Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Import af kikkert?
#1
Hey..

Da jeg har gennemgået nettet for priser på kikkertsigte, har jeg fundet ud af at man i england kan købe dem billigere end her i DK..

HAr fundet en kikkert der er 30% billigere end i DK, men så kommer spørgmålet så..

Er der noget med at man ikke skal betale told og afgift, så længe man handler indenfor EU's grænser? I så fald så er det vel bare at klikke "buy", eller?

Og ja, det er inkl. forsendelse til DK..
Svar
#2
Ingen told, ingen moms. Eneste problem er post Danmark, der ikke vil transportere den, hvis det fremgår hvad der er i pakken.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#3
Okay.. Hvad hvis man køber handler i en US butik? HVad med told moms osv? Nogle der evt. vil anbefale UK fremfor US eller omvendt?
Svar
#4
Læs alt om det her....
http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...C_ID=11299
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#5
Hejsa

Som jeg har forstået det i hvert fald ingen told [Big Grin]

Momsen er lidt mere speget, hvis den butik du handler med har et vist salg til DK så skal sites opkræve dansk moms (det gør http://www.amazon.co.uk)

Hvis samhandlen med DK er af mindre omfang opkræves der national moms, svarende til den moms, der opkræves i det land, hvor forretningen er lokaliseret.

Mine egen erfaring er som nævnt, at når jeg køber bøger via Amazon så er det det dansk moms, men når jeg køber harpuner i Spanien så er det spansk moms [Smile]

Tin denne snak har jeg selv et spørgsmål, jeg overvejer at udnytte den lave dollarkurs til at hjemkøbe mig noget Leupold fra US, men på trods af den lave dollarkurs får man ikke meget kikkert for under de ca. 1300 kr man må indføre for. Hvis en pakke til mere end 1300 bliver udtaget til toldbehandling, bliver man så straffet for smugleri eller skal man bare betale tolden. Hvis det første er tilfældet må der jo være en måde at notificere Skat om at man har en dyr pakke på vej.

Mvh.
Anders
Svar
#6
Hej

Jeg undersøgte selv lige sagerne lidt dybere, først hvis Sites samhendel med DK overstiger 280.000 kr. i det foregående kalenderår skal sitet opkræve dansk moms (og punktafgifter). Så find de små listige steder [Wink] Se mere her http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=137523&vId=200341&i=4#i137523.

De 1300 jeg fik nævnt gælder vist i øvrigt kun, hvis man fysisk har opholdt sig i det land man hjemkøber varen fra - her er jeg temmelig usikker på reglerne, men så vidt jeg forstår denne side bliver man fortoldet af hele beløbet http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=137524&vId=200341&i=5&action=open#i137524.

Det fremgår også af ovenstående side, at der opkræves told af forsendelsesomkostningerne [B)] og jeg har følt på egen krop hvordan Post Danmark opkræver 150 kr. i gebyr for at opkræve told - en statejet virksomhed, der opkræver gebyr for at opkræve told - tjah der er styr over genereringen af nye indtægtskilder [xx(]

Mvh.
Anders
Svar
#7
Bagatelgrænsen for pålægning af told fra ikke EU lande ligger lige omkring en 100-las.

Overstiger værdien det, skal det betales told af hele beløbet.

Indenfor EU kan der heldigvis højest blive tale om momsen

Kenneth
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#8
Vil det sige at hvis en vare koster mere end 100,- så skal der betales told af den? Det lyder da sindsygt!
Svar
#9
Tag nu og læs den tråd rex henviser til, der står alle de gældende regler og satser:

Bl.a:

Varekøb i lande uden for EU
Postforsendelser fra lande uden for EU toldbehandles ved ankomsten til Danmark. Hvis varens værdi er:

under 80 kr. opkræves hverken told, moms eller fortoldningsgebyr
over 80 kr. opkræves 25% moms af både varens pris og transportomkostninger samt eventuel told. Desuden opkræves et fortoldningsgebyr på 150 kr. inkl. moms for 1. varelinje og 34 kr. inkl. moms pr. efterfølgende varelinje.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#10
Rolig Mulle..[8D]

Troede han snakkede om Lande INDENFOR EU..
Svar
#11
Jeg er fuldstændigt rolig [Smile]

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)