Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zeiss Conquest fra theopticzone.com
#21
Citat:quote:

Originally posted by Tonny

Det jeg prøver at sige er at der en vej uden om den høje avance som jagtforretningerne her i landet mener at kunne være bekendt at tage for deres ydelser.



Enig. Køb via nettet, det er fremtiden. Besøger man en jagtbutik (læs kludebutik)i Sverige og Danmark, må man kæmpe sig frem imellem kludene, og udvalget er så ringe, og priserne så forbandet høje i forhold til nettet, at jeg sku udmærket forstå man vælger butikkerne fra. Jeg kender ikke ikke Rex, han er sikkert en flink fyr, har han en butik og udvalg på hylderne der sparke røv til nettet er det okay med mig, ellers gider jeg ikke bruge så meget som 2min. i den butik.

Vh. Wolfi
Svar
#22
Citat:quote:

Originally posted by Wolfi

Citat:quote:

Originally posted by Tonny

Det jeg prøver at sige er at der en vej uden om den høje avance som jagtforretningerne her i landet mener at kunne være bekendt at tage for deres ydelser.



Enig. Køb via nettet, det er fremtiden. Besøger man en jagtbutik (læs kludebutik)i Sverige og Danmark, må man kæmpe sig frem imellem kludene, og udvalget er så ringe, og priserne så forbandet høje i forhold til nettet, at jeg sku udmærket forstå man vælger butikkerne fra. Jeg kender ikke ikke Rex, han er sikkert en flink fyr, har han en butik og udvalg på hylderne der sparke røv til nettet er det okay med mig, ellers gider jeg ikke bruge så meget som 2min. i den butik.

Vh. Wolfi



Nu er det jo lige sådan, at det alt andet lige er meget billigere at drive en netbutik. I mange af tilfældende er varen ikke fysisk tilstede som når du går ned til din forhandler. Et sådant varelager koster immervæk et par håndører at forrente.[Sad]
Hvis du/i lige bemærker det så er det sådan at de fleste netbutikker gør opmærksom på at varen leveres inden for en hvis periode efter ordre afgivelse, typisk 8-14 dage. Dette netop fordi varen ikke er til stede men skal bestilles fra leverandøren. Hvilket betyder at man har meget små omkostninger til varelageret.

Så lige et surt opstød.

Nogle af dem der køber hjem via nettet skulle sgu skamme sig[xx(] da de ikke holder sig for gode til, ikke at gå ned til den lokale pusher, for at få varen demonstreret, inden købet via nettet[xx(][xx(]så han spilder både halve og hele timer, til ingen nytte[Sad!][Sad!][Sad!]

MVH Schönauer

Vegetarer??
Det er bare jægere der ikke kan ramme.
[Image: p----blaser.jpg]
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#23
Ja rex jeg forstår godt dit sure opstød, det er ok. Nu er det jo også sådan at jeg faktisk også handler hos dig.Ligesom jeg handler hos andre jagtforretninger, men som jeg også talte med dig om så er det for voldsomt at se hvad en montage eller f.eks uncle mikes rembøjler koster her i forhold til overthere.Det virker provokerende på mig at man tillader sig så stor avance på ting der ikke reelt er de store problemer med at smide over disken.Så vidt jeg husker sagde du til mig at det var prisen på et par ringe til kikkertmontage der startede din jagtforretning op.
Det er nok også muligt at jeg ikke aner hvad jeg taler om, det ville ikke være første gang jeg måtte se mig selv blive klogere, men så længe det er væsentlig billigere så er det ok for mig at være lidt dum. Det er ikke sikkert det er de stakkels jagtforretninger der er skurkene her, jeg er egentlig lidt ligeglad med hvem der scorer på mig, men kan det gøres billigere så vil det blive gjort og ikke bare af mig. Så jeg tror et eller andet sted at det her kun er toppen af isbjerget, og at denne type konkurrence er på vej til at blive større, det har jeg heller ikke forstand på det er også bare noget jeg tror.[}Smile]

Shönauer: Nu er det jo ikke deciderede netbutikker det udelukkende drejer sig om, men butikker med en nethandel sideløbende, noget som også de her omtalte nationale jagtforretninger benytter sig af.[Wink]

Den frie konkurrence har det med at give lavere priser, og ja også til tider dårligere service, men hvis jeg ønsker service ud over hvad jeg selv kan gennemskue så spørger jeg dem med forstand på det specifikke problem, det har vist sig at selvom de så burde befinde sig i en jagtforretning når det drejer sig om f.eks. våben så er det desværre ikke altid tilfældet. Justering af aftræk kan nævnes som et eksempel her.[Wink]

