Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Danse Macabre: Skæftning af Sidelåsbøsse
Hej[Smile]
Så er min lille Belgiske Hotlips afleveret hos Korsholm til en opdatering.Den skal trykprøves, og kammerlængden skal øges til 70 m.m. Jeg tegnede forsikring på trykprøvningen[^] Gad vide, hvad et nyt sæt løb kan koste til sådan en havareret fætter? Er der nogen herinde , der kender prisen?
Samtidig får jeg målt på boringerne.Skyderen fik gode anmeldelser, hvilket jo er rart.Jeg mangler stadig nogle småting, men det må vente. Nu skal den gøres klar til efterårsjagterne.
Min bedstefar var en kendt jæger og fisker på egnen.Min stakkels bedstemor var altid begravet i dynger af ænder fra fjorden. Han skød mange fine bukke og var laksefisker, indtil man rettede Skjern å ud i slutningen af tresserne.
Jeg spurgte en af de gamle ejere, om han kunne huske min bedstefar. Det kunne han lige med det samme.Han fortalte, at min bedstefar måtte pille ned af hylderne i den oprindelige og gamle butik inde i byen.Prisen for pilleriet på hylderne blev leveret sidst på ugen i form af vildt, som min bedstefars familie kunne undvære. Vildtet var et vigtigt supplement i husholdningen i den børnerige familie.Jeg havde iøvrigt den fornøjelse at møde Kima fra dette forum. Rigtigt hyggeligt. Han er det tredie medlem, jeg har mødt. En rigtig dejlig dag.
Walnut
Svar


Beskeder i denne tråd
Danse Macabre: Skæftning af Sidelåsbøsse - af Walnut - 30-06-2008, 06:08 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)