Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Danse Macabre: Skæftning af Sidelåsbøsse
#75
[Image: DSC00768.jpg]
Har modtaget træet til Englænderen. Spændende at få et nærkig ind på de forskellige flader.Træet er kun vokset/lakeret på de to bredflader og i endetræet.Har tidligere været i tvivl om overfladebehandlingen i forbindelse med lagring.Dette stykke er helt tydeligt lakeret på bredfladerne og vokset i endefladerne.Jeg tror, at hele stykket har været vokset under lagringen. Når træet er "tørt" fjernes voksen på bredfladerne og erstattes af lak af hensyn til fotograferingen, der følger.Billedet er taget i det område, hvor forskæftet skal tages.
Har iøvrigt fundet denne beskrivelse af Valnød hos firmaet:
Circassian walnut (Juglans Regia)
This king of gunstock wood is a variety af the Persian walnut that grows in Turkey, Iran, Azerbaijan and parts of Russia. These trees are very old and huge. They are 200 years and older. Due to age and cold harsh environment, they produce exceptionally fine blanks. Turkish Circassian, English and French walnut are the same species. The only difference is their location and climate. The Turkish walnut has a rich brown color with distinct figure and color patterns. This fine and tight grain wood checkers the best. It can hold up to 32 lines to the inch checkering which makes it the top wood in this respect.

[Image: DSC00764.jpg]
Fandt dette lille charmerende aftryk, der formodentlig er slået med et stempel. Kunne være det nye woodsupplier firma Jupiter Ltd (coming soon), der allerede leverer til auktionen.
Mvh Walnut
PS.[:p]Helt korrekt. Jeg burde arbejde i stedet for at bruge tid i dette forum! Indlægget er skrevet iført morgenkåbe! Har lige rejst mig fra en "kogetur" underdrejet af influenza!
Svar


Beskeder i denne tråd
Danse Macabre: Skæftning af Sidelåsbøsse - af Walnut - 03-04-2008, 03:34 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)