[Image: modibuk07.jpg]

+GONE2HUNT+


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#24
Citat:quote:

Originally posted by Tonny

Ja rex jeg forstår godt dit sure opstød, det er ok. Nu er det jo også sådan at jeg faktisk også handler hos dig.Ligesom jeg handler hos andre jagtforretninger, men som jeg også talte med dig om så er det for voldsomt at se hvad en montage eller f.eks uncle mikes rembøjler koster her i forhold til overthere.Det virker provokerende på mig at man tillader sig så stor avance på ting der ikke reelt er de store problemer med at smide over disken.Så vidt jeg husker sagde du til mig at det var prisen på et par ringe til kikkertmontage der startede din jagtforretning op.
Det er nok også muligt at jeg ikke aner hvad jeg taler om, det ville ikke være første gang jeg måtte se mig selv blive klogere, men så længe det er væsentlig billigere så er det ok for mig at være lidt dum. Det er ikke sikkert det er de stakkels jagtforretninger der er skurkene her, jeg er egentlig lidt ligeglad med hvem der scorer på mig, men kan det gøres billigere så vil det blive gjort og ikke bare af mig. Så jeg tror et eller andet sted at det her kun er toppen af isbjerget, og at denne type konkurrence er på vej til at blive større, det har jeg heller ikke forstand på det er også bare noget jeg tror.[}Smile]

Shönauer: Nu er det jo ikke deciderede netbutikker det udelukkende drejer sig om, men butikker med en nethandel sideløbende, noget som også de her omtalte nationale jagtforretninger benytter sig af.[Wink]

Den frie konkurrence har det med at give lavere priser, og ja også til tider dårligere service, men hvis jeg ønsker service ud over hvad jeg selv kan gennemskue så spørger jeg dem med forstand på det specifikke problem, det har vist sig at selvom de så burde befinde sig i en jagtforretning når det drejer sig om f.eks. våben så er det desværre ikke altid tilfældet. Justering af aftræk kan nævnes som et eksempel her.[Wink]

[Image: modibuk07.jpg]

+GONE2HUNT+



Bare rolig jeg er ikke sur [Smile]
Men mange mennesker tror at avancen på en kikkert e.l. går direkte ind på sælgerens lønningscheck.
Der er kæmpe mange udgifter. Du kan se dem jeg nævnte.
Og jeg glemte endda at tage stjålne varer med, samt alle de varer kunder bestiller og aldrig kommer og henter.
F.eks. fik jeg en bestilling på 2 stk. forkromede 1873SA revolvere og en 1844 Remington , samt en masse udstyr i april sidste år.
Der var for mere en 20.000,00 kr.
De kom aldrig og afhentede det. Noget af det er solgt, men jeg har stadig de tre revolvere og ligge.
Det koster på en kassekredit.
M.h.t. USA og Europa priser, da er det f.eks. Leupold selv, der har bestemt at priserne skal være så høje i Europa.
Jeg har haft møde med dem om det på sidste IWA messe.
Og det er en helt klar "strategi" fra deres side.
Det er også derfor jeg er blacklistet hos dem, fordi jeg ikke vil acceptere at skulle købe til dyre distributør priser, når jeg kan købe samme vare billigere i USA.
Mange mente på et tidspunkt også at Midway var blevet alt for dyr,
og han "scorede kassen".
Men se hvordan det gik, han kunne ikke leve af den lille avance han havde og måtte vælge at sælge til Østjysk Våbenhandel.
Og som sagt, jeg er ikke sur.
Man skal vel kunne diskutere våbenpriser, som man diskuterer politik.
Der ligger jeg heller ikke fingrene mellem og siger folk har knald i låget hvis de ikke er enige med mig ... så no hard feelings [Smile]
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#25
Nu vil jeg lige sige at det er til alles fordel at man både kan købe i butik og over net, fordi så behøver man ikke brokke sig. Det er nemt at finde et alternativ. Problemet opstår når der kommer en og gramser på et produkt og sælger står og forklarer om fordele og ulemper, hvorefter køber går hjem og bestiller over internettet. Hvis jeg ikke er i tvivl om hvad jeg vil have så er det nemt at købe over internettet, men hvis jeg vil have lidt rådgivning så er det da dejligt at ringe til Rex og høre hvordan og hvorledes og efterfølgende placere ordren hos ham.
De der skabskøbere dem har jeg ikke meget til overs for. Som en pointerede over for mig. Tag chancen og vind bamsen.

