Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zeiss Conquest fra theopticzone.com
#41
Citat:quote:

Originally posted by No.5

Var idag i en hjagtbutik i nordsjælland og kiggede på en SB kikkert som de ville have 15000kr for. Samme kikkert fandt jeg til lige under 800£ i England, og tillidt over 9 kr pr £, så er det sg noget af en fortjeneste butikken holder sig. Jeg skammer mig ikke over at sige, jeg bruger den fysiske butik til at gramse, og hvis der skal købes så bliver butikken præsenteret med netprisen, så det jo op til dem om de vil handle.



Ja i dag er det ikke muligt at køre med forskellige priser uden at dette opdages af kunderne.

Jeg har ikke noget problem med at en varer koster forskelligt alt efter hvor man handler. Som rex skriver er udgifterne til driften enormt høje. Men hvad får man for de ekstra penge man giver i den fysiske butik.... Hvis man handler det rigtige sted får man den kyndig vejledning og hjælp, der kan sikre at man det lange løb bliver mere tilfreds med et alternativ til det man måske oprindeligt havde tænkt sig. Man får også sikkerheden i bare at kunne troppe op i butikken og brokke sig personligt til dem over evt. fejl og mangler ved produktet og de derefter håndterer reklamationen. Det er lidt mere bøvlet ved udlandshandel.

Hvis jeg på forhånd ved at jeg IKKE vil handle i den fysiske butik - så forbyder min moral mig at bruge måske en halv eller hel time af ekspedientens dyrebare tid på at få råd og vejledning.

Nej, jeg bruger fora som dette i jagten på informationerne.

Jeg er på jagt efter en ny kikkert og jeg har ændret mening om hvilken kikkert det skal være mindst 10 gange, men efter at have læst rigtigt mange tests og læst om manges erfaringer med dyre og billige kikkerter er der ved at tegne sig et billede... Og jeg har ikke været i nogen butik og spildt deres tid - for det ender nok med at bestillingen havner i en netbutik et sted i verden.

Mvh

Michael
Svar
#42
Citat:quote:

Originally posted by Otterup

Citat:quote:

Originally posted by No.5

Var idag i en hjagtbutik i nordsjælland og kiggede på en SB kikkert som de ville have 15000kr for. Samme kikkert fandt jeg til lige under 800£ i England, og tillidt over 9 kr pr £, så er det sg noget af en fortjeneste butikken holder sig. Jeg skammer mig ikke over at sige, jeg bruger den fysiske butik til at gramse, og hvis der skal købes så bliver butikken præsenteret med netprisen, så det jo op til dem om de vil handle.



Ja i dag er det ikke muligt at køre med forskellige priser uden at dette opdages af kunderne.

Jeg har ikke noget problem med at en varer koster forskelligt alt efter hvor man handler. Som rex skriver er udgifterne til driften enormt høje. Men hvad får man for de ekstra penge man giver i den fysiske butik.... Hvis man handler det rigtige sted får man den kyndig vejledning og hjælp, der kan sikre at man det lange løb bliver mere tilfreds med et alternativ til det man måske oprindeligt havde tænkt sig. Man får også sikkerheden i bare at kunne troppe op i butikken og brokke sig personligt til dem over evt. fejl og mangler ved produktet og de derefter håndterer reklamationen. Det er lidt mere bøvlet ved udlandshandel.

Hvis jeg på forhånd ved at jeg IKKE vil handle i den fysiske butik - så forbyder min moral mig at bruge måske en halv eller hel time af ekspedientens dyrebare tid på at få råd og vejledning.

Nej, jeg bruger fora som dette i jagten på informationerne.

Jeg er på jagt efter en ny kikkert og jeg har ændret mening om hvilken kikkert det skal være mindst 10 gange, men efter at have læst rigtigt mange tests og læst om manges erfaringer med dyre og billige kikkerter er der ved at tegne sig et billede... Og jeg har ikke været i nogen butik og spildt deres tid - for det ender nok med at bestillingen havner i en netbutik et sted i verden.

Mvh

Michael



Du har ret, og var forskellen på netprisen og butiksprisen 500-1000kr så havde jeg også købt i fysisk butik. Men intet i denne verden kan retfærdig gøre en fortjeneste på et kikkertsigte skal være over 5000kr uanset hvilken vejledning man kan få. Når man ser på pc hardware markedet, så har de fysiske butiker efterhånden lært ikke at være for dyre i forhohld til netpriserne, og de ser da ud til at de er der endnu.
Svar
#43
[/quote]
Du har ret, og var forskellen på netprisen og butiksprisen 500-1000kr så havde jeg også købt i fysisk butik. Men intet i denne verden kan retfærdig gøre en fortjeneste på et kikkertsigte skal være over 5000kr uanset hvilken vejledning man kan få. Når man ser på pc hardware markedet, så har de fysiske butiker efterhånden lært ikke at være for dyre i forhohld til netpriserne, og de ser da ud til at de er der endnu.
[/quote]
ALT kan retfærdiggøre at en forretning skal kunne tjene kr. 5.000,00 på en kikkert til kr. 15.000,00
Jeg har selv været selvstænding i 23år, og har været inden for detailhandel, elektronik, EDB og jagtbranchen.
Du kan IKKE sammenligne EDB branchen med jagtbranchen.
De har ikke nær samme udgifter på f.eks. alarm og forsikring.
Alle køber EDB men der er meget få jagtkunder sammenlignet med det antal butikker der findes.
Køber du dit tøj på nettet ??
Det var der du skulle begynde at brokke dig .... de har avancer på 2-300%.
Hvad tror du at butikker der kan annoncere med "spar 50%" tjener ?
Tro mig de taber ikke på deres udsalg.... og husk .. spar 50% svarer til en avance på 100%.
Hvilke specialbrancher (en jagtforretning er en specialbranche sammenlignet med det antal kunder der er i Danmark) kan du vise mig der kører med lavere avance en 50% ?
Lad mig høre fra dig, den dag du selv åbner en butik .. og lad os så se hvad du mener du skal tjene for at få din løn og dine udgiftet dækket.
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#44
Burde nok lige nævne et af de sjovere indslag m.h.t. at spare penge.
En kunde kom til mig i går og skulle have 500 stk. Kent flugtskydnings patroner.
Da han så at min pris var 27,50 pr. æske ... altså 1,10 pr stk.
Blev han meget forarget.
Han plejede at give 1,05 pr. stk. for Rio flugtskydnings patroner.
Hvis jeg ville overleve, så skulle jeg se at få sat den pris ned !!!
Næste gang kørte han til Kr. O. Skov i Bording (ca. 50 km. fra min butik).
Hmmm kan man spare 25,00 og så skulle køre 2x50km [?][?][?]
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#45
Det er som dem der kører 20 KM for at fylde billig bensin på bilen [Big Grin]

