svar
#7
Knald god kikkert! Jeg har selv en... Hvis du har muligheden så vælg den med German Dot #4 og ikke duplex. Jeg har den med duplex og er som sådan glad nok for den (det er jo ikke en finskytteriffel), men jeg ville hellere have haft den lille prik (lysende om man vil) at sigte efter, men jeg kunne ikke få den da jeg bestilte ved Theopticzone... Men kikkerten kan jeg ikke sætte en finger på - knviskarpt billede, gedigen konstruktion, og klikfast!!! Derudover har du livsvarig garanti på skidtet. Går noget galt, sender du den bare til Leupold Repair Shop - Sverige (Gyttorp) de fikser den lyn hurtigt. [Big Grin] Det kan ikke være lettere - modsat Bushnell...de skal retur til USA!

J.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)