mvh

rekylling

[Image: REKYLLING.jpg]
Svar
#26
Ja Rex det er hårdt at være til, men alternativet er værre.[Big Grin]
Når så det er sagt så vil jeg da lige nævne Rex, at jeg synes du er en af de absolut rimelige mht. pris og så har du forstand på det du sælger, ihvertfald de emner, hvor jeg har spurgt ind til.Så for hvad det er værd så var du faktisk ikke i mine tanker da jeg skrev mit sure opstød!!. Jeg er bare træt af at blive betjent af folk som lader som om de har forstand på våben/genladning og som vildleder mere end vejleder og så samtidig er påståelige når man siger til dem om ikke de tager fejl. Jeg blev feks. forsøgt påduttet et sæt leupold ringe som montage til min nye Tikka selvom jeg viste ham at de umuligt ville kunne monteres, derudover gav han mig et 3 skuds magasin med til en riffel i 243 størrelse(M), sevlom Varminten i 6.5 leveres med 5 skuds magasin(L), noget som jeg også fortalte ham ved købet[:0].
Nu er det jo ikke alle der er så inkompetente men, man bliver sku lidt knotten over at skulle køre over 120 km forgæves fordi de ikke har styr på deres job[Sad!].

[Image: modibuk07.jpg]

+GONE2HUNT+


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#27
Som Tonny skriver:
kan det gøres billigere så vil det blive gjort og ikke bare af mig. Så jeg tror et eller andet sted at det her kun er toppen af isbjerget, og at denne type konkurrence er på vej til at blive større.

Det er da logisk:

Schönauer:
Nogle af dem der køber hjem via nettet skulle sgu skamme sig da de ikke holder sig for gode til, ikke at gå ned til den lokale pusher, for at få varen demonstreret, inden købet via nettetså han spilder både halve og hele timer, til ingen nytte

Indbilsk syge som altid har været der "han gik sku nok over til konkuranten" I dag er konkuranten også nettet, og hylekoret af kludehandler er blevet størrer.

Rex.
Det er også derfor jeg er blacklistet hos dem, fordi jeg ikke vil acceptere at skulle købe til dyre distributør priser, når jeg kan købe samme vare billigere i USA.

Skam dig Rix [}Smile] du er jo så ikke en skid bedre, distributøren har vel samme problemer som du nævner - udgifter til annoncer, husleje, lys, varme, rengøring, forsikring, alarm, telefon, revisor, lønninger, internet, kontormateriale, stjålne varer fra butikken, vedligeholdelse af butik og en masse andre småting. Disse ting skal de "store" avancer også dække.
Citat: Rex.


Se det i øjnene. Vi køber alle der hvor det er billigst. Den påstand som Schönauer fremfører " Dette netop fordi varen ikke er til stede men skal bestilles fra leverandøren" Grebet ud af luften, som den useriøs skræmmekampagne om beslaglæggelse i tolden. Hvem forvente hurtigere levering fra UK, eller USA, end en arbejdsuge.

Vh. Wolfi
Svar
#28
Citat:quote:

Originally posted by Wolfi

Rex.
Det er også derfor jeg er blacklistet hos dem, fordi jeg ikke vil acceptere at skulle købe til dyre distributør priser, når jeg kan købe samme vare billigere i USA.

Skam dig Rix [}Smile] du er jo så ikke en skid bedre, distributøren har vel samme problemer som du nævner - udgifter til annoncer, husleje, lys, varme, rengøring, forsikring, alarm, telefon, revisor, lønninger, internet, kontormateriale, stjålne varer fra butikken, vedligeholdelse af butik og en masse andre småting. Disse ting skal de "store" avancer også dække.
Citat: Rex.



Prøv og læs igem hvad jegs skrev.
Jeg brokker mig ikke over distributørerne, jeg har skam stor respekt for de danske distributører.
Og jeg skrev også at jeg selv køber privat hjem fra udenlandet.
Det jeg skrev var at man ikke må tro at avancen for en solgt vare går direkte ned i lønningsposen.
Det ligemeget om det er en jagtforretning, en distributør eller en producent.
Derfor skal der være en vis avance på en vare.
MEN jeg brokker mig over at producenterne vælger at sælge produkter til priser afhængigt hvor i verden man kommer.
Jeg har lige sendt en længere "smøre" til Leupold ang. problemet.
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#29
[?][?]
Man kan vel rolig påstå - at man har en mening til man tager en anden. At flere og flere handler på nettet, kan der ikke rokkes ved. Forum yder den suport som b.and Schönauer efterlyser. Det ser jog ikke problemer i.