Rex: Har du snart en Aimpoint pris til mig [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Hilsen
Kenneth
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#46
Ja for en gang skyld har jeg lige 1 time til at skrive i, så nu skal jeg sg. brokke mig [Big Grin]

M.h.t. kikkerterne igen.
Jeg glemte at nævne at det ikke er unormalt at producenten sælger til forskellige priser til landene.
F.eks. er det Leupold & Bushnell, der selv har valgt at deres kikkerter skal koste mere i Europa.
Dette fænomen er ikke heller ukendt i bla. bogbranchen.
Og der hvor du har set kikkerten til 10.000,00 i UK.
Er det en ren internetbutik ?
En internetbutik har meget få udgifter.
Rent faktisk så snylter internetbutikkerne på de "rigtige" butikker.
(Ja ... jeg har selv en internetbutik ... men også rigtig butik).
Hvor har du prøvet den S&B til 15.000,00 ?
For du køber den vel ikke uden og og have prøvet den ?
Jeg ved at Kr.O. Skov i Bording simpelthen ikke ønsker at føre mange af de kikkerter der kan købes billigt på internettet.
Som Kurt sagde til mig sidst.
De (kunderne) kommer og spørger og spørger og vil prøve en masse modeller. Så bruger jeg (Kurt)en halv time på at demonstrere m.m.,
for så at se, at kunden forlader butikken og aldrig viser sig igen.
For nu tager han hjem og bestiller over nettet [Sad!]
Se så er der en årsag at varen skal koste ... Hvem skal dække den halve time Kurt har brugt på at demonstrere.
Korrekt ... din jagt kollega, der senere kommer og skal købe en S & B kikkert [}Smile]
Og appropo danske internetbutikker, så kan du returnere den hvis du ikke er tilfreds med den i en dansk internetbutik.
Kan du returnere den til butikken i UK ?
Jeg har selv et mindre lager af produkter, kunder har bestilt og så alligevel ikke vil have.
Jeg skal tage den retur, det siger købeloven.

Så kommer vi til avancen igen.

Prøv og gange en svendeløn med den timeløn du betaler for en håndværker.
En svend tjener rundt regnet 175,00 og du betaler 500,00 for ham.
Men virksomheden har omkostninger så som sociale ydelser, kontorarbejde, servicevogn m.m.
Virksomheden tjener ca. 50,00 på den time svenden arbejder, når alle udgifter er betalt.
Kan du se pointen ... eller skal jeg "regne" det for dig.

Men du bestiller måske dine håndværkere i Polen ?

Nu skal det ikke forstås som en stor gang brok, det jeg skriver.
Men jeg savner nogen gange at personer der ikke selv er selvstændige sætter sig ind i alle de omkostninger, der er ved at drive en forretning.
Og ved lidt om forskellen på at drive forretning i forskellige lande.
Ikke alle har samme momssats og afgifter som vi har i Danmark.

Og den med at købe handværkeren i Polen ... svarer det ikke lidt til at købe sin kikkert i UK [Wink]
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#47
Øv Rex, du glemte at svare en potentiel kunde [Wink]

Hilsen
Kenneth
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#48
Citat:quote:

Originally posted by Kenneth

Øv Rex, du glemte at svare en potentiel kunde [Wink]

Hilsen
Kenneth



Du får svar senere i dag ... skal ned og bytte nogle træsko.

Jeg har købt i en dansk skotøjsforretning [^]
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#49
Men du bestiller måske dine håndværkere i Polen
næe for jeg har ikke et tlf nr[:I]

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#50
Citat:quote:

Originally posted by Rex

Prøv og gange en svendeløn med den timeløn du betaler for en håndværker.
En svend tjener rundt regnet 175,00 og du betaler 500,00 for ham.
Men virksomheden har omkostninger så som sociale ydelser, kontorarbejde, servicevogn m.m.


Vi bruger en omregningsfaktor på 1.69 - d.v.s. en timeløn på Dkr. 175,00 udløser en lønudgift/omkostning på Dkr. 287,30...............og vi fakturerer ikke med Dkr. 500,00 excl. moms (mindre).



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#51
[/quote]
Vi bruger en omregningsfaktor på 1.69 - d.v.s. en timeløn på Dkr. 175,00 udløser en lønudgift/omkostning på Dkr. 287,30...............og vi fakturerer ikke med Dkr. 500,00 excl. moms (mindre).



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
[/quote]
De 500 kr er nu ment med moms.
Det er jo det beløb du betaler som privat person.
Tallene har jeg fra min bror, der har et VVS firma i Næstved med 48 ansatte.
Snakkede med en tømrer fra Allingåbro i dag.
Han kunne bekræfte de samme.
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)