Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Danse Macabre: Skæftning af Sidelåsbøsse
#97
[Image: DSC00874.jpg]
Jeg har i dag fræset de sidste spor i skæftet. Det firkantede hul i endetræet har jeg også fræset. For at få hul til at fræse frit angreb jeg fra noten til bundstroppen.Dette spor skulle alligevel fræses. Fræsede et spor (stor blå pil) i den lille blå pils retning. Derved fik jeg hul, så jeg herefter kunne fornøje mig med fræsning ind fra enden(rød pil) med skæftet i lodret stilling.Fræseren efterlader fine runde hjørner, som jeg har rettet til 90 grader med et skarpt stemmejern.
[Image: DSC00876.jpg]
Jeg har også arbejdet i udfræsningen til topstroppen. Der er fræset i den bageste halvdel, og der er gået efter med stemmejern for at give plads til sikringsdimserne. Der er også i front fræset ud til fjederen, der står i forbindelse med toplukkerarmen. Det blå felt er en tynd fiberplade, jeg har styrket området med. Afstanden mellem udfræsningen til fjederen og hullet til bolten, der sidder under toplukkerarmen er ikke stor, og det må være et svagt punkt.Måske er det bare at være for hysterisk[:I] Jeg er så langt, at jeg kan begynde at prøvesamle med alle delene nu.
Walnut
Svar


Beskeder i denne tråd
Danse Macabre: Skæftning af Sidelåsbøsse - af Walnut - 21-04-2008, 10:50 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)