Vh. Wolfi
Svar
#30
@rekylling
Jeg har slettet et par af dine indlæg, samt et par henvisninger til samme.
Den slags udtalelser accepteres IKKE på VTF, skulle du få trang til at lufte den slags kan du gøre det andetsteds.
Dette er den eneste advarsel du får.
Svar
#31
En mail til Leupold lyder fornuftig Rex. Hvad forventer du af svar..?
Vh. Wolfi
Svar
#32
Det er nok noget med at man prissætter efter hvad man har vænnet kunderne til at en vare kan koste, det er set i andre brancher[Wink]. Hvis folk vil betale hvorfor så sælge den billigere. Problemet er bare at nu er det muligt at følge priserne globalt , også for almindelig dødelige, og der er så nogen som ikke vil betale mere end de er nød til, det er nu forresten et princip vi i den nordlige del af jylland har dyrket længe, nogle vil måske mene lige rigeligt[Big Grin].

[Image: modibuk07.jpg]

+GONE2HUNT+


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#33
Citat:quote:

Originally posted by Tonny

det er nu forresten et princip vi i den nordlige del af jylland har dyrket længe, nogle vil måske mene lige rigeligt[Big Grin].

[Image: modibuk07.jpg]

+GONE2HUNT+



Mon ikke det er en generel jydekultur [Big Grin]
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#34
Citat:quote:

Originally posted by Wolfi

En mail til Leupold lyder fornuftig Rex. Hvad forventer du af svar..?
Vh. Wolfi



Jeg ved det rent faktisk ikke ......
Når jeg får svaret, skal I nok få det at høre [Smile]
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#35
Det er så ekstra sjovt, når grossisterne i DK IKKE vil sælge til netbutikkerne, fordi de ikke har en "fysisk butik" Hvis de alligevel gør det, har de deres STORE kunder på nakken, fordi de ikke ønsker at se de samme varer de har , billigere på nettet. Det er lige før der er tale om priskarteller.

Bigfoot http://www.jagtmarked.dk

"Du lever kun én gang, men gør Du det godt, er det også OK !"
Bigfoot                      http://www.jagtmarked.dk

"Du lever kun én gang, men gør Du det godt, er det også OK !"
Svar
#36
Det gør mange af dem skam også - de er tvungen til det - de vil bare ikke være ved det. Et par hurtige ex. herover fra
http://www.handladigitalt.se/
http://www.oxo-optik.se/

Et par lige så hurtige på den anden side av sundet
http://jagtkompagniet.dk/optik/sigtekikkerter_61_da/
http://www.kikkertgrossisten.dk/group.asp?group=1&sub=1

I kan jo fylde på, listen er lang, og dollaren lav, så butikkerne kan vende blikket på den anden side av dammen - hvis de tør.[}Smile]

Vh. Wolfi
Svar
#37
Interessant diskussion. Det vil aldrig være rentabelt at have et logistikkoncept med en masse små lagre = fintmasket distributionsnet. Eller omsat til denne kontekst: En masse små forhandlere. Der er for mange "tomgangsomkostninger". Og det er det klassiske logistikdilemma: Skal vi vælge "Just in time" eller "Just in case"?

Jeg er til "Just in time". Og kunne man forestille sig en hybridforretning, hvor der er én af hver ting, så man kan "gramse" men altså ikke kan få varen hjem i hånden, men pænt må vente på, at den bestilles hjem fra et centrallager? Det ville måske være en fin kombination. Sådan har reservedelsslagre til biler og MC kørt i mange år.
Svar
#38
Problemet med den forretningsgang er at folk (læs mig) hellere vil vente 7 minutter end 7 dage med at få varen med hjem, og gerne kører efter varen hvor den er på lager....selvfølgelig i rimelig omkreds.

Har du direkte forbindelse til bilbranchen ? Jeg genkender ikke de erfaringer du har med reservedelslagre generelt.
Jeg hører til i et af de største bilhuse i danmark, det jeg kan gramse på er lidt bremseklodser og skiver, altså sliddele (lidt groft skitseret)......det får jeg ikke det store kick ud af [Smile].

Torben
Svar
#39
Kun som kunde. Og der har svaret altid været (med mindre det var alm. sliddele, som du selv er inde på) at "den skal vi lige have hjem...". Underforstået fra centrallager. Og det er god LEAN filosofi.

Ja, vil man have varen her og nu, så må man betale det, det så koster. Den køber jeg...
Svar
#40
Var idag i en hjagtbutik i nordsjælland og kiggede på en SB kikkert som de ville have 15000kr for. Samme kikkert fandt jeg til lige under 800£ i England, og tillidt over 9 kr pr £, så er det sg noget af en fortjeneste butikken holder sig. Jeg skammer mig ikke over at sige, jeg bruger den fysiske butik til at gramse, og hvis der skal købes så bliver butikken præsenteret med netprisen, så det jo op til dem om de vil handle.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)