Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Danse Macabre: Skæftning af Sidelåsbøsse
#59
Citat:quote:

Originally posted by Walnut

[Image: DSC00753.jpg]

Den lille Skinner har fået ny skaller. Det var, som tidligere nævnt, en øvelse i de 24 lpi, inden det for alvor går løs på forskæfte og senere på skæftet. Jeg har gjort værdifulde erfaringer med 24 lpi jernene. V Edger cutteren virker meget grov i forbindelse med denne ringe størrelse på pyramiderne! Den er med stor afstand mellem skærene designet til at fjerne materiale hurtigt.Denne store afstand mindsker følingen med de spinkle spor og giver en hakkende fornemmelse, når man ikke lige ligger præcis i retning. Jeg har ikke konstateret skader på pyramiderne, men lyden fra hakkeriet er ikke god. Der er, efter min mening, ingen grund til at bruge denne cutter i dette tætte mønster.Jeg bruger hellere Pointer Long fine cutteren, som ligger i Checkeringsættet. Det er egentlig beregnet til at komme som afslutter efter cutteren.Denne fine cutter efterlader fine blanke sider på pyramiderne. Jeg har brugt dette jern til også at skabe den korrekte dybde.Det tager ikke specielt lang tid, da dybden i 24lpi ikke er stor. En anden erfaring jeg har gjort er, at man skal passe på, når man giver den sidste finish m.h.t. dybde og ud mod yderkanter.Sporene giver ringe støtte på korte afstande og man kan let forvilde sig over i et "nabospor" eller måske upassende skabe et "mellemspor".
I morgen skal der skydes med riffel og tages mere materiale med fræseren. Bundstroppen skal lægges i.
Walnut



Har du ikke glemt at købe en edgestopper hos Midway[Wink]

jbn
Svar


Beskeder i denne tråd
Danse Macabre: Skæftning af Sidelåsbøsse - af n/a - 30-03-2008, 01:52 AM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)