Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Danse Macabre: Skæftning af Sidelåsbøsse
[Image: DSC00909.jpg]
Det er faktisk en ret præcis sandhed Swift.... men vi ved, at vejen til tingen, der ligger indeni, er tornefyldt[B)] Jeg er lige kommet hjem fra min udflugt. Alt er gået fint.. ja lige bortset fra, at jeg har haft " fingeren i maskinen"[^]Rettede med løs hånd let ydersiden af skæftet på rondelpudseren af.. ,og der er den allerfarligst[xx(] Den slog mit skæfte nedad (uden at skade skæftet!) og i den forbindelse landede blommen af min ringfinger på skiven. Uden besvær fjernede maskinen frækt 1 cm2 af min blomme i "god dybde"! Havde det bare været min venstrehånd. Der mangler jeg yderste led af ringfingeren. Afretteren skal man også vare sig for!
Bugthøvlen var i brug, og jeg har på billedet vist en god opspænding til arbejdet.Skruetvinge og understøttende klos flyttes til modsat side af arbejdsområdet.Jeg bruger høvlen fremadrettet. Jeg har ikke arbejdet på min egen bænk. Den står ikke fast, hvilket er et must, når der skal arbejdes med bugthøvl.
[Image: DSC00908.jpg]
[Image: DSC00907.jpg]
Efter bugthøvlen fik skæften en forsigtig tur på rondelpudseren. Jeg har ikke arbejdet formen helt frem, fordi jeg endnu ikke er klar med den nye aftrækkerbøjle. Der dukkede ikke fejl op i træet, og jeg er tilfreds med udseendet. Den gule tunge på højre side er helt forsvundet, hvilket som forventet gav ro i stykket.
Da jeg går ud fra, at en skadet blomme ikke kan udløse sygedage, vil jeg straks fortsætte mit arbejde.
Walnut
Svar


Beskeder i denne tråd
Danse Macabre: Skæftning af Sidelåsbøsse - af Walnut - 26-04-2008, 03:51 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)