Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Danse Macabre: Skæftning af Sidelåsbøsse
#89
[Image: DSC00829.jpg]
Godt at have flere småprojekter kørende imens, der ledes efter tid til ilægning af sideplader m.m. Det kræver overskud og tid at arbejde med præcist arbejde som tilpasning af lejet til sidepladerne.Jeg pusler ved siden af med aftrækkerbøjle og design af kolbekappe. Oprindeligt var planen at lave skæfte uden bagkappe. Det har jeg ændret på. Jeg har lyst til at sprælle lidt bagude for at bryde alt det "pæne og harmoniske" Til at bryde har jeg indkøbt forskellige materialer. Jeg har fundet stabiliseret valnød hos Naturgalleriet på adressen http://www.thegoodstuffshop.dk Her findes masser af lækkerier til knivfolket, som også kan bruges til skæftning. At hente stabiliseret valnød til kappen er selvfølgelig for at opnå større robusthed overfor slid og stød. Jeg har også købt Pink Ivory, der markedsføres som en pink ibenholt. Om de virkelig er beslægtede, ved jeg ikke. De egenskaber jeg går efter er til stede. Det er hårdt og har en spændende farve.
[Image: DSC00830.jpg]
Den stabiliserede valnød er tung og virker meget robust. Den vil komme til at bryde med sin glans og tunge farve. Den er et fund til skæfteskaller. Jeg vil skæfte min lille Skinner med det, når der bliver tid til det. Den vil fint kunne modstå påvirkninger af blod og andet snask.
Walnut
Svar


Beskeder i denne tråd
Danse Macabre: Skæftning af Sidelåsbøsse - af Walnut - 16-04-2008, 06:34 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)